Gå til innhold

Jobb som gir mye penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg går siste året på vgs og er usikker på hva jeg har lyst til å bli. Er ikke interessert i å bli lege, psykolog eller advokat. Å studere medisin tar alt for mange år. Ambulanse derimot kunne vært noe for meg. Men har hørt at man tjener dårlig der. 

Så det jeg lurer på er hva slags utdannelser og jobb som finnes der ute og som man kan tjene godt på? 

Vil helst ikke ha en utdannelse der jeg må konkurrere mot andre med samme yrke som meg. Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det. Jeg er veldig redd for å satse for høyt å tape. Så det er viktig at jobben er trygg og forutsigbar. At man faktisk får jobb etter endt utdannelse.

 Over 800 000 kr hadde vært veldig kjekt. 

Noen som har tips? 

Anonymkode: bfc85...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg går siste året på vgs og er usikker på hva jeg har lyst til å bli. Er ikke interessert i å bli lege, psykolog eller advokat. Å studere medisin tar alt for mange år. Ambulanse derimot kunne vært noe for meg. Men har hørt at man tjener dårlig der. 

Så det jeg lurer på er hva slags utdannelser og jobb som finnes der ute og som man kan tjene godt på? 

Vil helst ikke ha en utdannelse der jeg må konkurrere mot andre med samme yrke som meg. Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det. Jeg er veldig redd for å satse for høyt å tape. Så det er viktig at jobben er trygg og forutsigbar. At man faktisk får jobb etter endt utdannelse.

 Over 800 000 kr hadde vært veldig kjekt. 

Noen som har tips? 

Anonymkode: bfc85...7b4

ambulansearbeider er er tungt yrke samtidig må du jobbe turnus og den lønnen du sikter etter får du ikke helsevesenet med mindre du starter du på medisin eller odontologi som selvstendig næringsdrivende. Er du god med tall kan du søker deg inn business skole i Danmark og ta megler utdannelsen. De tjener fett. 

Anonymkode: 8fb8b...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Togkonduktør.

Kødd

Anonymkode: 8fb8b...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det.

Du kan ikke bli luftambulanse. Men du kan bli en person som jobber i en luftambulanse. Da må du utdanne deg til helikopterpilot, lege med spesialutdanning i akuttmedisin eller til redningsmann/kvinne. Redningspersonen har ofte grunnutdannelse som intensivsykepleier eller ambulansearbeider/paramedic pluss at en må være i ekstremt god form og ha en ekstremt god psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Jeg går siste året på vgs og er usikker på hva jeg har lyst til å bli. Er ikke interessert i å bli lege, psykolog eller advokat. Å studere medisin tar alt for mange år. Ambulanse derimot kunne vært noe for meg. Men har hørt at man tjener dårlig der. 

Så det jeg lurer på er hva slags utdannelser og jobb som finnes der ute og som man kan tjene godt på? 

Vil helst ikke ha en utdannelse der jeg må konkurrere mot andre med samme yrke som meg. Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det. Jeg er veldig redd for å satse for høyt å tape. Så det er viktig at jobben er trygg og forutsigbar. At man faktisk får jobb etter endt utdannelse.

 Over 800 000 kr hadde vært veldig kjekt. 

Noen som har tips? 

Anonymkode: bfc85...7b4

Lokfører.

Anonymkode: 61b7d...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kødd

Anonymkode: 8fb8b...1dc

Det er ikke kødd, det har vært fremhevet flere ganger i media. Lønn i forhold til utdannelse er svært bra.

Anonymkode: 431b8...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Lokfører har også betalt utdanning såvidt jeg vet. Ellers kan du ta en bachelor i IT (programmering). Det er et relativt kort studieløp. Har du gode nok karakterer kan du få jobb i et konsulentselskap og komme relativt fort opp i lønn med bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg går siste året på vgs og er usikker på hva jeg har lyst til å bli. Er ikke interessert i å bli lege, psykolog eller advokat. Å studere medisin tar alt for mange år. Ambulanse derimot kunne vært noe for meg. Men har hørt at man tjener dårlig der. 

Så det jeg lurer på er hva slags utdannelser og jobb som finnes der ute og som man kan tjene godt på? 

Vil helst ikke ha en utdannelse der jeg må konkurrere mot andre med samme yrke som meg. Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det. Jeg er veldig redd for å satse for høyt å tape. Så det er viktig at jobben er trygg og forutsigbar. At man faktisk får jobb etter endt utdannelse.

 Over 800 000 kr hadde vært veldig kjekt. 

Noen som har tips? 

Anonymkode: bfc85...7b4

Hvis du vil ha en utdannelse du ikke trenger å slåss med andre for å få jobb er ikke ambulansefag det rette tror jeg, det er den eneste linja på helse- og oppvekst som har mange flere søkere enn plasser, i alle fall har det vært sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir oppgitt. Velg heller en jobb du faktisk vil jobbe i. Ikke tenk på pengene selvom x jobb tjener 200.000 mer enn y jobb så er det uansett ikke verdt å gå rundt et helt liv i en jobb du egentlig ikke trives så mye i. Lykke er bedre enn penger. 

Anonymkode: 1f221...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir oppgitt. Velg heller en jobb du faktisk vil jobbe i. Ikke tenk på pengene selvom x jobb tjener 200.000 mer enn y jobb så er det uansett ikke verdt å gå rundt et helt liv i en jobb du egentlig ikke trives så mye i. Lykke er bedre enn penger. 

Anonymkode: 1f221...719

Kanskje han tenger pengene? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Drømmeautomat her.

Lokfører betaler ca 800.000 i året, har betalt utdannelse (men krever såvidt jeg vet matte og fysikk på VGS) og er ikke en ekstremt krevende utdannelse. Nedsiden er mye ubekvem arbeidstid.

Ellers er en bachelor i IT og deretter konsulentbransjen eller å drive som selvstendig konsulent hvis du er flink til å selge oppdrag og har relasjoner sannsynligvis den korteste veien til god lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg går siste året på vgs og er usikker på hva jeg har lyst til å bli. Er ikke interessert i å bli lege, psykolog eller advokat. Å studere medisin tar alt for mange år. Ambulanse derimot kunne vært noe for meg. Men har hørt at man tjener dårlig der. 

Så det jeg lurer på er hva slags utdannelser og jobb som finnes der ute og som man kan tjene godt på? 

Vil helst ikke ha en utdannelse der jeg må konkurrere mot andre med samme yrke som meg. Har tenkt litt på luft ambulanse, men vet ikke hvor mye man tjener på det eller hvordan man går frem for å bli det. Jeg er veldig redd for å satse for høyt å tape. Så det er viktig at jobben er trygg og forutsigbar. At man faktisk får jobb etter endt utdannelse.

 Over 800 000 kr hadde vært veldig kjekt. 

Noen som har tips? 

Anonymkode: bfc85...7b4

Jobbe som renholdsoperatør på Nordsjøen. Da har man oppimot en mill i årslønn. 

Anonymkode: ecff5...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...