Gå til innhold

Hjelper brintellix på angst? Noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror legen lander på denne- pga jeg ble verre av vanlig ssri

noen med erfaring?

Anonymkode: aba29...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brintellix er en nyere og litt mer "moderne" medisin enn rene SSRI. Virkningsmekanismen til Brintellix er delvis å være et SSRI, men har også andre elementer som kan ha en både antidepressiv og angstdempende effekt. Jeg tror ingen kan si med sikkerhet hvorvidt du får god effekt, det kommer også litt an på hvilken type angst du har. Men det er i alle fall ikke farlig å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (16 minutter siden):

Brintellix er en nyere og litt mer "moderne" medisin enn rene SSRI. Virkningsmekanismen til Brintellix er delvis å være et SSRI, men har også andre elementer som kan ha en både antidepressiv og angstdempende effekt. Jeg tror ingen kan si med sikkerhet hvorvidt du får god effekt, det kommer også litt an på hvilken type angst du har. Men det er i alle fall ikke farlig å prøve!

Siden jeg ble så dårlig av vanlig ssri er det litt «farlig» syns jeg. pluss at jeg ikke kan bli verre enn jeg er nå🥹

Hva slags type angst er den best for? Jeg har en ganske altoverskyggende spenning konstant med mye uro og depressivitet og kognitive vansker 

Anonymkode: aba29...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...