Gå til innhold

Sebastian Solbergs barneoppdragelse.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Ett eksempel

Sønnen hans gikk med rosa klær i barnehagen og ble ertet av de større guttene der. Det vil si at sønnen da var yngre enn 5 år. Så gutten ville ikke gå med rosa klær mer. 

Senere var sønnen med på å erte en annen gutt fordi denne gikk i rosa klær.

Solberg tvang han da til å gå med rosa utedress dagen etter, og gutten hadde blitt ertet og grått i barnehagen. Solbergs intensjon var at det skulle lære gutten å ikke erte andre. 

Hva syns dere om den måten å oppdra barn på? 

( jeg trenger sikkert ikke å opplyse om det, men jeg syns dette var helt på trynet, og jeg lurer jo også på hva poenget var siden gutten allerede hadde blitt ertet tidligere sånn at han allerede hadde "erfart" ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Ett eksempel

Sønnen hans gikk med rosa klær i barnehagen og ble ertet av de større guttene der. Det vil si at sønnen da var yngre enn 5 år. Så gutten ville ikke gå med rosa klær mer. 

Senere var sønnen med på å erte en annen gutt fordi denne gikk i rosa klær.

Solberg tvang han da til å gå med rosa utedress dagen etter, og gutten hadde blitt ertet og grått i barnehagen. Solbergs intensjon var at det skulle lære gutten å ikke erte andre. 

Hva syns dere om den måten å oppdra barn på? 

( jeg trenger sikkert ikke å opplyse om det, men jeg syns dette var helt på trynet, og jeg lurer jo også på hva poenget var siden gutten allerede hadde blitt ertet tidligere sånn at han allerede hadde "erfart" ) 

 

Jeg har lest innlegget fra Solberg selv og der sto det ingenting om at sønnen hadde blitt mobbet for å gå med rosa klær tidligere. Derimot var han blant guttegruppa som mobbet de andre barna. 

Faren var kanskje tøff mot sønnen, men han fikk da kjenne hva han selv utsetter andre barn for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest innlegget fra Solberg selv og der sto det ingenting om at sønnen hadde blitt mobbet for å gå med rosa klær tidligere. Derimot var han blant guttegruppa som mobbet de andre barna. 

Faren var kanskje tøff mot sønnen, men han fikk da kjenne hva han selv utsetter andre barn for.

Ok. Han fortalte det ihvertfall i podcasten til Solveig Kloppen om barneoppdragelse. At gutten hadde hatt på rosa klær og blitt ertet før denne hendelsen. 

Nå er Solberg glad i å snakke og elsker også å gå til psykolog, så mulig han ikke får med alt av vesentligheter på alle arenaer. 

Jeg syns det var forbi tøft. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg må bare si at jeg ikke har noe mot fyren. Og han skal ha kred for å være så åpen og ærlig og politisk ukorrekt. Og jeg liker hans noe fargerike vesen.  Men det betyr bare ikke at alt han ytrer er unntatt kritikk eller diskusjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Ok. Han fortalte det ihvertfall i podcasten til Solveig Kloppen om barneoppdragelse. At gutten hadde hatt på rosa klær og blitt ertet før denne hendelsen. 

Nå er Solberg glad i å snakke og elsker også å gå til psykolog, så mulig han ikke får med alt av vesentligheter på alle arenaer. 

Jeg syns det var forbi tøft. 

Det blir litt annerledes om gutten selv hadde blitt mobbet i forkant av dette, synes jeg. Men at det var på sin plass å kvele denne mobbingen som gutten var med på er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det blir litt annerledes om gutten selv hadde blitt mobbet i forkant av dette, synes jeg. Men at det var på sin plass å kvele denne mobbingen som gutten var med på er helt klart.

Jeg forstår intensjonen hans, og mobbing gjør han rasende. Det heier jeg selvfølgelig på.

Men jeg syns det ble for brutalt mot et så lite barn. Jeg prøver å tenke hvordan jeg hadde tatt det som 4-åring ( eller yngre ) Og jeg tror ikke jeg ville tilgitt min far med det første. Men nå mobbet eller ertet jeg ingen heller- eller ble utsatt for det selv. Så ja.. jeg vet ikke.

Jeg ser bare andre og bedre løsninger ( mener jeg da ) 

Jeg tenker jo over det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår intensjonen hans, og mobbing gjør han rasende. Det heier jeg selvfølgelig på.

Men jeg syns det ble for brutalt mot et så lite barn. Jeg prøver å tenke hvordan jeg hadde tatt det som 4-åring ( eller yngre ) Og jeg tror ikke jeg ville tilgitt min far med det første. Men nå mobbet eller ertet jeg ingen heller- eller ble utsatt for det selv. Så ja.. jeg vet ikke.

Jeg ser bare andre og bedre løsninger ( mener jeg da ) 

Jeg tenker jo over det... 

Kanskje hadde det vært nok at faren selv kom i knallrosa dress og hentet i barnehagen? Som han jo gjorde, det kan hende det hadde vært nok til at guttene hadde tatt poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Kanskje hadde det vært nok at faren selv kom i knallrosa dress og hentet i barnehagen? Som han jo gjorde, det kan hende det hadde vært nok til at guttene hadde tatt poenget.

Alkurat mine tanker også! Hvorfor kunne han bare ikke gjort det uten å utsette sønnen?

For at han selv gjorde det gir jeg tommel opp for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...