Gå til innhold

Har kuttet ut ei venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi snakket nesten daglig. Og ja, jeg var veldig glad i henne. Vi kunne snakke om alt og ingenting osv. saken er at hun sprer videre alt jeg sier og prøver sette leg i dårlig lys. 
girt henne sjanser på sjanser. Men nå er det nok. Ikke snakket med henne på over 1 mnd nå.

savner henne, og synes det er leit, samtidig har hun såret såpass mye, og jeg vil ikke miste meg selv og selvrespekten min.

jeg har stått i en vanskelig / krevende situasjon og hun var støttet mye. Samtidig gått rundt å delt det med andre i den form at hun har vridd på det og satt meg i dårlig lys. Slik snakker hun til meg om andre også. Ikke alt hun sier er sant heller. Hun er 50 

Anonymkode: 44d20...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Hvorfor sprer hun videre? Har du ikke fortalt at det er mellom deg og henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Hvis noen snakker dårlig om andre til deg, så snakker de mest sannsynlig dårlig om deg til andre. Det burde alle visst, men av en eller annen grunn ser det ut til at noen tror at de vekommende snakker om fortjener det, og ikke at det er en side ved den som snakker.

Det er heller ikke alltid feil å snakke om andre- det er hva de sier og hvordan de gjør det. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (22 timer siden):

Hvis noen snakker dårlig om andre til deg, så snakker de mest sannsynlig dårlig om deg til andre. Det burde alle visst, men av en eller annen grunn ser det ut til at noen tror at de vekommende snakker om fortjener det, og ikke at det er en side ved den som snakker.

Det er heller ikke alltid feil å snakke om andre- det er hva de sier og hvordan de gjør det. 

Det du sier her. 
Jeg har vært litt naiv da, tenkt at vi hadde et spesielt og godt vennskap. Der hun luftet seg på meg om andre i fortrolighet. 
Men så opplever jeg at hun snakker om meg. 
jeg har konfrontert henne flere ganger, men hun har ikke selvinnsikt, og bare nekter. 
nå har det gått en stund uten kontakt, og det føles godt. 
jeg merket at jeg ble en person jeg ikke ønsket å være sammen med henne. 
det er lett å bli dratt inn i baksnakking selv. 
jeg liker ikke snakke negativt om andre. 
kun til mannen min og helt nære som jeg stoler på. 
Og da er det evt frustrasjon over noe. Ikke ondsinnet 

Anonymkode: 44d20...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (23 timer siden):

Hvorfor sprer hun videre? Har du ikke fortalt at det er mellom deg og henne?

Hun sprer det videre for å ha noe interessant å fortelle. For å sette meg i dårlig lys, for å holde på med splitt og hersk. 
men helt spesiell interesse enkelte har 

Anonymkode: 44d20...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du sier her. 
Jeg har vært litt naiv da, tenkt at vi hadde et spesielt og godt vennskap. Der hun luftet seg på meg om andre i fortrolighet. 
Men så opplever jeg at hun snakker om meg. 
jeg har konfrontert henne flere ganger, men hun har ikke selvinnsikt, og bare nekter. 
nå har det gått en stund uten kontakt, og det føles godt. 
jeg merket at jeg ble en person jeg ikke ønsket å være sammen med henne. 
det er lett å bli dratt inn i baksnakking selv. 
jeg liker ikke snakke negativt om andre. 
kun til mannen min og helt nære som jeg stoler på. 
Og da er det evt frustrasjon over noe. Ikke ondsinnet 

Anonymkode: 44d20...a25

Ja. Når man går på premiss med seg selv er det greit å stoppe opp litt.

Du kom jo heldig ut av det ved å tenke på hvem du er. Hvem hun er, får jo bli hennes problem. 

Folk tror hva de vil. Du kan ikke stpppe det, og det er ikke så sikkert du kommer uheldig ut av dette heller- uansett hva hun sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Ja. Når man går på premiss med seg selv er det greit å stoppe opp litt.

Du kom jo heldig ut av det ved å tenke på hvem du er. Hvem hun er, får jo bli hennes problem. 

Folk tror hva de vil. Du kan ikke stpppe det, og det er ikke så sikkert du kommer uheldig ut av dette heller- uansett hva hun sier. 

Jeg kommer ikke til å ta det opp med henne, bare fase henne ut som jeg har gjort nå. Om jeg møter henne kommer jeg til å være hyggelig, men aldri dele noe med henne igjen. Være kort og bare gå om hun begynner å snakke dritt om andre. 
Dessverre er dette en kollega. Så jeg må forholde meg til henne. 
det er på jobb hun går rundt å snakker om alle. 
hun er kjent for det på jobb. Likevel har hun et vesen der folk blir lurt inn i det. 
Tror hun kjenner på at jeg har trukket meg tilbake. Hun er inne å ser på alt jeg legger ut på snap og story. 

Anonymkode: 44d20...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...