Gå til innhold

Hukommelse og alimemazin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om man kan få problemer med hukommelse ol av å ta denne over tid? Det er ikke listet bivirkning, men jeg er så surrete, og har lest at genrelt sovemidler og ting med antikolinerg effekt kan ha slike effekter 

Noen som har opplevd det?

Anonymkode: 1cd50...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som vet om man kan få problemer med hukommelse ol av å ta denne over tid? Det er ikke listet bivirkning, men jeg er så surrete, og har lest at genrelt sovemidler og ting med antikolinerg effekt kan ha slike effekter 

Noen som har opplevd det?

Anonymkode: 1cd50...5e3

Jeg er ganske surrete, mannen min fant dopapir i kjøleskapet her en dag. Jeg måtte le, tar seroquel og imovane for å sove jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg er ganske surrete, mannen min fant dopapir i kjøleskapet her en dag. Jeg måtte le, tar seroquel og imovane for å sove jeg da. 

Hehe😅 De har vel lista det som bivirknknher, har de ikke?

 

Håper uansett ikke slikt er varig… om man slutter

Anonymkode: 1cd50...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe😅 De har vel lista det som bivirknknher, har de ikke?

 

Håper uansett ikke slikt er varig… om man slutter

Anonymkode: 1cd50...5e3

Har ikke lest om bivirkningene :) 

Nei det går nok over når man slutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som vet om man kan få problemer med hukommelse ol av å ta denne over tid? Det er ikke listet bivirkning, men jeg er så surrete, og har lest at genrelt sovemidler og ting med antikolinerg effekt kan ha slike effekter 

Noen som har opplevd det?

Anonymkode: 1cd50...5e3

Alle medisiner med en dempende effekt kan ha denne virkningen. At du blir trøtt, hjelper ikke på kognitiv funksjon.

Det er en grunn til at for mye kaffe ansees som doping innenfor sjakksporten.

Når det gjelder antikolinerg effekt, så mener jeg det er forsket en del på det og f.eks. medisiner mot demens virker motsatt av antikolinergika. Men om det har noen betydning i friske hjerner er jeg mer usikker på, i alle fall på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 28.3.2024 den 16.48):

Alle medisiner med en dempende effekt kan ha denne virkningen. At du blir trøtt, hjelper ikke på kognitiv funksjon.

Det er en grunn til at for mye kaffe ansees som doping innenfor sjakksporten.

Når det gjelder antikolinerg effekt, så mener jeg det er forsket en del på det og f.eks. medisiner mot demens virker motsatt av antikolinergika. Men om det har noen betydning i friske hjerner er jeg mer usikker på, i alle fall på kort sikt.

Er ikke trøtt, bare veldig surrete og fjern

Om man slutter med den vil det gi seg om det skyldes den?

Anonymkode: 1cd50...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...