Gå til innhold

Depresjon preget av uro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har opplevd at depresjon kan ta form som urolig og desperat på en måte?

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Opplever du dette, i tillegg til lav energi?

Det er uansett helt normalt det. Du kan lese kriteriene om hva som skal til for å få diagnostisert en depresjon.

Anonymkode: aeb66...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada jeg har noen sånne depresjoner bak meg. Angstpreget depresjon tror jeg psyk kalte det, helt jævlig, mye angst og uro og depressivt tankeinnhold 

Anonymkode: c619f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Opplever du dette, i tillegg til lav energi?

Det er uansett helt normalt det. Du kan lese kriteriene om hva som skal til for å få diagnostisert en depresjon.

Anonymkode: aeb66...678

Ja. En grusom kombinasjon der energi og kapasitet i hode og kropp er helt fraværende og uroen i kropp og hode er veldig sterk (null konsentrasjon og fokus og tankekaos og hjernetåke samtidig )😅

kanskje det er depresjon 

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada jeg har noen sånne depresjoner bak meg. Angstpreget depresjon tror jeg psyk kalte det, helt jævlig, mye angst og uro og depressivt tankeinnhold 

Anonymkode: c619f...4fc

Jævlig ja- blir enspora og desperat på en måte. Hva hjalp deg?

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jada jeg har noen sånne depresjoner bak meg. Angstpreget depresjon tror jeg psyk kalte det, helt jævlig, mye angst og uro og depressivt tankeinnhold 

Anonymkode: c619f...4fc

Føles på en måte ikke som angst heller. Men en uro og aktivering (som i motsatt av ro fokus og tilstedeværelse)

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uro i forbindelse med depresjon er helt vanlig.

Anonymkode: eea40...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jævlig ja- blir enspora og desperat på en måte. Hva hjalp deg?

Anonymkode: 1771e...604

Jeg har bipolar og en psyk som er kjapp med å sette inn medisiner så sist var det kloning av en medisin og tillegg av en annen og det hjalp ganske kjapt 

Anonymkode: c619f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bipolar og en psyk som er kjapp med å sette inn medisiner så sist var det kloning av en medisin og tillegg av en annen og det hjalp ganske kjapt 

Anonymkode: c619f...4fc

*økning 

Anonymkode: c619f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har bipolar og en psyk som er kjapp med å sette inn medisiner så sist var det kloning av en medisin og tillegg av en annen og det hjalp ganske kjapt 

Anonymkode: c619f...4fc

Er ikke bipolar tror jeg. Men kan vel ha slik type depresjon likevel?

Lurer på hva slags medisin som evt kan hjelpe meg

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Uro i forbindelse med depresjon er helt vanlig.

Anonymkode: eea40...d3c

Ok. Men er så ekstremt🙃

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke bipolar tror jeg. Men kan vel ha slik type depresjon likevel?

Lurer på hva slags medisin som evt kan hjelpe meg

Anonymkode: 1771e...604

Ja det går an å ha sånne depresjoner i mange forskjellige sykdommer

Anonymkode: c619f...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Men er så ekstremt🙃

Anonymkode: 1771e...604

Ekstremt i forhold til hva? Å være urolig er vondt, jeg vil ikke kalle det ekstremt, med mindre man aldri har opplevd det før men da føles jo det meste ekstremt.

Anonymkode: eea40...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det går an å ha sånne depresjoner i mange forskjellige sykdommer

Anonymkode: c619f...4fc

Føler den uroen er i hodet. Har ikke sjans til å roe det ned og fokusere på noe. Er som hjernen kjører på egen frekvens 😅

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ekstremt i forhold til hva? Å være urolig er vondt, jeg vil ikke kalle det ekstremt, med mindre man aldri har opplevd det før men da føles jo det meste ekstremt.

Anonymkode: eea40...d3c

Det oppleves ekstremt å være slik. Det er en uhåndterlig uro i hodet som gjør et umulig å ta inn noe fokusere på noe eller konsentrere seg. Husker også svært dårlig- alt preller av liksom eller legger seg i lag om du vil

 

Og har jo videre ingen interesse av noe eller bryr meg om noe- det er det ikke plass til. Blir bare denne tilstanden av uro desperasjon og ingenting annet 

Ekstremt syns jeg

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja det går an å ha sånne depresjoner i mange forskjellige sykdommer

Anonymkode: c619f...4fc

Men som «depresjon» alene og? Uten at man har en annen sykdom ?

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det oppleves ekstremt å være slik. Det er en uhåndterlig uro i hodet som gjør et umulig å ta inn noe fokusere på noe eller konsentrere seg. Husker også svært dårlig- alt preller av liksom eller legger seg i lag om du vil

 

Og har jo videre ingen interesse av noe eller bryr meg om noe- det er det ikke plass til. Blir bare denne tilstanden av uro desperasjon og ingenting annet 

Ekstremt syns jeg

Anonymkode: 1771e...604

Hvor mange innlegg skal du skrive om dette? Det må jo minst bli 20 per dag? 

Anonymkode: eea40...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det oppleves ekstremt å være slik. Det er en uhåndterlig uro i hodet som gjør et umulig å ta inn noe fokusere på noe eller konsentrere seg. Husker også svært dårlig- alt preller av liksom eller legger seg i lag om du vil

 

Og har jo videre ingen interesse av noe eller bryr meg om noe- det er det ikke plass til. Blir bare denne tilstanden av uro desperasjon og ingenting annet 

Ekstremt syns jeg

Anonymkode: 1771e...604

Dette stemmer jo ikke. I uker og måneder så har du skrevet utallige innlegg om akkurat det samme. Du leser masse om sykdom, symptomer og i det hele tatt, alt du feiler og ikke feiler og skriver en hinsides mange innlegg om det. På sett og vis forståelig, på samme tid kan det også oppleves som at du regelrett spammer ned forumet. 

 

Anonymkode: eea40...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tips, siden du kun kommer til å opprette nye tråder på samme tema, er å starte en dagbok på forumet her (dagbok-forum). Da blir det enklere å følge deg, gi deg råd (fordi da får man hele historien din, nå blir det overfladiske råd ut i fra de få setningene som er i et innlegg). Du vil på den måten fortsatt være anonym, men det blir enklere for oss andre å gi deg svar av litt mer kvalitet som du faktisk kan ha nytte av. Måten du holder på nå, som du har drevet med i flere måneder, er ikke ok hvverken for deg eller oss.

Anonymkode: eea40...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. I uker og måneder så har du skrevet utallige innlegg om akkurat det samme. Du leser masse om sykdom, symptomer og i det hele tatt, alt du feiler og ikke feiler og skriver en hinsides mange innlegg om det. På sett og vis forståelig, på samme tid kan det også oppleves som at du regelrett spammer ned forumet. 

 

Anonymkode: eea40...d3c

Da blander du meg med noen andre. Skrev inn nå ifb med om dette jeg opplever kan være en depresjon i bunn og det virker jo slik da ut fra svarene så langt. 
Det stemmer at jeg ikke klarer konsentrere meg eller ha fokus, hvordan mener du det ikke stemmer? Trodde kanskje det kunne være vanlig ved depresjon.

Anonymkode: 1771e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...