Gå til innhold

Hoster meg gærn snart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Luftveisplager i 9 dager. først bihule og nå hoste. Hoster opp seigt grønt slim. 
Kiler i lungene når jeg puster som igjen gir hoste. 
er så sår i lungene. 
Får ikke legetime da det er fullt. Men får beskjed om å dra til nabokommunen. 
orker ikke kjøre 3 timer i bil tur/ r. Med denne forma her. 
kan det være bronkitt? 

Anonymkode: 522ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feber? Sørg for at du drikker mye, det løser opp slim. Apotek har åpent, her kan du slimløsende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar kontakt med fastlegen og får respept på slimløsende hostesaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (42 minutter siden):

Anbefaler at du tar kontakt med fastlegen og får respept på slimløsende hostesaft.

Fastlegen min? Han er vel på påskeferie. Kun vaktleger nå i påska, dessuten bor jeg på et lite sted der legen har åpent 3 timer om dagen, og det er fullt. 
har fått tak i slimløsende hostesaft og div på apoteket som er reseptfritt. 
 

Anonymkode: 522ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fastlegen min? Han er vel på påskeferie. Kun vaktleger nå i påska, dessuten bor jeg på et lite sted der legen har åpent 3 timer om dagen, og det er fullt. 
har fått tak i slimløsende hostesaft og div på apoteket som er reseptfritt. 
 

Anonymkode: 522ed...130

Da anbefaler jeg å ta kontakt med legevakten og få resept på slimløsende hostesaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (17 minutter siden):

Da anbefaler jeg å ta kontakt med legevakten og få resept på slimløsende hostesaft.

Får ikke komme inn på legevakten, der er det fullt

Anonymkode: 522ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får ikke komme inn på legevakten, der er det fullt

Anonymkode: 522ed...130

Da anbefaler jeg deg å drikke masse vann frem til du får kontakt med legevakt eller fastlege. Det løsner opp slimet.

Anbefaler deg også å jobbe med å få hoste opp slimet.

Du kan lese mer om hvordan her: https://www.lhl.no/sunnere-liv/slimmobilisering/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Da anbefaler jeg deg å drikke masse vann frem til du får kontakt med legevakt eller fastlege. Det løsner opp slimet.

Anbefaler deg også å jobbe med å få hoste opp slimet.

Du kan lese mer om hvordan her: https://www.lhl.no/sunnere-liv/slimmobilisering/

 

Har fått kjøpt noe slimløsende og hadde en cosylan fra tidligere som demper hosta. 

Anonymkode: 522ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har fått kjøpt noe slimløsende og hadde en cosylan fra tidligere som demper hosta. 

Anonymkode: 522ed...130

Men Cosylan er vel mest for tørrhoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har fått kjøpt noe slimløsende og hadde en cosylan fra tidligere som demper hosta. 

Anonymkode: 522ed...130

Om du har slimhoste skal du vel ikke ta noe hostedempende? Man hoster jo for å få slimet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Om du har slimhoste skal du vel ikke ta noe hostedempende? Man hoster jo for å få slimet ut.

Det er litt begge deler. Det kommer slim, men så går det over i hoste anfall, og da klarer jeg ikke stoppe å hoste. Blir så sår i brystet og hoster til jeg brekker meg. 
cosylan demper hosten, men jeg hoster innimellom for å få det opp. Klarer å hoste med cosylan. 
men det slimløsende tror jeg virker. 

Anonymkode: 522ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er litt begge deler. Det kommer slim, men så går det over i hoste anfall, og da klarer jeg ikke stoppe å hoste. Blir så sår i brystet og hoster til jeg brekker meg. 
cosylan demper hosten, men jeg hoster innimellom for å få det opp. Klarer å hoste med cosylan. 
men det slimløsende tror jeg virker. 

Anonymkode: 522ed...130

Du bør ikke bruke cosylan, du skal bruke slimløsende og drikke mye vann. Dersom du ikke får opp slimet kan det raskt bli infeksjon. Bruk cosylan på nattestid, men kun da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...