Gå til innhold

Uvanlig sliten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ferie nå, men har opplevd å være uvanlig sliten den siste tiden. Jeg kan legge meg og sove litt på dagtid. Sover ikke sånn dypt, men jeg bare slapper veldig av. Jeg gjør ikke noe konstant hele tiden fordi jeg ikke orker. Jeg går daglig turer og gjør det nødvendige. Men det bekymrer meg litt av jeg har så mye behov for å sove. I tillegg har jeg noe tankekjør rundt en mann jeg har truffet som jeg har fått følelser for, og jeg har hele mitt liv hatt problemer når det kommer til sånne følelser. 
Er det bekymringsverdig å ha økt behov for søvn? Eller er det vanlig i perioder?

Anonymkode: 7aad0...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ferie nå, men har opplevd å være uvanlig sliten den siste tiden. Jeg kan legge meg og sove litt på dagtid. Sover ikke sånn dypt, men jeg bare slapper veldig av. Jeg gjør ikke noe konstant hele tiden fordi jeg ikke orker. Jeg går daglig turer og gjør det nødvendige. Men det bekymrer meg litt at jeg har så mye behov for å sove.

Hvis du blir uthvilt og føler deg bedre etter noen feriedager der du tar det med ro på den måten du beskriver, er det normalt. Prøv å la være å bekymre deg allerede nå. Ikke sov på dagtid hvis behovet for det (forhåpentligvis) reduseres etter hvert, da blir døgnrytmen lett ødelagt, og det kan forsterke problemene.

Hvis du føler deg (minst) like sliten etter noen dager med fullstendig ro og mye hvile, kan det være lurt å sjekke blodtrykk/stoffskifte etc. hos fastlegen. Det trenger ikke være noe bekymringsfullt av den grunn, men normalen er jo at man etter en periode med ferie og  avkopling fint klarer å øke aktivitetsnivået igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...