GÃ¥ til innhold

Reaktiv depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husker at kupton (🩷) skrev en gang at også reaktive depresjoner bør behandles med antidepressiva.

Er det noen her som har erfaring med det? Hjelper det å få en over kneika selv om det er reelle sorg og vanskelige ting som har tatt knekken på en?

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Husker at kupton (🩷) skrev en gang at også reaktive depresjoner bør behandles med antidepressiva.

Hva skal den firkanten i parantes bety?

Anonymkode: 54ed2...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva skal den firkanten i parantes bety?

Anonymkode: 54ed2...7ed

Vi andre ser et hjerte 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg fikk ad etter to alvorlige sykdommer med kort mellomrom. Da var legen noe obs og ga meg det. Men de hadde helt jævlie bivirkninger, og jeg var egentlig ikke selv så veldig redd for å gå inn i depresjon. Hadde ei venninne jeg snakket med mye døgnet rundt nærmest, og det var mye bearbeidelse i galgenhumor og også de fleste samtaler om annet. Jeg var egentlig ved godt mot. Men ja, legen min ga meg ihvertfall selv om jeg sluttet på dem etter et par tre uker. Jeg ble ikke deprimert. Men du kan da altså få det, så Kupton hadde rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk ad etter to alvorlige sykdommer med kort mellomrom. Da var legen noe obs og ga meg det. Men de hadde helt jævlie bivirkninger, og jeg var egentlig ikke selv så veldig redd for å gå inn i depresjon. Hadde ei venninne jeg snakket med mye døgnet rundt nærmest, og det var mye bearbeidelse i galgenhumor og også de fleste samtaler om annet. Jeg var egentlig ved godt mot. Men ja, legen min ga meg ihvertfall selv om jeg sluttet på dem etter et par tre uker. Jeg ble ikke deprimert. Men du kan da altså få det, så Kupton hadde rett. 

Ja føler jo legene egentlig gir det ut ganske ukritisk 

Men spørsmålet er om det hjelper 🩷

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja føler jo legene egentlig gir det ut ganske ukritisk 

Men spørsmålet er om det hjelper 🩷

Anonymkode: 5b8cf...a09

Det vet jeg ikke om de gjør, men sikkert noen. Eller noen GJØR jo det da 🙃 jeg syns ikke min gjør det, for jeg ser hvorfor han ble obs. 

Ja.. det kan hjelpe, men det er kanskje ikke alltid det beste i alle situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husker at kupton (🩷) skrev en gang at også reaktive depresjoner bør behandles med antidepressiva.

Er det noen her som har erfaring med det? Hjelper det å få en over kneika selv om det er reelle sorg og vanskelige ting som har tatt knekken på en?

Anonymkode: 5b8cf...a09

Hadde null effekt, langt bedre med terapi

Anonymkode: 0217a...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på en sorgreaksjon og en depresjon da. Kanskje det er det som avgjør hva som kan hjelpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (10 timer siden):

Det er forskjell på en sorgreaksjon og en depresjon da. Kanskje det er det som avgjør hva som kan hjelpe 😊

Ja kanskje. Men kan være begge deler?

når man har alle symptomene på depresjon er det kanskje depresjon og ikke bare sorg reaksjon?

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan det utvikle seg til klinisk depresjon? Hvis det betyr kjemisk ubalanse i hjernen..? 

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Google, skriv «sorg depresjon» i søkefeltet. Klikk søk. Les de første treffene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Gå inn på Google, skriv «sorg depresjon» i søkefeltet. Klikk søk. Les de første treffene. 

Men trenger ikke være en sorg som utløser heller ..?

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men trenger ikke være en sorg som utløser heller ..?

Anonymkode: 5b8cf...a09

Riktig. Mange depresjoner er ikke utløst av sorg. Anbefaler deg å Google «depresjon årsak». Veldig mye informasjon tilgjengelig på nett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (3 minutter siden):

Riktig. Mange depresjoner er ikke utløst av sorg. Anbefaler deg å Google «depresjon årsak». Veldig mye informasjon tilgjengelig på nett! 

Ja.. men lurer på hvor skille går og når det kan kalles en depresjon som trenger og kan hjelpes av medisin feks 

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja.. men lurer på hvor skille går og når det kan kalles en depresjon som trenger og kan hjelpes av medisin feks 

Anonymkode: 5b8cf...a09

Det er en diagnostisk vurdering som din behandler er utdannet og opplært til å gjøre. Lytt til rådene fra din behandler/lege 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (7 minutter siden):

Det er en diagnostisk vurdering som din behandler er utdannet og opplært til å gjøre. Lytt til rådene fra din behandler/lege 😊

Det oppleves ikke helt slik dessverre 

Anonymkode: 5b8cf...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...