Gå til innhold

Ap mot tankesurr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Quetiapin skal jo hjelpe mot dette. Men hjelper det fordi den sløver en ned (så en ikke klarer tenke) eller vil den mer «løse» opp tankesurr slik at man heller klarer tenke litt klarere og mer normalt?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg skjønner ikke hva tankesurr er, tror du må forklare bedre/mer

Anonymkode: 2fb5f...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg skjønner ikke hva tankesurr er, tror du må forklare bedre/mer

Anonymkode: 2fb5f...1a7

Tankekjør? Som man bare surrer seg inn i uten å helt få tak på tankene…

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Quetiapin skal jo hjelpe mot dette. Men hjelper det fordi den sløver en ned (så en ikke klarer tenke) eller vil den mer «løse» opp tankesurr slik at man heller klarer tenke litt klarere og mer normalt?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Jeg blir ikke sløvet ned ap AP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AP hjelper mot tankekjør hos meg. Jeg blir ikke sløvet,  men roligere. 

Anonymkode: 12213...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AP hjelper mot tankekjør hos meg. Jeg blir ikke sløvet,  men roligere. 

Anonymkode: 12213...62d

Hvilken type tar du?

klarer du tenke litt klarere?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (1 time siden):

Jeg blir ikke sløvet ned ap AP

Jeg ble sløv av 900 mg Quetiapine. Men ikke av 10-20 mg Zyprexa. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvilken type tar du?

klarer du tenke litt klarere?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

15 mg Abilify. Tenker litt klarere når tankekjøret roer seg litt.

Anonymkode: 12213...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar smeltetablett av Zyprexa så blir jeg ganske raskt bedre i hodet mitt. Vival roer meg i beste fall sånn fysisk og følelse av angst. Men Zyprexa tar det som faktisk gjør meg urolig. Nemlig påtrengende og kommanderende tanker. Uten at jeg føler meg nedsløvet på noe vis. Det var faktisk rart første gang jeg fikk det da jeg var innlagt. Fikk fred i hodet mitt, stresset ned og ja. Funket bra. 

Så kanskje du kunne prøvd 5 mg smeltetablett i stedetfor Quetiapine? Jeg synes Quetiapine er en elendig medisin. Etter hvert fikk jeg angst og hallisunasjoner av den faktisk. Men det var etter 1,5 års bruk. Før den tid fungerte den jo forsåvidt, men bare fordi den sløvet meg ned. Synes ikke Zyprexa gjør det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (39 minutter siden):

Når jeg tar smeltetablett av Zyprexa så blir jeg ganske raskt bedre i hodet mitt. Vival roer meg i beste fall sånn fysisk og følelse av angst. Men Zyprexa tar det som faktisk gjør meg urolig. Nemlig påtrengende og kommanderende tanker. Uten at jeg føler meg nedsløvet på noe vis. Det var faktisk rart første gang jeg fikk det da jeg var innlagt. Fikk fred i hodet mitt, stresset ned og ja. Funket bra. 

Så kanskje du kunne prøvd 5 mg smeltetablett i stedetfor Quetiapine? Jeg synes Quetiapine er en elendig medisin. Etter hvert fikk jeg angst og hallisunasjoner av den faktisk. Men det var etter 1,5 års bruk. Før den tid fungerte den jo forsåvidt, men bare fordi den sløvet meg ned. Synes ikke Zyprexa gjør det samme. 

Har bare quetiapin tilgjengelig. 

Ikke no kommanderende ellersånn type ting men bare veldig mye stress og surr i hodet som ikke gir plass til noe ro eller normal tankevirksomhet.

Har opplevd å få mer angst av quetiapin før men folk sier jo at det ikke er mulig 🫣

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har bare quetiapin tilgjengelig. 

Ikke no kommanderende ellersånn type ting men bare veldig mye stress og surr i hodet som ikke gir plass til noe ro eller normal tankevirksomhet.

Har opplevd å få mer angst av quetiapin før men folk sier jo at det ikke er mulig 🫣

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Jo det er mulig det er jeg et bevis på. 20 min etter inntak fikk jeg økt angst av Quetiapine. Etter å ha brukt det i 1,5 år. Derfor tok det tre måneder før jeg skjønte sammenhengen. Første kveld etter bråseponering hadde jeg null angst. 

Men kanskje du kan spørre om 5 mg smelterablett zyprexa. Den legger du under tunga og den funker fort. Du må ikke være psykotisk for å få det. Tror noen får det mot tankekjør og angst istedenfor vival. 

Men obs obs er bivirkningen vektoppgang. Men 5 mg er jo ikke så mye så kanskje du slipper det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Jo det er mulig det er jeg et bevis på. 20 min etter inntak fikk jeg økt angst av Quetiapine. Etter å ha brukt det i 1,5 år. Derfor tok det tre måneder før jeg skjønte sammenhengen. Første kveld etter bråseponering hadde jeg null angst. 

Men kanskje du kan spørre om 5 mg smelterablett zyprexa. Den legger du under tunga og den funker fort. Du må ikke være psykotisk for å få det. Tror noen får det mot tankekjør og angst istedenfor vival. 

Men obs obs er bivirkningen vektoppgang. Men 5 mg er jo ikke så mye så kanskje du slipper det. 

Er det ikke mye bivirknknher av zyprexa? En sterkere medisin enn quetiapin ?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke mye bivirknknher av zyprexa? En sterkere medisin enn quetiapin ?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Ja som sagt er zyprexa en versting på vektoppgang. Men om man tar en smeltetablett noen ganger i uka så er det jo ikke sikkert at man får den bivirkningen. Jeg er sulten 30 min etter hvert måltid nå. Men jeg bruker 10-20 mg. 

Jeg har ingen andre bivirkninger da.

Zyprexa er vel sterkere mot psykose i alle fall. Men du er så plaget at jeg ville spurt legen om å prøve.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja som sagt er zyprexa en versting på vektoppgang. Men om man tar en smeltetablett noen ganger i uka så er det jo ikke sikkert at man får den bivirkningen. Jeg er sulten 30 min etter hvert måltid nå. Men jeg bruker 10-20 mg. 

Jeg har ingen andre bivirkninger da.

Zyprexa er vel sterkere mot psykose i alle fall. Men du er så plaget at jeg ville spurt legen om å prøve.

Mest bekymra for mentale bivirknkinger (økt angst sløvhet osv). Ser det står hukommelse vansker som bivirkning- det sliter jeg allerede med- så det skremmer meg litt da

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mest bekymra for mentale bivirknkinger (økt angst sløvhet osv). Ser det står hukommelse vansker som bivirkning- det sliter jeg allerede med- så det skremmer meg litt da

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Jeg er definitivt blitt en smule dement av Zyprexa. Det glemte jeg.... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg er definitivt blitt en smule dement av Zyprexa. Det glemte jeg.... 😅

Haha😅sååå nei takk da😉 kan ikke bli mer dement nå😉

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt oppegående på zyprexa. Fikk massse skryt på skolen

droppet ut da jeg sluttet på zyprexa

ble umulig å stå opp/ på zyprexa spratt jeg opp hver morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med fluanxol? Er den litt beroligende og demper tankekjør?

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (10 minutter siden):

IMG_1509.jpeg.870972b9276043dfc2b1f16823965eaa.jpeg

😝

Anonymkode: 7ad2d...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...