Gå til innhold

Slutte med ad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glitter skrev (10 minutter siden):

Hvis du får rett medisin kan du komme i posisjon til å jobbe videre med deg selv.

Ja at medisin kan lette på symptomene ikke sant?

Anonymkode: c054a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja at medisin kan lette på symptomene ikke sant?

Anonymkode: c054a...b70

Ja. For eksempel hvis du sliter med lav energi og tiltaksløshet så kan Wellbutrin være aktiverende sånn at man klarer å komme i gang. Men du har jo så mye angst at det spørs om Wellbutrin vil være bra for deg. Spesielt i oppstarten kan Wellbutrin føre til økt angst. 

Du trenger jo noe som roer ned overaktiveringen/angsten slik at du tørr å begynne å gjøre daglige gjøremål og aktiviteter igjen. 

Du har prøvd cipralex og remeron uten hell hvis jeg husker riktig. Kanskje Brintellix kunne vært noe. Evt Ednorax. Den er visst litt mildere enn Brintellix. Brintellix går på to, tror det var dopamin og noradrenalin, mens Ednorax kun går på noradrenalin. Men nå er jeg på tynn is her for det er 2-3 år siden jeg prøvde de og etter sterk hypomani av Brintellix fikk jeg forklart at Ednorax burde gå bra for den virket kun på en av de. Ble hypoman av den også da, men mildere. 

Du kan jo foreslå Ednorax og Brintellix med legen din og høre hva hn har å si til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (19 minutter siden):

Ja. For eksempel hvis du sliter med lav energi og tiltaksløshet så kan Wellbutrin være aktiverende sånn at man klarer å komme i gang. Men du har jo så mye angst at det spørs om Wellbutrin vil være bra for deg. Spesielt i oppstarten kan Wellbutrin føre til økt angst. 

Du trenger jo noe som roer ned overaktiveringen/angsten slik at du tørr å begynne å gjøre daglige gjøremål og aktiviteter igjen. 

Du har prøvd cipralex og remeron uten hell hvis jeg husker riktig. Kanskje Brintellix kunne vært noe. Evt Ednorax. Den er visst litt mildere enn Brintellix. Brintellix går på to, tror det var dopamin og noradrenalin, mens Ednorax kun går på noradrenalin. Men nå er jeg på tynn is her for det er 2-3 år siden jeg prøvde de og etter sterk hypomani av Brintellix fikk jeg forklart at Ednorax burde gå bra for den virket kun på en av de. Ble hypoman av den også da, men mildere. 

Du kan jo foreslå Ednorax og Brintellix med legen din og høre hva hn har å si til det. 

😝

Ja.. ednorax har jeg ikke hørt om. Men disse roer ned altså? Brintellix går vel både på noradrenalin dopamin og serotonin tror jeg. 

Anonymkode: c054a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg skulle ikke tro at en blir verre enn utgangspunktet, nei.

Anonymkode: 9d3d7...66c

Man kan ikke tulle til alt og forbli deprimert da…?

jeg ble jo verre mens jeg gikk på ad og er ikke blitt bedre etter jeg slutta 🥹

Anonymkode: c054a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😝

Ja.. ednorax har jeg ikke hørt om. Men disse roer ned altså? Brintellix går vel både på noradrenalin dopamin og serotonin tror jeg. 

Anonymkode: c054a...b70

Ikke sikker på om ednorax roer ned, men legen sa til meg at den var mindre akriverende enn Brintellix i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Ikke sikker på om ednorax roer ned, men legen sa til meg at den var mindre akriverende enn Brintellix i alle fall. 

Okei. Har hørt at brintellix roer angst jeg. Mye ulik info da

Anonymkode: c054a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei. Har hørt at brintellix roer angst jeg. Mye ulik info da

Anonymkode: c054a...b70

Jeg har ikke veldig høy angst så det vet jeg ikke noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Okei. Har hørt at brintellix roer angst jeg. Mye ulik info da

Anonymkode: c054a...b70

Psykiateren min sa at den virket angstdempende men dempet ikke min angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 25.3.2024 den 18.37):

Psykiateren min sa at den virket angstdempende men dempet ikke min angst. 

🥹 

ble du mer angstete?

Anonymkode: c054a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🥹

ble du mer angstete?

Anonymkode: c054a...b70

Nei tror ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...