Lillemus Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 For øyeblikket har jeg 2 fuglekasser på hytta og 4 her hjemme og har planer om å få opp 2 til hjemme i morgen. Det er så koselig å følge med de små bevingede vennene og det er spennende å se om det blir hekking og kanskje fugleunger i noen av kassene. Har du hengt opp noen fuglekasser? Og om du har hatt hekking i den/dem, hvilken fugl har det vært? Selv har jeg hatt kull av både blåmeis, kjøttmeis og svarthvit fluesnapper i mine kasser. Har også hatt kull av grønnfink, gråspurv, kjernebiter og dompap i nærheten i alle fall, etter besøkene på fuglebrettet å dømme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 Lillemus skrev (På 30.3.2024 den 20.15): For øyeblikket har jeg 2 fuglekasser på hytta og 4 her hjemme og har planer om å få opp 2 til hjemme i morgen. Det er så koselig å følge med de små bevingede vennene og det er spennende å se om det blir hekking og kanskje fugleunger i noen av kassene. Har du hengt opp noen fuglekasser? Og om du har hatt hekking i den/dem, hvilken fugl har det vært? Selv har jeg hatt kull av både blåmeis, kjøttmeis og svarthvit fluesnapper i mine kasser. Har også hatt kull av grønnfink, gråspurv, kjernebiter og dompap i nærheten i alle fall, etter besøkene på fuglebrettet å dømme. Ekspander Ikke jeg men vi har hengt opp eller en nerd familien min Anonymkode: 6c213...f73 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2024 Forfatter Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 20.22): Ikke jeg men vi har hengt opp eller en nerd familien min Anonymkode: 6c213...f73 Ekspander Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 Lillemus skrev (På 30.3.2024 den 20.23): Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse? Ekspander Vi har fuglekasser her som jeg ikke forstår hvorfor vi har. Aldri sett en ful komme spise eller være i huset sitt. Anonymkode: 6c213...f73 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 Lillemus skrev (På 30.3.2024 den 20.23): Hm? Jeg er litt usikker på hva du prøver å si, men har en nerd i familien din hengt opp en kasse? Ekspander Nei ikke hengt seg i en kasse. Fuglehuset som fuglen skulle bo i ? Anonymkode: 6c213...f73 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2024 Forfatter Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 20.26): Vi har fuglekasser her som jeg ikke forstår hvorfor vi har. Aldri sett en ful komme spise eller være i huset sitt. Anonymkode: 6c213...f73 Ekspander Om det ikke er noen trær eller busker i nærheten som fuglene kan gjemme seg i så kan det være vanskelig å få til hekking eller besøk på fuglebrettet ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2024 Forfatter Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 20.28): Nei ikke hengt seg i en kasse. Fuglehuset som fuglen skulle bo i ? Anonymkode: 6c213...f73 Ekspander Ja, jeg sier jo det - at en nerd i familien din har hengt opp en kasse. Ikke at en nerd i familien din har hengt seg i en kasse, det hadde vært veldig merkelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 Lillemus skrev (På 30.3.2024 den 20.29): Om det ikke er noen trær eller busker i nærheten som fuglene kan gjemme seg i så kan det være vanskelig å få til hekking eller besøk på fuglebrettet ja. Ekspander Hva mener du med hekking? Jeg har ikke sett noe som hekker seg Anonymkode: 6c213...f73 0 Siter
påskelilje Skrevet 30. mars 2024 Skrevet 30. mars 2024 Vi har tre fuglekasser i hagen. Det pleier å være kjøttmeis og blåmeis i to av dem. Jeg har ikke pleid å fjerne rester fra fjorårets reir om våren. Gjør du det? 1 Siter
Lillemus Skrevet 31. mars 2024 Forfatter Skrevet 31. mars 2024 påskelilje skrev (På 30.3.2024 den 21.30): Vi har tre fuglekasser i hagen. Det pleier å være kjøttmeis og blåmeis i to av dem. Jeg har ikke pleid å fjerne rester fra fjorårets reir om våren. Gjør du det? Ekspander Vi pleier å gå over kassene på denne tiden ja, skal ta en titt i de to siste i dag. Har opplevd at det ligger døde unger eller uklekkede egg i gamle reir. 1 Siter
Kashmir- Skrevet 31. mars 2024 Skrevet 31. mars 2024 Det henger to fuglekasser i trærne øverst i bakgården her. Har vært fugler flere år, men vet ikke hvilken sort det er. Hyggelig det, men eneste er at leiligheten min ligger noen meter fra, og fuglene er iblant på vinduskarmen min. De har vært på vei inn et par ganger også, så jeg må passe på når vinduet er åpent. 1 Siter
Lillemus Skrevet 31. mars 2024 Forfatter Skrevet 31. mars 2024 Kashmir skrev (På 31.3.2024 den 7.43): Det henger to fuglekasser i trærne øverst i bakgården her. Har vært fugler flere år, men vet ikke hvilken sort det er. Hyggelig det, men eneste er at leiligheten min ligger noen meter fra, og fuglene er iblant på vinduskarmen min. De har vært på vei inn et par ganger også, så jeg må passe på når vinduet er åpent. Ekspander Vi har hatt fugler inne flere ganger om sommeren når kjøkkendøra har stått oppe. Like festlig hver gang synes jeg! Noen ganger har de kommet seg ut ved egen hjelp, andre ganger har jeg fanget dem i hendene og sluppet dem ut. 0 Siter
Kashmir- Skrevet 31. mars 2024 Skrevet 31. mars 2024 Lillemus skrev (På 31.3.2024 den 8.27): Vi har hatt fugler inne flere ganger om sommeren når kjøkkendøra har stått oppe. Like festlig hver gang synes jeg! Noen ganger har de kommet seg ut ved egen hjelp, andre ganger har jeg fanget dem i hendene og sluppet dem ut. Ekspander Har du også?? Hehe. Jeg kom hjem og hadde glemt å lukke vinduet før jeg dro, og da satt en bitteliten fugl på ene bilderamma mi. Er redd jeg skremmer dem så de dør, men jeg lukket også opp dør og vinduer, så den fløy ut ganske fort heldigvis 😀 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.