Gå til innhold

Fysiske symptomer på depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som opplever fysiske symptomer på depresjon? Som feks uklart syn, uro, trykk i hodet? Andre fysiske symmtomer som er vanlig ?

 

Anonymkode: ea308...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjon kan gi mange fysiske symptomer. Men ofte er det angsten som gjerne følger med depresjonen som forårsaker en del av det.

Eksempler: Treg mage er gjerne et depresjonssymptom, mens diare mer hører til agitert depresjon/angst. Muskelsmerter og stramme muskler kan oppleves ved depresjon, men er ofte også et angstsymptom. Hodepine eller trykk i hodet er vanlig ved begge deler. Samme med dårlig søvn, hjertebank og kvalme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Depresjon kan gi mange fysiske symptomer. Men ofte er det angsten som gjerne følger med depresjonen som forårsaker en del av det.

Eksempler: Treg mage er gjerne et depresjonssymptom, mens diare mer hører til agitert depresjon/angst. Muskelsmerter og stramme muskler kan oppleves ved depresjon, men er ofte også et angstsymptom. Hodepine eller trykk i hodet er vanlig ved begge deler. Samme med dårlig søvn, hjertebank og kvalme. 

 

Ja du har kanskje rett i at det ofte er en angstkomponent i tillegg

Jeg føler jeg har en dyne rundt hjernen hele tiden, er svart hull inni hodet nærmest. Og sliter med synet innimellom og generelt mye «ubehag» i hodet- dirring og kribling.

Blir også veldig mye verre av alt dette av å prøve å være sosial etc- blir helt koko🤡

Anonymkode: ea308...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du har kanskje rett i at det ofte er en angstkomponent i tillegg

Jeg føler jeg har en dyne rundt hjernen hele tiden, er svart hull inni hodet nærmest. Og sliter med synet innimellom og generelt mye «ubehag» i hodet- dirring og kribling.

Blir også veldig mye verre av alt dette av å prøve å være sosial etc- blir helt koko🤡

Anonymkode: ea308...85b

Det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg tror følelsen du snakker om skyldes at musklene rundt skallen kan være veldig stramme for det første, og for det andre at depresjonen svekker deg litt kognitivt. Får du noen behandling mot depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (21 minutter siden):

Det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg tror følelsen du snakker om skyldes at musklene rundt skallen kan være veldig stramme for det første, og for det andre at depresjonen svekker deg litt kognitivt. Får du noen behandling mot depresjon?

Føles veldig kognitivt ja. 
Men også veldig fysisk. Så jeg vet ikke. 
Har forsøkt ad tidligere men uten effekt. Vet ikke om jeg tør prøve igjen 

Anonymkode: ea308...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føles veldig kognitivt ja. 
Men også veldig fysisk. Så jeg vet ikke. 
Har forsøkt ad tidligere men uten effekt. Vet ikke om jeg tør prøve igjen 

Anonymkode: ea308...85b

Det finnes mange AD, og de aller fleste vil finne et som fungerer. Det er litt skummelt å gå med ubehandlet depresjon. Jeg håper du vil ta kontakt med fastlegen din og få den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (19 minutter siden):

Det finnes mange AD, og de aller fleste vil finne et som fungerer. Det er litt skummelt å gå med ubehandlet depresjon. Jeg håper du vil ta kontakt med fastlegen din og få den hjelpen du trenger.

Ja- hvis det er depresjon da. 
Men må kanskje prøve en annen type. Men synes det er litt skummelt når jeg fortsatte å bli verre mens jeg fikk behandling bare. Har jo lest her inne at noen faktisk blir verre av slikt også

Anonymkode: ea308...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (59 minutter siden):

Det finnes mange AD, og de aller fleste vil finne et som fungerer. Det er litt skummelt å gå med ubehandlet depresjon. Jeg håper du vil ta kontakt med fastlegen din og få den hjelpen du trenger.

Tok faktisk opp dette her for litt siden 

Men regner ikke med at noen føler seg kyndige nok til å mene noe om det. Føler det er litt fingern i været fra legens side…

Anonymkode: ea308...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...