Gå til innhold

Å være med andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har slitt med depresjon /angst over lang tid- og når dette gjør at dere ikke føler dere som dere selv- merker dere at det er vanskelig å være sammen med og snakke med andre? At det blir ekstremt krevende ?

Anonymkode: 7e536...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det merker jeg veldig. Da blir jeg unnvikende og trekker meg bort fra /velger bort sosiale situasjoner.

Anonymkode: 1121b...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, det merker jeg veldig. Da blir jeg unnvikende og trekker meg bort fra /velger bort sosiale situasjoner.

Anonymkode: 1121b...a0a

Hvordan er du hvis du møter noen?

Det rakner helt for meg fordi jeg klarer ikke være meg selv/vanlig. Er ikke istand eller har kapasitet til å snakke om noe annet eller koble meg på🥹

Anonymkode: 7e536...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er du hvis du møter noen?

Det rakner helt for meg fordi jeg klarer ikke være meg selv/vanlig. Er ikke istand eller har kapasitet til å snakke om noe annet eller koble meg på🥹

Anonymkode: 7e536...ba7

Hvordan er du da? Noen blir veldig irritable. Jeg blir irritabel, gira (kompenserer og blir litt over the top) eller zoomer ut. Sikkert flere muligheter også. 

Hvis jeg er veldig sliten men allikevel er med andre, kan jeg føle på å ikke klare følge med, forsvinne litt inn i egne tanker (selv om det er mer fravær enn tanker egentlig) og slikt. Vet ikke om det det har noe med saken å gjøre, men plutselig fester jeg blikket på noe og så kvekker jeg til når jeg merker at jeg ikke har fulgt med. Det kan hende at det er mindre ille utenfra enn det jeg frykter. Får ofte angst etter sosial kontakt når jeg egentlig var for sliten for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er du hvis du møter noen?

Det rakner helt for meg fordi jeg klarer ikke være meg selv/vanlig. Er ikke istand eller har kapasitet til å snakke om noe annet eller koble meg på🥹

Anonymkode: 7e536...ba7

Møter du noen på butikken kan du prøve å bare si "hei" på en hyggelig måte før du haster videre. Har funnet ut at det er mindre anstrengende enn å late som man ikke ser dem. 

Er du på jobb eller på annen måte fanget I situasjonen er det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg har en periode med angst kan jeg snakke med folk i butikken, slå av en prat med folk på gata osv. men å få besøk av ei god venninne å sitte i stua takler jeg ikke.

på butikken kan jeg bare avslutte å gå videre om det er ubehagelig, og der er det også vanlig med litt small talk. Hjemme blir det mer hvordan har du det prat. Og angsten min blir verre om den får være i fokus 

Anonymkode: 38002...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Krøll47 skrev (8 timer siden):

Hvordan er du da? Noen blir veldig irritable. Jeg blir irritabel, gira (kompenserer og blir litt over the top) eller zoomer ut. Sikkert flere muligheter også. 

Hvis jeg er veldig sliten men allikevel er med andre, kan jeg føle på å ikke klare følge med, forsvinne litt inn i egne tanker (selv om det er mer fravær enn tanker egentlig) og slikt. Vet ikke om det det har noe med saken å gjøre, men plutselig fester jeg blikket på noe og så kvekker jeg til når jeg merker at jeg ikke har fulgt med. Det kan hende at det er mindre ille utenfra enn det jeg frykter. Får ofte angst etter sosial kontakt når jeg egentlig var for sliten for det. 

Jeg er/blir irritabel fortvila hysterisk osv 

Har absolutt ingen kapasitet eller ro eller no tilstedeværelse /kontakt med noe annet enn det her

Anonymkode: 7e536...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er/blir irritabel fortvila hysterisk osv 

Har absolutt ingen kapasitet eller ro eller no tilstedeværelse /kontakt med noe annet enn det her

Anonymkode: 7e536...ba7

Alltid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (4 minutter siden):

Alltid? 

Ja nå når jeg er syk. Og det har jeg vært en stund

Var ikke slik før nei

Anonymkode: 7e536...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...