Gå til innhold

Rik indre verden under hypomani


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som opplever en rik indre verden under hypomani, med masse ideer, tanker, fantasier, dagdrømmer og lignende?

Anonymkode: 3cc4c...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det er helt fantastisk. Det overgår alt annet. Min euforiske lykke under kraftig hypomani er bedre enn alle rusmidler og det overgår også følelsen av når du får din nyfødte baby på brystet for første gang. Så mange tanker og ideer og ikke minst handlingskraft. Noe jeg ikke har så mye av ellers. Har en snorkende valp ved siden av meg som resultat av en mild hypomani. Hun er hund nummer fem jeg har bestilt under hypomani. De andre gangene avbestilte jeg da jeg landet. 😅  Etter hvert ble idé om å bestille hund rett og slett et symptom på begynnende hypomani. Men skjønte ikke at jeg var hypoman i desember. 

Hvilke idéer får du? :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Ja. Det er helt fantastisk. Det overgår alt annet. Min euforiske lykke under kraftig hypomani er bedre enn alle rusmidler og det overgår også følelsen av når du får din nyfødte baby på brystet for første gang. Så mange tanker og ideer og ikke minst handlingskraft. Noe jeg ikke har så mye av ellers. Har en snorkende valp ved siden av meg som resultat av en mild hypomani. Hun er hund nummer fem jeg har bestilt under hypomani. De andre gangene avbestilte jeg da jeg landet. 😅  Etter hvert ble idé om å bestille hund rett og slett et symptom på begynnende hypomani. Men skjønte ikke at jeg var hypoman i desember. 

Hvilke idéer får du? :)

Er du utskrevet nå og føler deg bedre? Jeg har hatt en hypomani og da kjente jeg meg euforisk og jeg trente masse! 

Anonymkode: 2cbfe...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du utskrevet nå og føler deg bedre? Jeg har hatt en hypomani og da kjente jeg meg euforisk og jeg trente masse! 

Anonymkode: 2cbfe...321

Er skrevet ut ja og tror ikke jeg fortsatt kan betegnes som psykotisk. Føler meg klar igjen. Men enkelte ting tok ikke antipsykotisk medisin så er litt betenkt. 

Har hatt mange hypomanier og muligens en mani. Sistnevnte er kun en teori jeg har. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Er skrevet ut ja og tror ikke jeg fortsatt kan betegnes som psykotisk. Føler meg klar igjen. Men enkelte ting tok ikke antipsykotisk medisin så er litt betenkt. 

Har hatt mange hypomanier og muligens en mani. Sistnevnte er kun en teori jeg har. 

Hvor frustrerte er det å være medisinert og allikevel være så syk at du trenger innleggelse? Det samme gjelder for meg. Jeg blir temmelig fortvilet!

Anonymkode: 2cbfe...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor frustrerte er det å være medisinert og allikevel være så syk at du trenger innleggelse? Det samme gjelder for meg. Jeg blir temmelig fortvilet!

Anonymkode: 2cbfe...321

Var ikke medisinert for psykose. Min bipolare lidelse er regnet som å være i remisjon per tiden. :)

Men klart det var en nedtur å bli så dårlig når jeg gjorde "alt" riktig med null rus, sunn mat, søvn, tok meg av mine barn, min hund og meg. Men var alene 95% av tiden også bare gled jeg sakte inn i psykose hvor min mor mente det var i ferd med å skje flere uker før det bikket så mye over at det ble innleggelse. Var fjern og veldig paranoid og mistenksom mot min mor. Så mye at min mor har det tungt nå. Jeg er fortsatt ikke sikker på hva som var virkelig og ikke der. Hun sa jeg oppkonstruerte situasjoner og jeg sa hun gaslightet meg. 

Tror muligens de regelmessige innleggelsene jeg hadde før forebygget utvikling av psykose for har ved flere anledninger antakelig vært på vei inn i det, men så har jeg blitt innlagt, skjermet også har det sluttet å utvikle seg. Nå var jeg alene med hund i tre måneder minus annenhver helg med barna mine. Også bare mistet jeg hodet og virkelighetsoppfatningen min. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...