Gå til innhold

Brintellix - vil det gå over?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!
Jeg har stått på brintellix i ca 4 uker nå, og føler meg ekstremt flat og likegyldig til alt. Vil dette gå over? Noen med erfaring rundt det? 

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei!
Jeg har stått på brintellix i ca 4 uker nå, og føler meg ekstremt flat og likegyldig til alt. Vil dette gå over? Noen med erfaring rundt det? 

Anonymkode: 56402...325

Huff- jeg vurderer å prøve brintellix og trenger ikke bli mer slik😝 Hvordan var du før du tok den da?

Anonymkode: 946a6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange som bruker antidepressiva er deprimerte og har «flathet» som et av flere symptomer på depresjonen. 

Endret av nachnoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Huff- jeg vurderer å prøve brintellix og trenger ikke bli mer slik😝 Hvordan var du før du tok den da?

Anonymkode: 946a6...ee8

Jeg er en hard nøtt å knekke, holdte jeg på å si.. Jeg har gjennom tiden prøvd en del antidepressiva, og funnet ut at fontex er det som fungerer best for meg. Det tar vekk den mørke skyen jeg konstant bærer på, gir overskudd og energi til jobb, skole, trening, sosialt ++ i hverdagen. Dessverre gir den ekstrem ulvehunger etter 3-4 mnd, og det fungerer dårlig ettersom jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser, og nylig hadde tilbakefall. Det er under kontroll nå, men det blir problematisk så fort jeg får tabletter som gir ulvehunger.. Det som er trist, er at jeg følte fontex var den eneste typen jeg følte fungerte, og at det ga meg noe jeg manglet. Typ et stoff i hjernen "normale" mennesker har, om det gir mening. Ble enig med legen om å prøve brintellix fordi det ikke har økt sult som bivirkning, men nå oppleves jeg som flat og likegyldig som sagt. Før jeg begynte på antidepressiva (begynte på fontex i desember, brintellix nå siste mnd) var jeg på et veldig mørkt sted, orket ingenting, var ikke sosial, orket ikke møte opp på skolen, klarte ikke holde det rent og ryddig hjemme ++ 

 

 

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en hard nøtt å knekke, holdte jeg på å si.. Jeg har gjennom tiden prøvd en del antidepressiva, og funnet ut at fontex er det som fungerer best for meg. Det tar vekk den mørke skyen jeg konstant bærer på, gir overskudd og energi til jobb, skole, trening, sosialt ++ i hverdagen. Dessverre gir den ekstrem ulvehunger etter 3-4 mnd, og det fungerer dårlig ettersom jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser, og nylig hadde tilbakefall. Det er under kontroll nå, men det blir problematisk så fort jeg får tabletter som gir ulvehunger.. Det som er trist, er at jeg følte fontex var den eneste typen jeg følte fungerte, og at det ga meg noe jeg manglet. Typ et stoff i hjernen "normale" mennesker har, om det gir mening. Ble enig med legen om å prøve brintellix fordi det ikke har økt sult som bivirkning, men nå oppleves jeg som flat og likegyldig som sagt. Før jeg begynte på antidepressiva (begynte på fontex i desember, brintellix nå siste mnd) var jeg på et veldig mørkt sted, orket ingenting, var ikke sosial, orket ikke møte opp på skolen, klarte ikke holde det rent og ryddig hjemme ++ 

 

 

Anonymkode: 56402...325

Klem til deg.

Har du kommet deg opp fra hullet da? Eller er det like ille pga flatheten?

Jeg har et håp om at brintellix kan koble meg på og gi meg noe positive følelser igjen. 
 

Får håpe du får noen oppløftende svar og bedring

Anonymkode: 946a6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Svært mange som bruker antidepressiva er deprimerte og har «flathet» som et av flere symptomer på depresjonen. 

Er ikke poenget da at antidepressiva skal få en ut av den flatheten?

Anonymkode: 946a6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er ikke poenget da at antidepressiva skal få en ut av den flatheten?

Anonymkode: 946a6...ee8

Det er et poeng at AD skal få deg ut av depresjonen. Flathet kan være blant de siste symptomer som forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klem til deg.

Har du kommet deg opp fra hullet da? Eller er det like ille pga flatheten?

Jeg har et håp om at brintellix kan koble meg på og gi meg noe positive følelser igjen. 
 

Får håpe du får noen oppløftende svar og bedring

Anonymkode: 946a6...ee8

Tusen takk! 

 

Jeg glemte dessverre medisinene mine hjemme på 10 dagers ferie, så har ikke begynt å ta dem igjen. Ville høre litt erfaringer og snakke med legen først, for hvis det er sånn at jeg ikke skal fortsette på dem, er det like greit å ha vært 10 dager cold turkey.. Sender styrkeklem til deg, håper du føler deg bedre snart! God bedring! 

nachnoo skrev (2 timer siden):

Svært mange som bruker antidepressiva er deprimerte og har «flathet» som et av flere symptomer på depresjonen. 

Jeg vet at mange har en flathet grunnet depresjonen, men jeg har ikke følt meg  flat og likegyldig som før jeg begynte på brintellix, derfor jeg lurer på om dette vil gå over, eller om brintellix ikke er det rette for meg. 

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (3 timer siden):

Svært mange som bruker antidepressiva er deprimerte og har «flathet» som et av flere symptomer på depresjonen. 

Hei,

Har du erfaring med at SSRI/Brintellix hjelper mot slik avflatethet eller anhedoni, eller trengs da et mer stimulerende middel evt i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (5 timer siden):

Har du erfaring med at SSRI/Brintellix hjelper mot slik avflatethet eller anhedoni, eller trengs da et mer stimulerende middel evt i tillegg?

Jeg har forstått det slik at når en behandler med AD forsvinner de ulike depresjonssymptomer gradvis. Ikke alle like raskt, og hvilke som forsvinner først, og hvilke som blir hengende etter, er ganske tilfeldig. Om anhedoni blir hengende igjen til slutt, er det grunnlag for å legge til en medisin som mer spesifikt virker på dette som Wellbutrin. Men det er ikke tradisjon for å angripe anhedoni spesifikt tidlig i behandlingsprosessen - særlig fordi Wellbutrin kan forverre angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 10.42):

Klem til deg.

Har du kommet deg opp fra hullet da? Eller er det like ille pga flatheten?

Jeg har et håp om at brintellix kan koble meg på og gi meg noe positive følelser igjen. 
 

Får håpe du får noen oppløftende svar og bedring

Anonymkode: 946a6...ee8

Skal prøve meg igjen - så kan oppdatere om hvordan det går fremover! 

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Litt over en uke nå - går ganske greit!

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Litt over en uke nå - går ganske greit!

Anonymkode: 56402...325

Så bra☺️ har du fått mer følelser tilbake? Hvordan er den med tanke på angst?

Anonymkode: 946a6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 20.51):

Litt over en uke nå - går ganske greit!

Anonymkode: 56402...325

Så bra☺️ har du fått mer følelser tilbake? Hvordan er den med tanke på angst?

Anonymkode: 946a6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 8.28):

Så bra☺️ har du fått mer følelser tilbake? Hvordan er den med tanke på angst?

Anonymkode: 946a6...ee8

Ble sinnsykt flat, så nå orker jeg ikke gi den flere sjanser… Følte den tok det verste av angsten, så det var positivt!

Anonymkode: 56402...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...