Gå til innhold

Har du hengt opp en eller flere fuglekasser?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lillemus

For øyeblikket har jeg 2 fuglekasser på hytta og 4 her hjemme og har planer om å få opp 2 til hjemme i morgen. Det er så koselig å følge med de små bevingede vennene og det er spennende å se om det blir hekking og kanskje fugleunger i noen av kassene.

Har du hengt opp noen fuglekasser? Og om du har hatt hekking i den/dem, hvilken fugl har det vært? Selv har jeg hatt kull av både blåmeis, kjøttmeis og svarthvit fluesnapper i mine kasser. :) Har også hatt kull av grønnfink, gråspurv, kjernebiter og dompap i nærheten i alle fall, etter besøkene på fuglebrettet å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (6 minutter siden):

For øyeblikket har jeg 2 fuglekasser på hytta og 4 her hjemme og har planer om å få opp 2 til hjemme i morgen. Det er så koselig å følge med de små bevingede vennene og det er spennende å se om det blir hekking og kanskje fugleunger i noen av kassene.

Har du hengt opp noen fuglekasser? Og om du har hatt hekking i den/dem, hvilken fugl har det vært? Selv har jeg hatt kull av både blåmeis, kjøttmeis og svarthvit fluesnapper i mine kasser. :) Har også hatt kull av grønnfink, gråspurv, kjernebiter og dompap i nærheten i alle fall, etter besøkene på fuglebrettet å dømme.

Ikke jeg men vi har hengt opp eller en nerd familien min 

Anonymkode: 6c213...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg men vi har hengt opp eller en nerd familien min 

Anonymkode: 6c213...f73

Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse?

Vi har fuglekasser her som jeg ikke forstår hvorfor vi har. Aldri sett en ful komme spise eller være i huset sitt. 

Anonymkode: 6c213...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse?

Nei ikke hengt seg i en kasse. Fuglehuset som fuglen skulle bo i ? 

Anonymkode: 6c213...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har fuglekasser her som jeg ikke forstår hvorfor vi har. Aldri sett en ful komme spise eller være i huset sitt. 

Anonymkode: 6c213...f73

Om det ikke er noen trær eller busker i nærheten som fuglene kan gjemme seg i så kan det være vanskelig å få til hekking eller besøk på fuglebrettet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ikke hengt seg i en kasse. Fuglehuset som fuglen skulle bo i ? 

Anonymkode: 6c213...f73

Ja, jeg sier jo det - at en nerd i familien din har hengt opp en kasse. Ikke at en nerd i familien din har hengt seg i en kasse, det hadde vært veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Om det ikke er noen trær eller busker i nærheten som fuglene kan gjemme seg i så kan det være vanskelig å få til hekking eller besøk på fuglebrettet ja.

Hva mener du med hekking? Jeg har ikke sett noe som hekker seg 

Anonymkode: 6c213...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi har tre fuglekasser i hagen. Det pleier å være kjøttmeis og blåmeis i to av dem. Jeg har ikke pleid å fjerne rester fra fjorårets reir om våren. Gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
påskelilje skrev (8 timer siden):

Vi har tre fuglekasser i hagen. Det pleier å være kjøttmeis og blåmeis i to av dem. Jeg har ikke pleid å fjerne rester fra fjorårets reir om våren. Gjør du det?

Vi pleier å gå over kassene på denne tiden ja, skal ta en titt i de to siste i dag. Har opplevd at det ligger døde unger eller uklekkede egg i gamle reir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Det henger to fuglekasser i trærne øverst i bakgården her. Har vært fugler flere år, men vet ikke hvilken sort det er. Hyggelig det, men eneste er at leiligheten min ligger noen meter fra, og fuglene er iblant på vinduskarmen min. De har vært på vei inn et par ganger også, så jeg må passe på når vinduet er åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (43 minutter siden):

Det henger to fuglekasser i trærne øverst i bakgården her. Har vært fugler flere år, men vet ikke hvilken sort det er. Hyggelig det, men eneste er at leiligheten min ligger noen meter fra, og fuglene er iblant på vinduskarmen min. De har vært på vei inn et par ganger også, så jeg må passe på når vinduet er åpent. 

Vi har hatt fugler inne flere ganger om sommeren når kjøkkendøra har stått oppe. Like festlig hver gang synes jeg! :D Noen ganger har de kommet seg ut ved egen hjelp, andre ganger har jeg fanget dem i hendene og sluppet dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt fugler inne flere ganger om sommeren når kjøkkendøra har stått oppe. Like festlig hver gang synes jeg! :D Noen ganger har de kommet seg ut ved egen hjelp, andre ganger har jeg fanget dem i hendene og sluppet dem ut.

Har du også?? Hehe. Jeg kom hjem og hadde glemt å lukke vinduet før jeg dro, og da satt en bitteliten fugl på ene bilderamma mi. Er redd jeg skremmer dem så de dør, men jeg lukket også opp dør og vinduer, så den fløy ut ganske fort heldigvis 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...