Gå til innhold

Er det vanlig å føle eufori etter astmaanfall??


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Jeg fikk ett nå for litt siden..Har hatt astma i flere år, men kun hatt ett anfall. Tar jo medisiner.

Nå kom det helt ut av det blå ( tror det var etter noe.. stress i det siste da ), og jeg fikk full panikk! Å ikke få puste ordentlig er heeelt jævli!! 🙃 men jeg bare flenget av meg klær og fikk tatt medisiner. Og jeg hadde fokus og fikk konsentrert meg , og etter en stund skulle en tro jeg hadde oppnådd noe helt utopisk! Helt i fullstendig lykkerus! 

Hva fader skjedde her? Er det nornalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det gilkk bra altså!! Og da kom euforien! 

Det var kanskje lettelse for at det gikk bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Det gilkk bra altså!! Og da kom euforien! 

Godt det gikk bra med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det var kanskje lettelse for at det gikk bra? 

Det gikk bra! Jeg fikk panikk, men fikk fokusert og tok medisinene. 

Og så flatet jeg helt ut og ble..eiforusk? 

Veldig rart og sånn "hva skjer nå?" 

Ble jo helt utmattet da. Så nuligens det... ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
knas skrev (5 minutter siden):

Hmm. Nei, kan ikke si jeg blir euforisk. Mer lettet. 

Ja. Det også! Fy fader  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk/farmakologisk er det mulig å tenke seg til at astmamedisin, som er stimulanter, kan gi eufori. Men da burde du ha fått det før, så sannsynligvis er det snakk om lettelse / aktivering av nervesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (1 minutt siden):

Teoretisk/farmakologisk er det mulig å tenke seg til at astmamedisin, som er stimulanter, kan gi eufori. Men da burde du ha fått det før, så sannsynligvis er det snakk om lettelse / aktivering av nervesystemet.

Ja. Måtte jo ta flere doser nå, så mulig? 

Men jeg har roet meg nå. Nå er jeg bare avslappet. 

For et opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjertebank som en bivirkning om jeg tar flere doser anfallsmedisin. 

Godt det roet seg. Ikke godt å få anfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
knas skrev (12 minutter siden):

Jeg får hjertebank som en bivirkning om jeg tar flere doser anfallsmedisin. 

Godt det roet seg. Ikke godt å få anfall!

Jeg måtte passe på og fokusere. Jeg kunne fått angst der. Det bare sier jeg. Nå er jeg bare sliten. 

Det er no dritt

 Jeg har full sympati med dere her som har fått flere ganger! Det må jeg ihverfall si.

Mulig jeg ble euforisk fordi jeg kom meg ut av det uten angst. For det kunne absolutt skjedd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (49 minutter siden):

Jeg måtte passe på og fokusere. Jeg kunne fått angst der. Det bare sier jeg. Nå er jeg bare sliten. 

Det er no dritt

 Jeg har full sympati med dere her som har fått flere ganger! Det må jeg ihverfall si.

Mulig jeg ble euforisk fordi jeg kom meg ut av det uten angst. For det kunne absolutt skjedd! 

Husk at angst/irritabilitet også er en del av astmaanfallet. Det går over når man får behandlet det med astmamedisin. 

Ikke rart du er sliten. Man blir medtatt av anfall og forverringer. Du får bare ta det med ro og komme deg igjen nå. :) Ja, astma er no dritt og ikke til å spøke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
knas skrev (9 minutter siden):

Husk at angst/irritabilitet også er en del av astmaanfallet. Det går over når man får behandlet det med astmamedisin. 

Ikke rart du er sliten. Man blir medtatt av anfall og forverringer. Du får bare ta det med ro og komme deg igjen nå. :) Ja, astma er no dritt og ikke til å spøke med. 

Ja, du har nok helt rett! 

Men nå er utslått, så legger meg 🙂 nei, det er sant. Det kom brått på og nå vet jeg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...