Gå til innhold

Angst for døden hver dag, hele dagen


Grublemeister

Anbefalte innlegg

Grublemeister

Fra jeg står opp til jeg legger meg tenker jeg på døden. Når jeg legger meg for å sove er jeg sikker på at jeg ikke vil våkne igjen, og hver morgen er jeg sikker på at jeg vil dø i løpet av dagen.

Vært sånn siden jeg var liten. Aner ikke hvorfor.. men var så ille at jeg ikke fulgte med på skolen eller tenkte langsiktig på noe.

Flere som har det slik? Noen råd? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du begynne å se på tankene som bakgrunnsstøy? Registrere at de er der, men ikke gå inn i dem?

Anonymkode: 7c901...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noe som skulle tilsi det? Jeg hadde noe en periode med det når jeg var 7. Det hjalp meg si det. Kan du si det til en noen du stoler på? 

Anonymkode: 5ce04...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Tenker at det er vanskelig å engasjere seg og sette seg mål for livet, med alt det innebærer, om man konstant er bevisst hvor midlertidig alt er. Forstår godt at du ikke klarer å gå all in for noe på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Men hva er sannsynligheten for det? Har du en sykdom som gjør at du kan dø når som helst? Hvis man snart skal dø så er man alvorlig fysisk syk og får beskjed om at man skal dø.

Tar du noen medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Everybody skrev (På 31.3.2024 den 23.58):

Men hva er sannsynligheten for det? Har du en sykdom som gjør at du kan dø når som helst? Hvis man snart skal dø så er man alvorlig fysisk syk og får beskjed om at man skal dø.

Tar du noen medisiner?

Du kan bli påkjørt av en bil, dø av hjerteinfarkt, bli knivdrept, få kreft, any minute. Tenker heldigvis ikke på døden slik som ts hvert minutt hver dag, men skjønner greia tror jeg. Det er ikke vits med langsiktige planer for noen. 

Men TS burde sørge for å fokusere på andre ting enn bare døden. Hvordan det skal gå til får noen andre svare på. 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...