Gå til innhold

Hjelper Sedix mot angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med mye angst og bekymringer pga sykdom i familien.  Jeg ble anbefalt Sedix på apoteket. Er det sikkert at det hjelper mot slikt? Tok 2 tabletter i morges. Kan ta 2 i kveld. Håper det fungerer :) . Har liten tro på slikt. Mulig jeg er negativt innstillt på virkningen 😊. Men jeg føler meg litt avslappet etter å ha tatt 2 tabletter likevel men vet ikke hvor fort dem funker og om det er de som funker 😊

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sliter med mye angst og bekymringer pga sykdom i familien.  Jeg ble anbefalt Sedix på apoteket. Er det sikkert at det hjelper mot slikt? Tok 2 tabletter i morges. Kan ta 2 i kveld. Håper det fungerer :) . Har liten tro på slikt. Mulig jeg er negativt innstillt på virkningen 😊. Men jeg føler meg litt avslappet etter å ha tatt 2 tabletter likevel men vet ikke hvor fort dem funker og om det er de som funker 😊

Anonymkode: 89557...408

På lett angst kanskje? Sånt funker ikke på meg, prøvde en del alternativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med feks kamillete?

Anonymkode: e6dc9...b19

Jeg drakk mye av det før og det hjalp ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

På lett angst kanskje? Sånt funker ikke på meg, prøvde en del alternativt. 

Jeg er redd det ikke funker, men jeg forsøker. Jeg føler meg litt roligere. Tok to tabletter for 2,5 timer siden men jeg vet ikke om det er tilfeldig. Jeg ville egentlig kjøpe mer melatonin.  Bruker det for å få god nattesøvn av og til. Men hun sa at det måtte jeg slutte med for det var for reiser mellom to ulike tidssoner.... 

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd det ikke funker, men jeg forsøker. Jeg føler meg litt roligere. Tok to tabletter for 2,5 timer siden men jeg vet ikke om det er tilfeldig. Jeg ville egentlig kjøpe mer melatonin.  Bruker det for å få god nattesøvn av og til. Men hun sa at det måtte jeg slutte med for det var for reiser mellom to ulike tidssoner.... 

Anonymkode: 89557...408

Mange tar nå melatonin fast, folk sier så mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Mange tar nå melatonin fast, folk sier så mye rart. 

Det er mitt inntrykk og. Sedix kostet ca 239 kr mens melatonin kostet 129 kr. Jeg hat brukt 3 mg melatonin på dager der jeg ikke får til å sove. Ikke hver dag men innimellom. Er jo noen som bruker det fast. Det står ikke på nettet at det er mer farlig enn Sedix,  utifra hva jeg leser. 

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Mange tar nå melatonin fast, folk sier så mye rart. 

Jeg er også redd for at sedix gjør meg sliten på jobb. Skulle ta 2 tabletter på morningen sa hun. Jeg har en fysisk hard jobb. ;)

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er også redd for at sedix gjør meg sliten på jobb. Skulle ta 2 tabletter på morningen sa hun. Jeg har en fysisk hard jobb. ;)

Anonymkode: 89557...408

Ok. Har ikke tro på sedix, sønnen prøvde det for å få sove. Hjalp ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mitt inntrykk og. Sedix kostet ca 239 kr mens melatonin kostet 129 kr. Jeg hat brukt 3 mg melatonin på dager der jeg ikke får til å sove. Ikke hver dag men innimellom. Er jo noen som bruker det fast. Det står ikke på nettet at det er mer farlig enn Sedix,  utifra hva jeg leser. 

Anonymkode: 89557...408

Noen av de typene på apoteket brukes vel for jet lag

men melatonin /circadin kan jo fås på resept av lege for søvn

Anonymkode: e6dc9...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Har ikke tro på sedix, sønnen prøvde det for å få sove. Hjalp ikke. 

Jeg bestiller melatonin på nettet istedet for å gå i butikk slik at jeg har det i hus om dette ikke hjelper. Da blir det ingen spørsmål om jeg driver å reise mellom tidssoner  ;)

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen av de typene på apoteket brukes vel for jet lag

men melatonin /circadin kan jo fås på resept av lege for søvn

Anonymkode: e6dc9...b19

Det er mulig at jeg må spørre lege. :)

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bestiller melatonin på nettet istedet for å gå i butikk slik at jeg har det i hus om dette ikke hjelper. Da blir det ingen spørsmål om jeg driver å reise mellom tidssoner  ;)

Anonymkode: 89557...408

Ok. Jeg og bestilte det på nett men hjalp ikke meg med søvnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Ok. Jeg og bestilte det på nett men hjalp ikke meg med søvnen. 

Bruker du noe for søvn? 

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er mulig at jeg må spørre lege. :)

Anonymkode: 89557...408

Vet ikke om det er no reell forskjell men

Kan hvertfsll få sånn depot av lege- og vet jo folk får det mot «vanlige» søvnvansker 

Anonymkode: e6dc9...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bruker du noe for søvn? 

Anonymkode: 89557...408

Jeg tar vival når jeg legger meg for å roe ned, da kan jeg ha vært ganske urolig om dagen. Så tar jeg imovane og seroquel for å få sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg tar vival når jeg legger meg for å roe ned, da kan jeg ha vært ganske urolig om dagen. Så tar jeg imovane og seroquel for å få sove. 

Ja, prøver sedix,  men er veldig usikker på effekten.  Prøver å lese om hvor fort det virker osv. Finner lite info om det. 

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, prøver sedix,  men er veldig usikker på effekten.  Prøver å lese om hvor fort det virker osv. Finner lite info om det. 

Anonymkode: 89557...408

Det skal vel virke ganske fort hvis det virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Det skal vel virke ganske fort hvis det virker. 

Regner med det. Jeg var mer avslappet i dag. Men jeg vet ikke om det var pga sedix eller tilfeldig. 

Anonymkode: 89557...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Regner med det. Jeg var mer avslappet i dag. Men jeg vet ikke om det var pga sedix eller tilfeldig. 

Anonymkode: 89557...408

Hvis det virker er det jo bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...