Gå til innhold

Har politiet lov å kontakte dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Krøll47
Sokk skrev (16 minutter siden):

Takk for at du deler dette. En god påminnelse om at det ikke er trygt å snakke om alt med behandler. 

Ja. Sorry. Men mine erfaringer tilsier at jeg IKKE anbefaler ukritisk deling av informasjon med behandler før man har sett denne nøye an. Blir sikkert noe annet med behandlere man allerede kjenner til og har grunn til å ha tillit til. Lovene som refereres til lenger opp i tråden her kan LETT unnvikes - det er i grunn en del av loven det også. For hvis om... hvis du da er en nyutdannet psykolog på 26 som er mest opptatt av å redde sin egen stump, så meldes det videre og det brytes taushetsplikt i hytt og gevær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80
Krøll47 skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg går ikke lenger til behandling. Jeg har skrevet åpent om det her, så mulig du husker. Jeg går likevel på et kurs som omhandler bipolar lidelse. Det er mest kunnskapsformidling, så jeg tenkte at det ikke kan skade... Men... vi har også såkalte summegrupper på disse kursene der vi deltagere diskuterer spesifikke spørsmål eller deler erfaringer i ti minutters bolker. Tror du ikke at informasjonen derfra om at jeg har sluttet på en medisin (som er fullt og helt min egen rett til å stå på eller ikke) nådde frem til barnevernet... to måneder ETTER at DPS meldte bekymringsmelding til BV i desember pga generell dårlig form/depresjon, så presterer de å begrunne bekymringsmeldingen de sendte i desember med at de i slutten av januar erfarte at jeg hadde sluttet på en medisin nylig i sin forklaring til barnevernet... Barnevernet forsto nemlig ikke helt hva bekymringen var, konkret hvorfor jeg ble meldt, for det at jeg hadde vært deprimert så ikke min kontaktperson i BV som noen god nok grunn... Så jeg ga samtykke til at de fikk innhente informasjon. Nylig og samme dag saken ble henlagt av min hyggelige og fornuftige kontaktperson i BV fikk jeg fremlagt dokumentasjon på at DPS' begrunnelse for bekymringsmeldingen i desember var

1. Upassende emosjonelt utbrudd (ref. Jeg ble sint den dagen de sa de skulle sende melding. Ingen slike "utbrudd" før...) og

2. Jeg hadde sluttet på en medisin. Det var visst bekymringsverdig. Utrolig at de kunne vite at det kom til å skje frem i tid i starten av desember altså, for dette fikk de først vite på dette kurset jeg trodde at jeg kunne slappe av på... 

3. En regelrett løgn: De sa at jeg hadde nektet familiekoordinator ved DPS kontakt og pårørendesamtale med barna mine. I virkeligheten var det noe vi snakket om og drøftet behovet for SAMMEN ila et par samtaler i høst. Vi var enige om at jeg skulle snakke med dem selv i første runde og heller ta kontakt om barna skulle ha spørsmål jeg synes var vanskelige. 

 

Så i dette tilfellet denne runden så møtte jeg heldigvis en erfaren konsulent i BV som ikke lot seg imponere av diffuse "generelle bekymringer" men som etterspurte hva KONKRET som utløste bekymringsmelding. Takk og pris for det. 

Det er sikkert mye galt innad i barnevernet, men de er i og for seg noen som undersøker på grunnlag av bekymringer sendt inn av andre, i alle fall i første omgang. At folk der har rusproblemer også er ikke noen overraskelse. De finner man i alle bransjer. 

Så utrolig slitsomt, å ikke ha det bra selv på grunn av psyken og så ha en sånn ståhei ved siden av. Ja husker at du var mildt sagt svært lite fornøyd, men som jeg nevnte tidligere så tar jeg sjeldent opp hva som blir diskutert her av brukere i nyere tråder.

Håper virkelig du er bedre 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Så utrolig slitsomt, å ikke ha det bra selv på grunn av psyken og så ha en sånn ståhei ved siden av. Ja husker at du var mildt sagt svært lite fornøyd, men som jeg nevnte tidligere så tar jeg sjeldent opp hva som blir diskutert her av brukere i nyere tråder.

Håper virkelig du er bedre 🤞🤞

Ty ty. Beklager. Var ikke meninga å kapre tråden. Ikke så god på forumsetikette som deg ;) .Men så fort noen nevner taushetsplikt, informasjonsflyt osv. så blir jeg engasjert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så rart det er så ulikt og dermed urettferdig. Jeg har fortalt åpent om tidligere rusforsøk og innhold i manier. Til flere psykiatere. Ingen har meldt meg eller spekulert i omsorgsevnen min av den grunn 

Anonymkode: fa90d...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så rart det er så ulikt og dermed urettferdig. Jeg har fortalt åpent om tidligere rusforsøk og innhold i manier. Til flere psykiatere. Ingen har meldt meg eller spekulert i omsorgsevnen min av den grunn 

Anonymkode: fa90d...36d

Ja, tror også det er uvanlig ulik praksis. Jeg har jo egenerfaring fra DPS, jeg var svært fornøyd. Men har nå i ettertid skjønt at sånn er det ikke absolutt for alle.

Så det er nok ymse man møter på. Mennesker er forskjellige, og tenker at bestandig når man har med mennesker å gjøre så blir det ulik praksis uansett hvilken instans man møter på. Uansett lovverk og regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Krøll47 skrev (17 minutter siden):

Ty ty. Beklager. Var ikke meninga å kapre tråden. Ikke så god på forumsetikette som deg ;) .Men så fort noen nevner taushetsplikt, informasjonsflyt osv. så blir jeg engasjert. 

Jeg er ubrukelig på det meste, så er bedre bedre på noe som helst😅

Skjønner veldig godt at det som har satt spor hos deg og som har berørt deg personlig, engasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...