Gå til innhold

Om man har dødsangst/redd for å dø; vil man eller vil man ikke kunne være suicidal da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller føler man kun ro når man eventuelt har bestemt seg for å ta livet sitt?

Anonymkode: e101c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krøll47

Uten å ha noe som helst kunnskap om dette, vil jeg bare synse at ja, det kan man sikkert bli. Å gå rundt hver eneste dag og være redd for at noe forferdelig vil skje, av vold, ulykker, sykdom eller annet, som vil føre til døden, kan umulig være en bærekraftig situasjon mentalt. I teorien kan man vel komme på tanker om å få det overstått grunnet belastningen angsten gir og forandrer ens liv og tanker på. 

Blir jo litt det samme som å ta livet av seg fordi verden er et truende og forferdelig sted å være. 

Hvis man er redd for døden, som i selve dødsøyeblikket, så vet jeg ikke. Mulig man kan ønske det "overstått" også, istedenfor å hele tiden vente på det med redsel. 

Hva den enkelte vil føle etter en slik avgjørelse er ikke godt å si. 

Hvis dette her gjelder deg og du hver dag påvirkes av angst for å dø eller er forvirret rundt om du er farlig for deg selv, så fortell dette til fastlegen. Vi kan ikke vurdere hva du burde gjøre her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krøll47 skrev (6 minutter siden):

Uten å ha noe som helst kunnskap om dette, vil jeg bare synse at ja, det kan man sikkert bli. Å gå rundt hver eneste dag og være redd for at noe forferdelig vil skje, av vold, ulykker, sykdom eller annet, som vil føre til døden, kan umulig være en bærekraftig situasjon mentalt. I teorien kan man vel komme på tanker om å få det overstått grunnet belastningen angsten gir og forandrer ens liv og tanker på. 

Blir jo litt det samme som å ta livet av seg fordi verden er et truende og forferdelig sted å være. 

Hvis man er redd for døden, som i selve dødsøyeblikket, så vet jeg ikke. Mulig man kan ønske det "overstått" også, istedenfor å hele tiden vente på det med redsel. 

Hva den enkelte vil føle etter en slik avgjørelse er ikke godt å si. 

Hvis dette her gjelder deg og du hver dag påvirkes av angst for å dø eller er forvirret rundt om du er farlig for deg selv, så fortell dette til fastlegen. Vi kan ikke vurdere hva du burde gjøre her. 

Takk for svar. Det var et hypotetisk spørsmål.

Anonymkode: e101c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...