Gå til innhold

Om din private behandler skulle si til deg at


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du ikke kunne gå i behandling hos han lengre(av ulike årsaker). Hadde det gjort en forskjell for deg om beskjeden kom på mail eller via telefonsamtale?

Anonymkode: 49993...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvsagt, ville hatt det over telefon så jeg kunne stilt oppfølgingsspørsmål. Jeg ville for øvrig blitt helt knust.

Anonymkode: 02686...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt, ville hatt det over telefon så jeg kunne stilt oppfølgingsspørsmål. Jeg ville for øvrig blitt helt knust.

Anonymkode: 02686...e7f

Jeg ville også hatt det over telefon, men fikk det på mail. Ts

Anonymkode: 49993...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville også hatt det over telefon, men fikk det på mail. Ts

Anonymkode: 49993...8da

Privat? Dps driver vel ikke med epost med pasienter? 

Kanskje han var for feig til å si det i tlf. 

Anonymkode: cdf4c...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Er jo dårlig å si noe sånt over mail. Det er respektløst ovenfor pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg skulle få en avslutning på sms eller Mail hadde jeg forventet en forklaring og hvem og når mtp videre oppfølging. 
det kan jo være mange årsaker til at en behandler må slutte. Kan være sykdom eller private årsaker. 
men hadde behandler sagt opp jobben, eller skulle flytte er det jo rimelig å si fra om det i samtalene vil jeg tro 

Anonymkode: 8a544...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige (ved DPS'et jeg går til i alle fall), er vel å i god tid gi beskjed om avslutning ansikt til ansikt i en time. Det gir jo ro og forutsigbarhet for pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Privat? Dps driver vel ikke med epost med pasienter?

Nei, det er ikke lov. Epost har ikke høyt nok sikkerhetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville helst ha fått det på telefon. Men jeg har opplevd at behandler har avsluttet behandling pga dødsfall i nær familie. Det var veldig vondt å få den beskjeden på mail, men med tanke på omstendighetene kan jeg forstå at psykologen valgte å gjøre det på den måten. I mitt tilfelle sendte hun en felles mail til alle pasientene sine. 

Anonymkode: 88274...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I mitt tilfelle sendte hun en felles mail til alle pasientene sine.

Det er nok lov, siden det er informasjon som går ut til mange og ikke noe taushetsbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det er nok lov, siden det er informasjon som går ut til mange og ikke noe taushetsbelagt.

Dette var ikke DPS men en privat psykolog som er det ts spør om i overskriften.

Jeg vet ikke om det var lov eller ikke, men det hendte vi hadde kontakt på mail og sms mellom timene, også om taushetsbelagte ting. Det var andre regler enn da jeg gikk til DPS som var veldig strenge på det. 

Anonymkode: 88274...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...