Gå til innhold

Trygghetsstrategi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har er problem. Jeg har en sykdom der jeg trenger hvile og lite stimuli. Dette opplever kropp og hjerne som veldig skremmende, stress og angst systemet setter inn og jeg blir liggende å scrolle eller forsøke distraksjon for å holde det på avstand. Problemet er jo at dette gjør meg verre. Hva er deres tips til å klare å være i en slik angst og ubehag? Noen teknikker?

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Logge av?

Anonymkode: d79f3...4cf

Ja det er jo det man må- men poenget med angst og trygghetsstrategier er jo at man ikke hæler å være i ubehaget. Derfor etterspør jeg tips for nettopp det

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo det man må- men poenget med angst og trygghetsstrategier er jo at man ikke hæler å være i ubehaget. Derfor etterspør jeg tips for nettopp det

Anonymkode: c1634...498

Det har du fått maaaaange tips om :) 

Anonymkode: d79f3...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du MÅ skifte aktivitet/fokus når det står på. Gå, tren, ta en dusj osv.

Anonymkode: 01981...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du MÅ skifte aktivitet/fokus når det står på. Gå, tren, ta en dusj osv.

Anonymkode: 01981...42a

Leste du ikke hovedinnlegget? 

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, jeg har er problem. Jeg har en sykdom der jeg trenger hvile og lite stimuli. Dette opplever kropp og hjerne som veldig skremmende, stress og angst systemet setter inn og jeg blir liggende å scrolle eller forsøke distraksjon for å holde det på avstand. Problemet er jo at dette gjør meg verre. Hva er deres tips til å klare å være i en slik angst og ubehag? Noen teknikker?

Anonymkode: c1634...498

Har du behandler? Som du kan få gode råd av? Jeg vet dessverre ikke om annet enn å la angsten/frykten komme og stå i den/la den passere.

Anonymkode: 01981...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, jeg har er problem. Jeg har en sykdom der jeg trenger hvile og lite stimuli. Dette opplever kropp og hjerne som veldig skremmende, stress og angst systemet setter inn og jeg blir liggende å scrolle eller forsøke distraksjon for å holde det på avstand. Problemet er jo at dette gjør meg verre. Hva er deres tips til å klare å være i en slik angst og ubehag? Noen teknikker?

Anonymkode: c1634...498

Jeg ville prøvd å distrahere med lyd (som lydbok, podcast, musikk) i stedet for skjermaktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, jeg har er problem. Jeg har en sykdom der jeg trenger hvile og lite stimuli. Dette opplever kropp og hjerne som veldig skremmende, stress og angst systemet setter inn og jeg blir liggende å scrolle eller forsøke distraksjon for å holde det på avstand. Problemet er jo at dette gjør meg verre. Hva er deres tips til å klare å være i en slik angst og ubehag? Noen teknikker?

Anonymkode: c1634...498

Så du søker ikke distraksjon da? 

Du bør jo lytte til noe som interesserer deg isteden, eller noe som kan oppta tankene? Se på Jonna Jinton på you tube ( hun ER ren healing )  Hør på podcast. Foredrag eller hva som helst  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du behandler? Som du kan få gode råd av? Jeg vet dessverre ikke om annet enn å la angsten/frykten komme og stå i den/la den passere.

Anonymkode: 01981...42a

Takk, vil systemet roet seg å tåle det og klare å å bli trygg i å hvile etterhvert hvis man står i det? 

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 timer siden):

Så du søker ikke distraksjon da? 

Du bør jo lytte til noe som interesserer deg isteden, eller noe som kan oppta tankene? Se på Jonna Jinton på you tube ( hun ER ren healing )  Hør på podcast. Foredrag eller hva som helst  

Nei søker ikke distraksjon- det er hele poenget, at jeg trenger hvile uten stimuli - men dette er så vondt og blir panisk fordi det er ekkelt å kjenne på hjernetåke og at man ikke virker. Og da tyr jeg til stimuli som bare forverrer

så da er cluet hvordsn tåle å være i det ubehaget slik at kropp og hode får det det trenger og ikke få panikk av det

 

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (11 timer siden):

Jeg ville prøvd å distrahere med lyd (som lydbok, podcast, musikk) i stedet for skjermaktivitet. 

Ja takk, prøver mitt med enkel musikk 

 

er så tøft og meningsløst å ha det slik men det er inhen vei uten om 

Anonymkode: c1634...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...