Gå til innhold

Lei av dette.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg er så lei av å ikke vite hva det er med meg, om det er fysisk eller psykisk. Skal til lege på tirsdag ang overgangsalder men hva er vitsen? Ta en blodprøve? Tror ikke jeg vil ha østrogen og er det ikke østrogen i p.sprøyten? Føler meg helt fucka for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jeg er så lei av å ikke vite hva det er med meg, om det er fysisk eller psykisk. Skal til lege på tirsdag ang overgangsalder men hva er vitsen? Ta en blodprøve? Tror ikke jeg vil ha østrogen og er det ikke østrogen i p.sprøyten? Føler meg helt fucka for tiden. 

Du bør gå for å sjekke deg uansett. Overgangsalder kan i noen tilfeller gi litt ekstra plager som du ikke trenger, derfor er det veldig viktig at du følger med ig at din lege er obs. 

Anonymkode: 40253...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er ikke delt inn i en kropp og en psyke. Det henger sammen og lidelser og plager kan gi symptomer mange steder.

Jeg ville gjort følgende:

1. Snakket med legen om blodprøver, spesifikt overgangsalder og ikke minst serumkonsentrasjon av Risperdal, samt stoffskifte og vitaminer. Har du tatt D-vitamintilskudd i vinter?

2. Hvis dette er normalt, så ville jeg prøvd å slå meg til ro med at du er frisk. Men at du har symptomer fra lidelsene dine og at det ikke er farlig, men kan bli verre når man stresser seg opp over det. Jeg tenker at du kanskje kan få litt mer hjelp enn kun fra sykepleieren din, angående aksept og endring av fokus? Jeg synes det lett blir mye fokus på medisiner hos deg, men lite på tankemåte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bør gå for å sjekke deg uansett. Overgangsalder kan i noen tilfeller gi litt ekstra plager som du ikke trenger, derfor er det veldig viktig at du følger med ig at din lege er obs. 

Anonymkode: 40253...a0f

Ja får vel gå, er for sent å avbestille nå da det er på tirsdag klokken ni. Får se hva han sier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
ISW skrev (5 minutter siden):

Vi mennesker er ikke delt inn i en kropp og en psyke. Det henger sammen og lidelser og plager kan gi symptomer mange steder.

Jeg ville gjort følgende:

1. Snakket med legen om blodprøver, spesifikt overgangsalder og ikke minst serumkonsentrasjon av Risperdal, samt stoffskifte og vitaminer. Har du tatt D-vitamintilskudd i vinter?

2. Hvis dette er normalt, så ville jeg prøvd å slå meg til ro med at du er frisk. Men at du har symptomer fra lidelsene dine og at det ikke er farlig, men kan bli verre når man stresser seg opp over det. Jeg tenker at du kanskje kan få litt mer hjelp enn kun fra sykepleieren din, angående aksept og endring av fokus? Jeg synes det lett blir mye fokus på medisiner hos deg, men lite på tankemåte?

 

Ja det henger vel sammen. 

Psykiateren bestilte masse blodprøver og serum og, alt var fint skrev han. Da kan det vel ikke være noe jeg mangler? Tar D.vit og har tatt det lenge. Må få tatt blodprøve av østrogen da, får gjøre det på tirsdag. 

Hver dag er tung. Men det kan jo være lidelsen det og, har jo vært sånn lenge. Sykepleieren prøver å hjelpe meg så godt han kan, men han har ikke alle svarene og det har vel ingen. Han prøver å gi meg råd ang hva jeg skal gjøre, er ikke alltid jeg følger det. Men prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du sliter med symptomer på overgangsalder eller noe annet, som din fastlege kan hjelpe med.

Men utover det så tror jeg du hadde hatt godt nytte av å bli litt mer aktiv. Gå litt mer tur, hjemmetrening, en hobby. Alt trenger ikke være utenfor huset hvis det blir for mye, det er mye du kan gjøre hjemme. Men jeg tror de fleste ville fått diverse fysiske og psykiske utfordringer av for mye stillesitting og for lite stimuli og aktivisering.

Men du har fått disse rådene mange ganger, så det er egentlig bare opp til deg selv. Du sier jevnlig at du er lei av hvordan du har det, men du gjør heller ikke så mye for å endre på det og få det bedre. Så da blir det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Symptomene

Anonymkode: 64184...922

Utmattelse, tåler lite inntrykk og blir veldig sliten av folk, vondt i ryggen og overalt i kroppen, angst og nummen i bena og prikking, noen netter sover jeg lite og kan våkne av svette. Så er det migrenen som kommer og går, sliter også med forstoppelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det er mulig du sliter med symptomer på overgangsalder eller noe annet, som din fastlege kan hjelpe med.

Men utover det så tror jeg du hadde hatt godt nytte av å bli litt mer aktiv. Gå litt mer tur, hjemmetrening, en hobby. Alt trenger ikke være utenfor huset hvis det blir for mye, det er mye du kan gjøre hjemme. Men jeg tror de fleste ville fått diverse fysiske og psykiske utfordringer av for mye stillesitting og for lite stimuli og aktivisering.

Men du har fått disse rådene mange ganger, så det er egentlig bare opp til deg selv. Du sier jevnlig at du er lei av hvordan du har det, men du gjør heller ikke så mye for å endre på det og få det bedre. Så da blir det vanskelig.

Ja får se hva legen sier. 

Ja jeg vet, den samme gamle leksa. Og jeg skylder på negative symptomer. Det er vanskelig å gjøre noe når jeg er i så dårlig form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja får se hva legen sier. 

Ja jeg vet, den samme gamle leksa. Og jeg skylder på negative symptomer. Det er vanskelig å gjøre noe når jeg er i så dårlig form. 

Det er mye som er vanskelig. Det i seg selv betyr ikke at man ikke kan gjøre det. Men at man kanskje må dele det opp i mindre biter slik at man får det til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er mye som er vanskelig. Det i seg selv betyr ikke at man ikke kan gjøre det. Men at man kanskje må dele det opp i mindre biter slik at man får det til. :) 

Ok :) Det er ikke mye jeg får til. Gruer meg til å gå til lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok :) Det er ikke mye jeg får til. Gruer meg til å gå til lege. 

Det er ikke viktig at du skal få til mye. Det som er viktig er at du kommer i gang og klarer å gjøre det du klarer. 

Hvorfor gruer du deg til å gå til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det er ikke viktig at du skal få til mye. Det som er viktig er at du kommer i gang og klarer å gjøre det du klarer. 

Hvorfor gruer du deg til å gå til lege?

Ok. Skal prøve å komme meg mer ut. 

Jo hele prosessen, opp om morningen, inn på venteværelset og sitte der, inn til legen å snakke om plagene mine. Angrer på at jeg bestilte time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Skal prøve å komme meg mer ut. 

Jo hele prosessen, opp om morningen, inn på venteværelset og sitte der, inn til legen å snakke om plagene mine. Angrer på at jeg bestilte time. 

Du har alle dagene før timen og alle dagene etter timen til å slappe av hjemme. Jo mindre du går ut, jo tyngre og vanskeligere blir det. Hvis du kun går ut når du har avtaler og du MÅ, så blir det like tungt som dette hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Du har alle dagene før timen og alle dagene etter timen til å slappe av hjemme. Jo mindre du går ut, jo tyngre og vanskeligere blir det. Hvis du kun går ut når du har avtaler og du MÅ, så blir det like tungt som dette hver gang.

Uff ja må prøve å komme meg mer ut, er bare vanskelig når formen er så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Uff ja må prøve å komme meg mer ut, er bare vanskelig når formen er så dårlig. 

Ja, det er som sagt mye som er vanskelig. Ofte er det som er viktig å gjøre også det som er vanskelig. Men du har i hvert fall ikke blitt bedre av å ikke gjøre noe.

Men det er ikke alltid det å gå ut jeg tenker det viktigste. Det er å gjøre noe som gir deg mening. Du kan fint drive med en hobby innendørs, hvis det å gå ut blir for vanskelig.

Men, som sagt, vi har hatt disse rundene før. Du har hørt det før, jeg trenger ikke gjenta meg selv. Det er til syvende og sist kun deg som kan gjøre noe for å få en bedre hverdag. 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Ja, det er som sagt mye som er vanskelig. Ofte er det som er viktig å gjøre også det som er vanskelig. Men du har i hvert fall ikke blitt bedre av å ikke gjøre noe.

Men det er ikke alltid det å gå ut jeg tenker det viktigste. Det er å gjøre noe som gir deg mening. Du kan fint drive med en hobby innendørs, hvis det å gå ut blir for vanskelig.

Men, som sagt, vi har hatt disse rundene før. Du har hørt det før, jeg trenger ikke gjenta meg selv. Det er til syvende og sist kun deg som kan gjøre noe for å få en bedre hverdag. 

Nei blir ikke bedre av å ikke gjøre noe. 

Vet ikke hva jeg skulle drevet med, har ikke interesse for noe men men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (20 timer siden):

Utmattelse, tåler lite inntrykk og blir veldig sliten av folk, vondt i ryggen og overalt i kroppen, angst og nummen i bena og prikking, noen netter sover jeg lite og kan våkne av svette. Så er det migrenen som kommer og går, sliter også med forstoppelse. 

Det at du tåler lite inntrykk og blir sliten av folk tenker jeg psykisk sykdom. Vondt i kroppen kan være overgangsalderen, men også at du er i for lite bevegelse. Nattesvette kan godt være overgangsalderen. Forstoppelse kan være medisiner ,men også lite bevegelse eller kosthold. Du får ta tak i ett og ett problem. 

Anonymkode: 3375e...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det at du tåler lite inntrykk og blir sliten av folk tenker jeg psykisk sykdom. Vondt i kroppen kan være overgangsalderen, men også at du er i for lite bevegelse. Nattesvette kan godt være overgangsalderen. Forstoppelse kan være medisiner ,men også lite bevegelse eller kosthold. Du får ta tak i ett og ett problem. 

Anonymkode: 3375e...a75

Ok. Ja det er sånn jeg tenker også omtrent. Må få sortert litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...