Gå til innhold

Føler at jeg ikke har retten til å ha det vondt.


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg har det vondt men det er mennesker som ikke har mat og har mistet, lemmer, familie, og hjem. Spesielt det jeg ser fra Gaza. Føler jeg kjenner bølger av sorg fra de som dør. Men jeg er jo trygg. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men er det noen som relaterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig tragiske ting som skjer over hele verden. Det kan være en fin ting å minne seg selv om at en har det bedre enn mange, men det betyr ikke at en selv ikke kan kjenne på psykisk smerte over hvordan en har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker

Høres ut som du har vært utsatt for gaslighting. Det kan manifestere seg i slike tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Høres ut som du har vært utsatt for gaslighting. Det kan manifestere seg i slike tanker.

Jeg tror ingen har gjort det mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ingen har gjort det mot meg. 

Følelsene må jo komme fra et sted. Gaslighter du deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Følelsene må jo komme fra et sted. Gaslighter du deg selv?

Hva er gaslighting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Hva er gaslighting?

https://no.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

"Gaslighting er løst definert som å få noen til å stille spørsmål ved sin egen virkelighet. Blant forslag til norsk begrep for dette er foreslått realitetsmanipulasjon, realitetsvridning eller tvilsterror.

Begrepet kan også brukes til å beskrive en person (en «gaslighter») som presenterer en falsk fortelling til en annen person eller gruppe for å få disse til å tvile på egne oppfatninger og bli desorientert eller stresset. Vanligvis er denne dynamikken bare mulig når objektet er sårbart, for eksempel ved skjev maktbalanse, eller når offeret er redd for tapene forbundet med å utfordre den falske fortellingen. Gaslighting er ikke nødvendigvis skadelig eller tilsiktet, selv om det i noen tilfeller er det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

https://no.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

"Gaslighting er løst definert som å få noen til å stille spørsmål ved sin egen virkelighet. Blant forslag til norsk begrep for dette er foreslått realitetsmanipulasjon, realitetsvridning eller tvilsterror.

Begrepet kan også brukes til å beskrive en person (en «gaslighter») som presenterer en falsk fortelling til en annen person eller gruppe for å få disse til å tvile på egne oppfatninger og bli desorientert eller stresset. Vanligvis er denne dynamikken bare mulig når objektet er sårbart, for eksempel ved skjev maktbalanse, eller når offeret er redd for tapene forbundet med å utfordre den falske fortellingen. Gaslighting er ikke nødvendigvis skadelig eller tilsiktet, selv om det i noen tilfeller er det."

Kan man gjøre det mot seg selv? Jeg stiller veldig mye spørsmål om egen virkelighet. Gaslighter jeg meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Gaslighter jeg meg selv?

Det kan se sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (4 timer siden):

Jeg har det vondt men det er mennesker som ikke har mat og har mistet, lemmer, familie, og hjem. Spesielt det jeg ser fra Gaza. Føler jeg kjenner bølger av sorg fra de som dør. Men jeg er jo trygg. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men er det noen som relaterer? 

Jeg kan relatere 100%. Kjenner på akkurat samme måte.

Anonymkode: fc36f...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...