Gå til innhold

Boktips?


cathlin

Anbefalte innlegg

Trenger tips til en fengende bok. Gjerne noe psykologisk, lettsindig eller lunt.

(Ikke kjærlighet, tungt&trist eller trauste historiske romaner. Ikke andre verdenskrig eller andre kriger. Ikke om bondesamfunn eller bygdeliv).

Kan godt være krim. Eller noe spennende fag eller biografi. (Ikke populærvitenskap som er "godt og folkelig" formidlet).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
cathlin skrev (8 minutter siden):

Trenger tips til en fengende bok. Gjerne noe psykologisk, lettsindig eller lunt.

(Ikke kjærlighet, tungt&trist eller trauste historiske romaner. Ikke andre verdenskrig eller andre kriger. Ikke om bondesamfunn eller bygdeliv).

Kan godt være krim. Eller noe spennende fag eller biografi. (Ikke populærvitenskap som er "godt og folkelig" formidlet).

 

Michaelides "Den tause pasienten"? Krim, forfatteren er fra Kypros, jeg likte boka godt og den har fått glimrende kritikker også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (8 minutter siden):

Kan godt være krim.

En av disse tre: https://www.gyldendal.no/forfattere/mattias-edvardsson/a-10023841-no/  Rekkefølgen spiller ingen rolle, det er ikke sånn "etterforsker-krim".  

Jeg likte disse også ("Årstidskvartetten"): https://kagge.no/forfattere/anders-de-la-motte/  Dessuten "De bergtatte", som er første bok i en ny serie av samme forfatter. Jeg står på venteliste for "Glassmannen", som er nr. 2 i den serien, 

"Den tause pasienten" som @Lillemus nevner, syntes jeg var bra, så vidt jeg husker. Men jeg ble skuffet over "Jomfruene" av samme forfatter, som kom etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Michaelides "Den tause pasienten"? Krim, forfatteren er fra Kypros, jeg likte boka godt og den har fått glimrende kritikker også. :) 

Jeg er helt enig! Den var kjempespennende og jeg klarte nesten ikke legge den fra meg hehe 🙂

Anonymkode: df4df...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Michaelides "Den tause pasienten"? Krim, forfatteren er fra Kypros, jeg likte boka godt og den har fått glimrende kritikker også. :) 

Den har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (59 minutter siden):

En av disse tre: https://www.gyldendal.no/forfattere/mattias-edvardsson/a-10023841-no/  Rekkefølgen spiller ingen rolle, det er ikke sånn "etterforsker-krim".  

Jeg likte disse også ("Årstidskvartetten"): https://kagge.no/forfattere/anders-de-la-motte/  Dessuten "De bergtatte", som er første bok i en ny serie av samme forfatter. Jeg står på venteliste for "Glassmannen", som er nr. 2 i den serien, 

"Den tause pasienten" som @Lillemus nevner, syntes jeg var bra, så vidt jeg husker. Men jeg ble skuffet over "Jomfruene" av samme forfatter, som kom etterpå. 

Hjertelig! Jeg fant en La Motte bok i appen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-

John Irving? 

En god forteller som skriver med humor, toleranse og et fantastisk persongalleri. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (28 minutter siden):

John Irving? 

En god forteller som skriver med humor, toleranse og et fantastisk persongalleri. 

Har lest de fleste av han for mange år siden. Når du sier John Irving kom jeg på en annen forfatter jeg kunne tenkt meg å lese bøkene av igjen, fra samme tidsperiode. Bare husker ikke hva det var hun het. Engelsk eller amerikansk, kvinnelig. Skrev en rekke bøker som lignet på hverandre i stil. Lettleste, med litt rare åpninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
cathlin skrev (17 minutter siden):

Har lest de fleste av han for mange år siden. Når du sier John Irving kom jeg på en annen forfatter jeg kunne tenkt meg å lese bøkene av igjen, fra samme tidsperiode. Bare husker ikke hva det var hun het. Engelsk eller amerikansk, kvinnelig. Skrev en rekke bøker som lignet på hverandre i stil. Lettleste, med litt rare åpninger. 

Åpninger i bøker er avgjørende! 

Si fra når du kommer på hvem hun er / var 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...