Gå til innhold

Økning av selvmordstanker ved doseøkning Zoloft


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg økte dosen min med Zoloft på mandag. Opplever økte selvmordstanker ved økning. Er dette vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Seroxat skrev (10 minutter siden):

Jeg økte dosen min med Zoloft på mandag. Opplever økte selvmordstanker ved økning. Er dette vanlig? 

Du kan lese om bivirkninger på Felleskatalogen.no og der finner du svaret.

Anonymkode: f3b29...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du kan lese om bivirkninger på Felleskatalogen.no og der finner du svaret.

Anonymkode: f3b29...4e0

Det står ingenting om økte selvmordstanker under doseøkning av Zoloft i Felleskatalogen. Er det noen som har erfaring med dette under økning av dose på antidepressiva? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke uvanlig. Men tanker er bare tanker og ikke farlig. Engasjer deg i noe annet, så går det snart over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan lese om bivirkninger på Felleskatalogen.no og der finner du svaret.

Anonymkode: f3b29...4e0

Når folk skriver inn her og spør om ting så er det jo fordi de ikke får svar på akkurat det man lurer på andre steder. Noen ganger ønsker man andres erfaringer. 
Derfor har man forum. Hvis man ikke har erfaring eller svar å dele trenger man ikke svare og fylle opp trådene med passiv aggressivitet 

Anonymkode: 2916d...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når folk skriver inn her og spør om ting så er det jo fordi de ikke får svar på akkurat det man lurer på andre steder. Noen ganger ønsker man andres erfaringer. 
Derfor har man forum. Hvis man ikke har erfaring eller svar å dele trenger man ikke svare og fylle opp trådene med passiv aggressivitet 

Anonymkode: 2916d...d96

Svarene du får her kan jo sprike i alle retninger, og være misvisende. Det mest korrekte svaret ang. bivirkninger  får du ved  å kontakte fastlegen og lese pakningsvedlegget til medisinene. 

Anonymkode: 457dd...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Svarene du får her kan jo sprike i alle retninger, og være misvisende. Det mest korrekte svaret ang. bivirkninger  får du ved  å kontakte fastlegen og lese pakningsvedlegget til medisinene. 

Anonymkode: 457dd...9ab

Nå er ikke jeg trådstarter

Men opplever ofte mer info her inne enn standardisert info fra legen 

Anonymkode: 2916d...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, det er ikke uvanlig. Men tanker er bare tanker og ikke farlig. Engasjer deg i noe annet, så går det snart over.

Jeg forstår. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får dette litt fordi du frykter/forventer det ved doseøkning. Husk at tanker ikke er farlige, og at dette vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Jeg tror du får dette litt fordi du frykter/forventer det ved doseøkning. Husk at tanker ikke er farlige, og at dette vil gå bra.

Dette tror jeg er riktig. Du er redd for at det skal skje, derfor kommer tankene. Prøv å tro på at det blir bedre.

Anonymkode: 457dd...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette tror jeg er riktig. Du er redd for at det skal skje, derfor kommer tankene. Prøv å tro på at det blir bedre.

Anonymkode: 457dd...9ab

Ja.

Jeg leste en gang en artikkel om at selvmordstankene ved oppstart eller doseøkning av SSRI i større grad var uønskede enn andre selvmordstanker. Man får kanskje tanker, men ønsker egentlig ikke å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...