Gå til innhold

Gjøre sovemedisin/medikament-endring uten å rådføre deg med lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller ville du ringt (annen) lege for råd? (Fast lege har ferie)

Anonymkode: 6e23f...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde nok sendt en e-konsultasjon, med mindre det hastet da da hadde jeg ringt.

Anonymkode: e3024...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør det (bipolar) etter 22 år med diagnosen. Jeg kan kroppen min og sykdommene bedre enn legen og hun er happy med at jeg finjusterer selv. Å seponere noe helt ville jeg ikke gjort uten å rådføre meg 

Anonymkode: 616a5...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg gjør det (bipolar) etter 22 år med diagnosen. Jeg kan kroppen min og sykdommene bedre enn legen og hun er happy med at jeg finjusterer selv. Å seponere noe helt ville jeg ikke gjort uten å rådføre meg 

Anonymkode: 616a5...02c

Takk, jeg har også bipolar. Da bare prøver jeg meg frem jeg også.

Anonymkode: 6e23f...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Du sier ikke hva det er snakk om, om du tenker justere opp eller ned, eller hvorfor. 

Vet at en del som f.eks har Quetapin justerer denne opp og ned etter behov selv, fordi de har erfaring som tilsier at de kan og at dette også er avtalt med lege. 

Det at du ikke vet om du skal rådføre deg eller ikke er nå i hvert fall et tegn på at du burde gjøre nettopp dette. I den forbindelse kan dere jo avtale i hvilken grad det virker ok at du tar vurdering selv rundt neste sving. 

Velger du å ta kontakt bør du i alle fall også følge rådet som kommer. Selv gidder jeg ikke ta kontakt hvis jeg vet med meg selv at jeg uansett gjør som jeg har bestemt meg for, uavhengig av hva den profesjonelle mening sier. Noe annet hadde vært sløsing med ressurser. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (39 minutter siden):

Du sier ikke hva det er snakk om, om du tenker justere opp eller ned, eller hvorfor. 

Vet at en del som f.eks har Quetapin justerer denne opp og ned etter behov selv, fordi de har erfaring som tilsier at de kan og at dette også er avtalt med lege. 

Det at du ikke vet om du skal rådføre deg eller ikke er nå i hvert fall et tegn på at du burde gjøre nettopp dette. I den forbindelse kan dere jo avtale i hvilken grad det virker ok at du tar vurdering selv rundt neste sving. 

Velger du å ta kontakt bør du i alle fall også følge rådet som kommer. Selv gidder jeg ikke ta kontakt hvis jeg vet med meg selv at jeg uansett gjør som jeg har bestemt meg for, uavhengig av hva den profesjonelle mening sier. Noe annet hadde vært sløsing med ressurser. 

 

 

Takk for råd fra deg. Jeg ringer inn og hører med en lege. 

Anonymkode: 6e23f...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...