Gå til innhold

Langvarig «bivirkning» av antidepressiva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leser flere steder at folk skriver at man blir forandret og skadet for alltid når man tar antidepressiva . Noen her som har kunnskap om dette?

Min personlige opplevelse er at jeg begynte på en antidepressiva, gikk ok en liten stund så ble jeg mer og mer dårlig og så slutta jeg og er fortsatt mer og mer dårlig.

 

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Leser flere steder at folk skriver at man blir forandret og skadet for alltid når man tar antidepressiva . Noen her som har kunnskap om dette?

Min personlige opplevelse er at jeg begynte på en antidepressiva, gikk ok en liten stund så ble jeg mer og mer dårlig og så slutta jeg og er fortsatt mer og mer dårlig.

 

Anonymkode: 8b13d...387

Tror ganske sikkert at AD ikke gjør en skadet for alltid. Vil tro evt bivirkninger går bort etter å ha avsluttet. Det du kan merke etter å ha gått på AD er noen ubehageligheter ifm nedtrapping og avslutning. Men etterhvert går det seg jo til og en blir som før man brukte AD. 

Det at du følte at du ble verre under bruk, kan skyldes at depresjonen ikke ble tatt skikkelig på den dosen du stod på. Kanskje du derfor skulle ha økt dosen eller prøvd et annet AD. 

Hvis diagnosen depresjon er riktig, så er det ikke så rart at du opplever forverring nå når du ikke tar AD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Tror ganske sikkert at AD ikke gjør en skadet for alltid. Vil tro evt bivirkninger går bort etter å ha avsluttet. Det du kan merke etter å ha gått på AD er noen ubehageligheter ifm nedtrapping og avslutning. Men etterhvert går det seg jo til og en blir som før man brukte AD. 

Det at du følte at du ble verre under bruk, kan skyldes at depresjonen ikke ble tatt skikkelig på den dosen du stod på. Kanskje du derfor skulle ha økt dosen eller prøvd et annet AD. 

Hvis diagnosen depresjon er riktig, så er det ikke så rart at du opplever forverring nå når du ikke tar AD. 

Jeg økte dosen også. 
Var mye mer deprimert etter å tatt denne noen måneder enn jeg var i utg punktet. Så egentlig utvikla det som eventuelt er depresjon seg mens jeg var medisinert. Fikk den for «lett depresjon og kraftig angst». 
 

det er jo ikke sikkert depresjon er riktig diagnose da. Men hva skulle det Være da.

 

angående prøve en annen type- hva skulle det være godt for når man blir deprimert av å prøve en type?

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg økte dosen også. 
Var mye mer deprimert etter å tatt denne noen måneder enn jeg var i utg punktet. Så egentlig utvikla det som eventuelt er depresjon seg mens jeg var medisinert. Fikk den for «lett depresjon og kraftig angst». 
 

det er jo ikke sikkert depresjon er riktig diagnose da. Men hva skulle det Være da.

 

angående prøve en annen type- hva skulle det være godt for når man blir deprimert av å prøve en type?

Anonymkode: 8b13d...387

Anbefaler at du tar alt dette opp med fastlegen eller annen medisinkyndig behandler av deg. Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (20 timer siden):

Anbefaler at du tar alt dette opp med fastlegen eller annen medisinkyndig behandler av deg. Håper du finner ut av det! :)

Ja, de sier jo som regel bare prøv denne istedet osv

 

Så hadde håpet noen her inne kanskje hadde erfaring med noe lignende. Det er kanskje mest sannsynlig at det jeg strever med nå og som begynte mens jeg gikk på ad er noe som ikke skyldes medisinen men at det var noe som utvikla seg uavhengig..? 
Og kan man likevel ha effekt av noe annet?

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørsmålet i hovedinnlegget er egentlig om det kan gi en slik langvarig effekt eller om det ikke kan det

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (22 timer siden):

Tror ganske sikkert at AD ikke gjør en skadet for alltid. Vil tro evt bivirkninger går bort etter å ha avsluttet. Det du kan merke etter å ha gått på AD er noen ubehageligheter ifm nedtrapping og avslutning. Men etterhvert går det seg jo til og en blir som før man brukte AD. 

Det at du følte at du ble verre under bruk, kan skyldes at depresjonen ikke ble tatt skikkelig på den dosen du stod på. Kanskje du derfor skulle ha økt dosen eller prøvd et annet AD. 

Hvis diagnosen depresjon er riktig, så er det ikke så rart at du opplever forverring nå når du ikke tar AD. 


Det jeg utvikla var mer og mer uvirkelighetsfølelse og dårlig kognisjon blant annet. Og mer og mer deprimert utafor og urolig. Er det ikke veldig merkelig å bli slik mens man er medisinert? 

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg utvikla var mer og mer uvirkelighetsfølelse og dårlig kognisjon blant annet. Og mer og mer deprimert utafor og urolig. Er det ikke veldig merkelig å bli slik mens man er medisinert? 

Siden jeg fortsatt er slik lenge etter jeg seponerte- tyder det da på at det ikke var medisinen som gjorde meg slik men andre faktorer, eller vedvarer det lenge etterpå om det skyldtes medisinen? 

Anonymkode: 8b13d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...