Gå til innhold

Er næringsdrikker nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kjærlighetssorg og har nedsatt appetitt. Jeg har derfor kjøpt masse næringsdrikker fra apoteket for å få i meg nok. Det står.på en flaske(3dl) 300kcal, at dette skal tilsvare et fullverdig måltid. Jeg har drukket 3 stk pr dag, og små måltider utenom. Uten næringsdrikkene regner jeg med kanskje 800kcal.  Jeg er 160 og 60 kg  dame. 

Poenget mitt er egentlig bare: at jeg føler meg veldig slakk i beina, en slags kraftløshet. Og så kan det plutselig snu hvor jeg får en slags tyngdefølelse i beina.  Spørsmålet mitt er egentlig bare om det er forskjell på næring i drikkene form vs ikke drikkene form? Er det normalt å bli slik av næringsdrikker?

Anonymkode: 477dc...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Næringsdrikker er nødinntak når man har dårlig matlyst. Det er ikke nok i seg selv. Det tror jeg du vet.

Anonymkode: 089d7...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har kjærlighetssorg og har nedsatt appetitt. Jeg har derfor kjøpt masse næringsdrikker fra apoteket for å få i meg nok. Det står.på en flaske(3dl) 300kcal, at dette skal tilsvare et fullverdig måltid. Jeg har drukket 3 stk pr dag, og små måltider utenom. Uten næringsdrikkene regner jeg med kanskje 800kcal.  Jeg er 160 og 60 kg  dame. 

Poenget mitt er egentlig bare: at jeg føler meg veldig slakk i beina, en slags kraftløshet. Og så kan det plutselig snu hvor jeg får en slags tyngdefølelse i beina.  Spørsmålet mitt er egentlig bare om det er forskjell på næring i drikkene form vs ikke drikkene form? Er det normalt å bli slik av næringsdrikker?

Anonymkode: 477dc...627

Dette er jo helt vannvvittig tullete. Gå på butikken og kjøp deg mat. Du trenger frisk luft og et normalt kosthold.

Anonymkode: 073fc...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, da vet jeg at det ikke var så lurt. Takk for svar:)

Anonymkode: 477dc...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, da vet jeg at det ikke var så lurt. Takk for svar:)

Anonymkode: 477dc...627

Hvorfor kan du ikke lage deg vanlige måltider?

Anonymkode: 073fc...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Er det de som heter Fresubin? 
Jeg hadde de på resept pga medisinene jeg bruker. Syntes ikke de hjalp. De ga meg kanskje næring for 30 min. Og drikkes de på tom mage blir jeg kvalm. Som å ta multivitamin uten å ha spist. Har ikke fornyet resepten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør få i deg fast føde, og heller supplere med disse drikkene om du ikke har fått i deg nok mat. 

Anonymkode: 52d6b...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Kanskje du kan tillate deg å kjøpe noe du har lyst på? Iskrem er f.eks. en klassiker når det kommer til kjærlighetssorg. Det er noe dritt når det står på, men det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har kjærlighetssorg og har nedsatt appetitt. Jeg har derfor kjøpt masse næringsdrikker fra apoteket for å få i meg nok. Det står.på en flaske(3dl) 300kcal, at dette skal tilsvare et fullverdig måltid. Jeg har drukket 3 stk pr dag, og små måltider utenom. Uten næringsdrikkene regner jeg med kanskje 800kcal.  Jeg er 160 og 60 kg  dame. 

Poenget mitt er egentlig bare: at jeg føler meg veldig slakk i beina, en slags kraftløshet. Og så kan det plutselig snu hvor jeg får en slags tyngdefølelse i beina.  Spørsmålet mitt er egentlig bare om det er forskjell på næring i drikkene form vs ikke drikkene form? Er det normalt å bli slik av næringsdrikker?

Anonymkode: 477dc...627

Du drikker næringsdrikk og spiser små måltider. Det tror jeg du overlever godt på. Det handler ikke så mye om mengde men næring du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tilbakemeldinger og råd:)

Anonymkode: 477dc...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvorfor spiser du ikke vanlig mat?

Anonymkode: 073fc...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvorfor spiser du ikke vanlig mat?

Anonymkode: 073fc...2ff

Det er lurt å lese første innlegg før du svarer.

Anonymkode: f84ad...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er lurt å lese første innlegg før du svarer.

Anonymkode: f84ad...19c

Kjærlighetssorg og nedsatt apetitt er et litt rart svar på hvorfor man går til anskaffelse av næringsdrikker. Derfor lurte jeg på om det er andre grunner.

Anonymkode: 073fc...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du bruker fullverdige næringsdrikker skal det ikke være noe problem. Man kan leve på bare disse, selv om tarmen (og psyken) har godt av noe fast føde. Det kan hende du får i deg for lite. Synes det er litt villedende at de skriver at 1 flaske på 300 kcal tilsvarer 1 måltid. Når jeg har vært innlagt for anoreksi ble ett måltid erstattet med alt fra 1.5-2 næringsdrikker (= 450-600kcal). Du trenger ca 2000 kcal + for å holde vekten, så om du inntar mindre enn dette går du nok i energiunderskudd, og dette kan gi slapphet. Det kan også være at sorgreaksjonen gir seg utslag i fysiske symptomer. 

Anonymkode: 2f4bb...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...