Gå til innhold

Imovane


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Imovane hver natt i tre-fire uker. Tenker at nå må jeg ha en pause. Hvor lenge må jeg være uten Imovane før jeg kan bruke det igjen?

Er redd for å bli avhengig av nok en sovemedisin samtidig som jeg jo trenger søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80

Jeg pleier å rotere på Imovane og Stilnoct, Valergan osv. 4 netter på og 3 netter av. Har fremdeles nytte av innsovningstablettene etter mange år.

Det var min fastlege som foreslo rotering, da jeg ikke fikk bukt med kronisk insomni etter alle råd og triks. Kan ikke ta for tunge medikamenter heller siden jeg må opp tidlig på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo egentlig en god ide. Men jeg håper at jeg gradvis kan klare meg uten Imovane.

Jeg går på alimemazin og truxal fast. Skulle gjerne klart meg uten det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (27 minutter siden):

Jeg pleier å rotere på Imovane og Stilnoct, Valergan osv. 4 netter på og 3 netter av. Har fremdeles nytte av innsovningstablettene etter mange år.

Det var min fastlege som foreslo rotering, da jeg ikke fikk bukt med kronisk insomni etter alle råd og triks. Kan ikke ta for tunge medikamenter heller siden jeg må opp tidlig på morgenen. 

Hvilke av dem er tunge medisiner? Jeg har nettopp begynt på Imovane. Er den tung?

Anonymkode: a45c4...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke av dem er tunge medisiner? Jeg har nettopp begynt på Imovane. Er den tung?

Anonymkode: a45c4...bc0

Nei da, Imovane er en innsovningsmedikament. Med tunge så mente jeg mer av typen AP og liknende som brukes til insomni i lavere dose. Da er man ikke så operativ tidlig på morgenen.

Jeg tenker også på halveringstid. At man er døsig og tung dager etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (32 minutter siden):

Jeg pleier å rotere på Imovane og Stilnoct, Valergan osv. 4 netter på og 3 netter av. Har fremdeles nytte av innsovningstablettene etter mange år.

Det var min fastlege som foreslo rotering, da jeg ikke fikk bukt med kronisk insomni etter alle råd og triks. Kan ikke ta for tunge medikamenter heller siden jeg må opp tidlig på morgenen. 

Jeg gjør noe av det samme, men roterer på Imovane og Alimezanin, annenhver natt hver. 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
Martine skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør noe av det samme, men roterer på Imovane og Aliemezanin, annenhver natt hver. 

Det fungerer for flere ser jeg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det meningen at alimemazin skal miste effekt etterhvert? Jeg har brukt den hver natt i 2 mnd nå og sover.

Men det er og gledelig nytt om jeg da sover egentlig på egen maskin hvis den ikke skulle funka lenger 

Anonymkode: 15f89...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det meningen at alimemazin skal miste effekt etterhvert? Jeg har brukt den hver natt i 2 mnd nå og sover.

Men det er og gledelig nytt om jeg da sover egentlig på egen maskin hvis den ikke skulle funka lenger 

Anonymkode: 15f89...17c

Jeg sov på den i 2 år før jeg dessverre måtte bytte den i et annet medikament (Alimemazin gikk ikke sammen med ny AP).

Anonymkode: a45c4...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Det var jo egentlig en god ide. Men jeg håper at jeg gradvis kan klare meg uten Imovane.

Jeg går på alimemazin og truxal fast. Skulle gjerne klart meg uten det også.

Siden du bruker andre ting også ville jeg spurt fastlegen om råd. Eller jeg ville trolig ikke gjort det, men det er vel riktig råd å gi. 

Hadde du bare tatt imovane kunne jeg kommentert at jeg har brukt dette av og på i perioder over 15 år. Stort sett fungerer en tbl â 7,5 mg for meg ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...