Gå til innhold

Trenger litt støtte og råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg vet at det sies at man ofte må prøve flere AD før man treffer. Jeg er i den situasjonen nå der jeg har testa flere typer, men ingenting hjelper. 
Merker at dette gjør meg motløs, enda mer fortvilet og redd. Det er jo en påkjenning bare å drive med denne testingen- da det medfører bivirknkninger og effekter som gjør følelsene og Berg of dalbanen enda verre.

Har dere opplevd lignende problemer med å finne rett ? Og er det håp om at det etterhvert skal fungere? 
 

Anonymkode: 38542...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd dem i stor nok dose (maxdose ihht Felleskatalogen) i lang nok til (4 uker)?

Har legen din vært sikker på diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd dem i stor nok dose (maxdose ihht Felleskatalogen) i lang nok til (4 uker)?

Har legen din vært sikker på diagnosen?

Nja- den ene typen måtte jeg slutte med fordi jeg ikke tålte. Den andre typen gikk jeg på i tre mnd (litt bedre før det ble verre) og økte dosen underveis og la til noe i tillegg i et par uker før slutta.

Det kan godt hende det er usikkerhet ift diagnose, tenker du at man burde respondert uansett hvis det var riktig diagnose? Hører jo om at mange må teste ulike typer og det finnes jo ulike typer som virker ulikt også  

Anonymkode: 38542...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Det tar tid før de virker. Det kan ta flere uker noen ganger. Da jeg gikk på Zoloft, så tok jeg også Sobril i minst et par uker ( en morgen som regel og en kveld fast ) fordi en kan få ( økt ) angst i oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det tar tid før de virker. Det kan ta flere uker noen ganger. Da jeg gikk på Zoloft, så tok jeg også Sobril i minst et par uker ( en morgen som regel og en kveld fast ) fordi en kan få ( økt ) angst i oppstart. 

Ja det kan vel ta tid. Men hvis de ikke virker så blir man jo rådet til å prøve andre typer.  Og har skjønt at mange må teste flere

Anonymkode: 38542...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (58 minutter siden):

Jeg tenker at veien videre nå bør være på legekontoret og ikke på DOL.

Takk for svar. Ja det må jo nesten det. Men skrev inn her i håp om å få noe håp og erfaring fra andre som har måttet teste ulikt og om den prosessen

Syns den er så tung og slitsom så trenger litt håp☺️

Anonymkode: 38542...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg utvikla alvorlige symptomer mens jeg stod på den ene typen, og da blir man jo litt redd for å prøve mer☺️

Anonymkode: 38542...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...