Gå til innhold

Ap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det  noen andre forholdsvis snille AP utenom seroquel og truxal som virker beroligende på angst og stress og tankekjør ?

 

Jeg tok seroquel en periode- men etterhvert økte den angsten min og jeg ble tung og deppa. Så tør ikke prøve den igjen

Anonymkode: e5f7c...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Fluanxol

Takk for tips. Kan man sove på den også, eller er den mer egnet på dagtid for angst?

 

Anonymkode: e5f7c...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest egnet på dagtid. Men om det er kun angst som ødelegger søvnen, kan det funke der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Fluanxol

Du burde ikke gi spesifikke medisinråd. Ts må ta dette opp med sin lege. 

Anonymkode: 5380b...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du burde ikke gi spesifikke medisinråd. Ts må ta dette opp med sin lege. 

Anonymkode: 5380b...d6e

Man må jo gjennom legen uansett- får ikke kjøpt slike medisinee på Rema liksom. Så kan da være greit å spørre om tips - fastleger kan ikke SÅ mye om alle disse mulighetene, så da kan man spørre om spesifikke 

Anonymkode: e5f7c...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må jo gjennom legen uansett- får ikke kjøpt slike medisinee på Rema liksom. Så kan da være greit å spørre om tips - fastleger kan ikke SÅ mye om alle disse mulighetene, så da kan man spørre om spesifikke 

Anonymkode: e5f7c...11e

fastleger har full tilgang til psykiatere på psyk avdeling. fremfor at du skal kaste ut forslag er det langt bedre at dette er noe som diskuteres av fagpersoner, ikke bare ut i fra tilfeldige råd på nett.

Anonymkode: dbbb1...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

fastleger har full tilgang til psykiatere på psyk avdeling. fremfor at du skal kaste ut forslag er det langt bedre at dette er noe som diskuteres av fagpersoner, ikke bare ut i fra tilfeldige råd på nett.

Anonymkode: dbbb1...20c

Støtter denne.

Anonymkode: 5380b...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

fastleger har full tilgang til psykiatere på psyk avdeling. fremfor at du skal kaste ut forslag er det langt bedre at dette er noe som diskuteres av fagpersoner, ikke bare ut i fra tilfeldige råd på nett.

Anonymkode: dbbb1...20c

Fastleger skriver ut antipsykotika de også

Anonymkode: 58e46...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Mest egnet på dagtid. Men om det er kun angst som ødelegger søvnen, kan det funke der også. 

Dette er noe TS må ta med sin fastlege

Anonymkode: 5380b...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fastleger skriver ut antipsykotika de også

Anonymkode: 58e46...a3e

har ikke sagt noe annet. det jeg ref. til var et lavt kunnskapsnivå hos fastleger.

Anonymkode: dbbb1...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

har ikke sagt noe annet. det jeg ref. til var et lavt kunnskapsnivå hos fastleger.

Anonymkode: dbbb1...20c

Kommer an på fastlegen. Min er over snittet dyktig på alt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du burde ikke gi spesifikke medisinråd. Ts må ta dette opp med sin lege. 

Anonymkode: 5380b...d6e

Det skal ikke du blande deg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Kommer an på fastlegen. Min er over snittet dyktig på alt egentlig. 

har ikke sagt noe annet. kommenterte det ts selv skrev.

Anonymkode: dbbb1...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har da alltid vært massevis av spørsmål her inne om medisiner. Hvorfor var plutselig ikke dette ok?

Anonymkode: e5f7c...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Det skal ikke du blande deg i. 

Du må holde deg for god til å komme med spesifikke medisinske råd.
Dette skal og må diskuteres av fagfolk. Ikke kom med tilfeldige råd på nett

Anonymkode: 5380b...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOL har eksistert i ca 25 år. I alle år har brukere spurt om forslag til medisiner. De har så tatt med forslagene til sin lege og diskutert det med denne. Det er ikke rapportert om en eneste negativ hendelse som følge av at brukere har spurt om medisinråd på dette forum. Det er uansett en lege som må ta avgjørelsen og skrive resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har da alltid vært massevis av spørsmål her inne om medisiner. Hvorfor var plutselig ikke dette ok?

Anonymkode: e5f7c...11e

Fordi det ikke er forankret i faglig ekspertise, som det har vært her tidligere. Man kan spørre om medisiner og dele erfaringer som @ISW er flink til. Men han gir ingen bastante råd. Og er veldig klar på sin rolle her. 

Anonymkode: 5380b...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 minutt siden):

DOL har eksistert i ca 25 år. I alle år har brukere spurt om forslag til medisiner. De har så tatt med forslagene til sin lege og diskutert det med denne. Det er ikke rapportert om en eneste negativ hendelse som følge av at brukere har spurt om medisinråd på dette forum. Det er uansett en lege som må ta avgjørelsen og skrive resept. 

Applauderer denne. Jeg har fått strålende råd her som også min fastlege har satt pris på. Ikke lag kvinneguidenstemning på DOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...