Gå til innhold

Hvor finner man kontaktinformasjon til borettslaget? Og burde jeg sende sms eller e-post med spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor finner man kontaktinformasjon til borettslaget? Og burde jeg sende sms eller e-post med spørsmål?

Jeg har nettopp flyttet inn i leilighet i borettslag og jeg trodde at kontaktinformasjon til borettslaget sto i salgsoppgaven til leiligheten, men jeg fant ikke noe der? Jeg skal ta kontakt for å høre om hvilket batteri den port åpneren til garasjeporten trenger og om de hadde slikt miljøstasjonskort siden jeg tenker å pusse opp og skal hive søppel. Leiligheten har bare stått tom så selger hadde ikke brukt portåpneren på mange år og mente den trengte nytt batteri. Jeg har ikke bil så det haster ikke å få fikset det. Er det best/vanligst å ta kontakt med borettslaget på sms eller e-post når det gjelder slike saker?

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

du kan bare kontakte mekler så gir han deg infoen

Anonymkode: 61dfe...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

du kan bare kontakte mekler så gir han deg infoen

Anonymkode: 61dfe...eb9

Jeg fikk også telefon nummeret til selger av selger selv og han sa det bare var å ta kontakt om det skulle være noe, blir det mest naturlig/rett å ta kontakt med selger da eller er megler mer rett?

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk også telefon nummeret til selger av selger selv og han sa det bare var å ta kontakt om det skulle være noe, blir det mest naturlig/rett å ta kontakt med selger da eller er megler mer rett?

Anonymkode: df916...3ba

Og er det vanlig at det ikke står kontakt informasjon til borettslaget i salgsoppgaven?

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk også telefon nummeret til selger av selger selv og han sa det bare var å ta kontakt om det skulle være noe, blir det mest naturlig/rett å ta kontakt med selger da eller er megler mer rett?

Anonymkode: df916...3ba

Det er riktig å bruke megler. Vesdkommende har all kontaktinfo pga arbeid med innhenting av opplysninger vedr. BL.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og er det vanlig at det ikke står kontakt informasjon til borettslaget i salgsoppgaven?

Anonymkode: df916...3ba

Nei, ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sameiet vårt er det egen Facebook-siden.  Dessuten er det vanlig å skrive mail til styret.  Jeg hadde nok spurt på Facebook-siden etter batteristørrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg fikk også telefon nummeret til selger av selger selv og han sa det bare var å ta kontakt om det skulle være noe, blir det mest naturlig/rett å ta kontakt med selger da eller er megler mer rett?

Anonymkode: df916...3ba

Da jeg solgte min leilighet fikk jeg 2-3-4 spørsmål fra den nye eieren i etterkant, nettopp om slike ting, det var bare koselig synes jeg. :) Ellers er fb-side eller hjemmeside gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (7 minutter siden):

Det er riktig å bruke megler. Vesdkommende har all kontaktinfo pga arbeid med innhenting av opplysninger vedr. BL.

Nei, ikke nødvendigvis.

Oki, da sender jeg en sms til megler i morgen tidlig. Hvor tidlig er det innafor å sende sms? Kl 9 eller 10 kanskje? Jeg er usikker på hvilke arbeidstider en megler har? For hun er vel på kontoret på dagtid men samtidig så har hun jo visninger på kveldstid?

Dorthe skrev (1 minutt siden):

I sameiet vårt er det egen Facebook-siden.  Dessuten er det vanlig å skrive mail til styret.  Jeg hadde nok spurt på Facebook-siden etter batteristørrelsen.

Jeg vet ikke om der er facebook side, jeg har i hvert fall ikke blitt invitert inn i noen facebook gruppe per i dag. Jeg regner med det ikke er mulig å finne denne gruppen selv, men at man må bli lagt til i den av noen som allerede er medlem?

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Da jeg solgte min leilighet fikk jeg 2-3-4 spørsmål fra den nye eieren i etterkant, nettopp om slike ting, det var bare koselig synes jeg. :) Ellers er fb-side eller hjemmeside gode tips.

Hm, okei. Kanskje jeg bare skulle spørre selger da? Men jeg vet ikke om han vet da, siden han ikke har bodd der selv den har bare stått tom i typ 20 år. Ellers så vet jeg ikke facebook siden siden jeg ikke har blitt invitert inn og det ser ut til at borettslaget ikke har noen hjemmeside. Ikke som jeg klarte å finne i alle fall.

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm, okei. Kanskje jeg bare skulle spørre selger da? Men jeg vet ikke om han vet da, siden han ikke har bodd der selv den har bare stått tom i typ 20 år. Ellers så vet jeg ikke facebook siden siden jeg ikke har blitt invitert inn og det ser ut til at borettslaget ikke har noen hjemmeside. Ikke som jeg klarte å finne i alle fall.

Anonymkode: df916...3ba

Da er det kanskje ikke noe å hente hos selger nei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oki, da sender jeg en sms til megler i morgen tidlig. Hvor tidlig er det innafor å sende sms? Kl 9 eller 10 kanskje? Jeg er usikker på hvilke arbeidstider en megler har? For hun er vel på kontoret på dagtid men samtidig så har hun jo visninger på kveldstid?

Jeg vet ikke om der er facebook side, jeg har i hvert fall ikke blitt invitert inn i noen facebook gruppe per i dag. Jeg regner med det ikke er mulig å finne denne gruppen selv, men at man må bli lagt til i den av noen som allerede er medlem?

Hm, okei. Kanskje jeg bare skulle spørre selger da? Men jeg vet ikke om han vet da, siden han ikke har bodd der selv den har bare stått tom i typ 20 år. Ellers så vet jeg ikke facebook siden siden jeg ikke har blitt invitert inn og det ser ut til at borettslaget ikke har noen hjemmeside. Ikke som jeg klarte å finne i alle fall.

Anonymkode: df916...3ba

Borettslaget har sikkert et navn, i hvert fall en adresse så prøv og søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Da er det kanskje ikke noe å hente hos selger nei. :) 

Men hvem er mest naturlig å kontakte da? Selger eller megler? Jeg er litt redd for å være til bry skjønner du hehe. 

Dorthe skrev (1 minutt siden):

Borettslaget har sikkert et navn, i hvert fall en adresse så prøv og søk.

Jeg fant en side som tilhørte borettslaget på OBOS sine nettsider, men e-post adressen så litt rar ut (jeg kan jo ikke legge den ut her, men den så litt useriøs ut på en måte) og det står den tilhører styret? Blir det rett å sende spørsmålet mitt dit da? Sikkert best å spørre melger eller selger om rett e-post adresse?

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg fikk også telefon nummeret til selger av selger selv og han sa det bare var å ta kontakt om det skulle være noe, blir det mest naturlig/rett å ta kontakt med selger da eller er megler mer rett?

Kontakt selger og spør. Jeg sitter i styret i et borettslag og ville fortrukket å få en henvendelse på e-post (lettere å gi et mer utfyllende svar), men jeg ville selvsagt svart på en sms også.

Det høres ut som du overtenker dette litt også :)  Er bare å sende ut spørsmål, det er det som er poenget med et styre, og selger har jo sagt du kan kontakte ham 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fant en side som tilhørte borettslaget på OBOS sine nettsider, men e-post adressen så litt rar ut (jeg kan jo ikke legge den ut her, men den så litt useriøs ut på en måte) og det står den tilhører styret?

Hvis det er Vibbo og "styrerommet" du reagerer på, så er det seriøst nok. Send e-post og skriv at du er nyinnflyttet, så får du kanskje mer nyttig info.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (5 minutter siden):

Kontakt selger og spør. Jeg sitter i styret i et borettslag og ville fortrukket å få en henvendelse på e-post (lettere å gi et mer utfyllende svar), men jeg ville selvsagt svart på en sms også.

Det høres ut som du overtenker dette litt også :)  Er bare å sende ut spørsmål, det er det som er poenget med et styre, og selger har jo sagt du kan kontakte ham 

Oki, jeg sender en sms til selger i morgen tenker jeg. Og ja, jeg overtenker veldig. Jeg er alltids veldig redd for å være til bry eller gjøre ting feil. Hehe. 

laban skrev (3 minutter siden):

Hvis det er Vibbo og "styrerommet" du reagerer på, så er det seriøst nok. Send e-post og skriv at du er nyinnflyttet, så får du kanskje mer nyttig info.

Ja, det var det. Men jeg tenker det sikkert er greiest å bare høre med selger om han har kontaktinfo slik at jeg er sikker på at det blir rett, så kan jeg sikkert kontakte med megler dersom selger ikke skulle vite det (siden han aldri har bodd der selv og leiligheten bare har stått tom).

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oki, da sender jeg en sms til megler i morgen tidlig. Hvor tidlig er det innafor å sende sms? Kl 9 eller 10 kanskje? Jeg er usikker på hvilke arbeidstider en megler har? For hun er vel på kontoret på dagtid men samtidig så har hun jo visninger på kveldstid?

Anonymkode: df916...3ba

Du kan sende sms og mail fra kl 8, så svarer vedkommende når vedkommende har anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Da jeg solgte min leilighet fikk jeg 2-3-4 spørsmål fra den nye eieren i etterkant, nettopp om slike ting, det var bare koselig synes jeg. :) Ellers er fb-side eller hjemmeside gode tips.

Jeg fikk også en del spørsmål da jeg flyttet sist og svarte selvfølgelig hyggelig på disse, men for min del var det litt masete i og med at jeg stod midt i oppussing av nytt hjem.

Jeg tenker spørsmål er styreleders ansvar, og at kontakt mellom styreleder og ny eier er fint også for framtidig relasjon. Ofte er det flere ting (ala slik og slik pleier vi å gjøre det her) som styreleder har lyst til å informere om når nye eiere tar kontakt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Du kan sende sms og mail fra kl 8, så svarer vedkommende når vedkommende har anledning. 

Oki, da gjør jeg det. Men trooor jeg spør selger først da siden han var veldig på dette med at jeg kunne ta kontakt med han da vi møttes for overtagelse av leiligheten. 

Anonymkode: df916...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...