Gå til innhold

Kan bli nakne flaggstenger på 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet du at de samme skolene det er snakk om heiste Pride-flagget?

Det kan ha å gjøre med at 17.mai og andre dager er fridager, så man må betale ekstra for å få noen til å komme inn og heise og senke flagget på de dagene. Hvis Pride-flagget var heist i skoletid så var det allerede folk på jobb og dermed ikke ekstra kostnad.

Anonymkode: 71e5c...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

https://www.smp.no/nyheter/i/MoMl5m/kan-bli-nakne-flaggstenger-paa-skulane

Skylder på dårlig råd i fylkeskommunen.

Men flott de har råd til å heise Pride-flagget da.

 

Anonymkode: d7158...1b0

Dette er altså snakk om noe de skal ( i framtiden) slutte med, hva får deg til å tro at ikke dette da også gjelder alle flagg i akkurat den stanga? Ja, de har heist prideflagget fram til nå, på samme måte som det norske flagget - så jeg skjønner ikke helt ditt behov for å snakke så negativt om Pride-flagging?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (14 minutter siden):

Dette er altså snakk om noe de skal ( i framtiden) slutte med, hva får deg til å tro at ikke dette da også gjelder alle flagg i akkurat den stanga? Ja, de har heist prideflagget fram til nå, på samme måte som det norske flagget - så jeg skjønner ikke helt ditt behov for å snakke så negativt om Pride-flagging?

 

Man kan ikke sammenligne pride-flagget med et nasjonalt flagg.

Anonymkode: 689f6...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Man kan ikke sammenligne pride-flagget med et nasjonalt flagg.

Anonymkode: 689f6...62c

Nei det er så, men poenget mitt er at vi vel heller ikke vet om Pride-flagget kommer til å bli heist etter denne (eventuelle) innsparingen... Så hva de "har hatt råd til" tidligere, spiller jo ingen rolle, da de "har hatt råd" til å heise begge flaggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

https://www.smp.no/nyheter/i/MoMl5m/kan-bli-nakne-flaggstenger-paa-skulane

Skylder på dårlig råd i fylkeskommunen.

Men flott de har råd til å heise Pride-flagget da.

 

Anonymkode: d7158...1b0

Langt dyrere å lønn noen for å heise flagg på en fridag enn på en vanlig hverdag. Her har de heist prideflagget den første arbeidsdagen i juni og tatt det ned nærmest den siste dagen i juni. Så ingen ekstra lønn for å gjøre det. 

Anonymkode: 9e752...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men flaggheising er da en av 17.mairitualene på skolene før ungene går i toget om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan ikke sammenligne pride-flagget med et nasjonalt flagg.

Anonymkode: 689f6...62c

Argumentet for å ikke heise norske flagg er at det ikke går på bekostning av liv og helse å la være.  Så kan man vurdere om det å ikke heise Prideflagg kan gå på bekostning av det tatt i betraktning hvor mange som har vært utsatt for hets, hat og mobbing når de har stått åpent frem med legning.  Hvor mange som fremdeles sliter og er avhengig av støtte. 

Det sagt, så syns jeg det er kjipt at ikke alle som kan, flagger med norske flagg på nasjonaldagen. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (29 minutter siden):

Men flaggheising er da en av 17.mairitualene på skolene før ungene går i toget om morgenen.

Artikkelen handler om videregående skoler. 

Anonymkode: 163b3...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (58 minutter siden):

Men flaggheising er da en av 17.mairitualene på skolene før ungene går i toget om morgenen.

Det er jo ikke overalt det er det da 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (1 time siden):

Det er jo ikke overalt det er det da 🤣 

Ok, alle skoler jeg kjenner til, også videregående, har flaggheising på 17.mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (1 time siden):

Så kan man vurdere om det å ikke heise Prideflagg kan gå på bekostning av det tatt i betraktning hvor mange som har vært utsatt for hets, hat og mobbing når de har stått åpent frem med legning.

Ja, hvilke argumenter vil du bruke for det, uten å gå deg vill i en filosofisk og juridisk hengemyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (1 time siden):

Ok, alle skoler jeg kjenner til, også videregående, har flaggheising på 17.mai. 

De heiser selvfølgelig flagg her hos oss også, men ikke som noen seremoni med folk stede - og jeg tenker at det kan være der noe av problemet ligger, at de rett og slett må lønne vaktmesteren for å gjøre denne jobben, og det til og med på en rød dag...

Endret av Lady HM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (1 time siden):

Ja, hvilke argumenter vil du bruke for det, uten å gå deg vill i en filosofisk og juridisk hengemyr?

Jeg har ikke tenkt til å argumentere for noe som helst?  Jeg kommenterte hi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg kommenterte hi.

Nei, du metakommenterte hi, for du sier egentlig ikke noe som helst verken for eller mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Nei, du metakommenterte hi, for du sier egentlig ikke noe som helst verken for eller mot.

Okay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...