Gå til innhold

Rart spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som opplever angst som kribling / kløe inni hodet, at man er fjern og får hjernetåke?

Anonymkode: 6d611...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det du som har startet mange tråder i det siste om hvordan angst oppleves? 

Jeg tror ikke det vil hjelpe deg å gruble så mye på dette og å starte nye tråder for å bruke enda mer tid på å overanalysere symptomer. 

Du bør kanskje heller ta dette opp med behandler. Enten for å få bedre verktøy til å jobbe med angsten evt vurdere om du trenger annen type medisinering/dosering for å redusere symptomene.

Anonymkode: a3d2e...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det du som har startet mange tråder i det siste om hvordan angst oppleves? 

Jeg tror ikke det vil hjelpe deg å gruble så mye på dette og å starte nye tråder for å bruke enda mer tid på å overanalysere symptomer. 

Du bør kanskje heller ta dette opp med behandler. Enten for å få bedre verktøy til å jobbe med angsten evt vurdere om du trenger annen type medisinering/dosering for å redusere symptomene.

Anonymkode: a3d2e...2eb

Nei, men jeg ble inspirert av en tråd her i går hvor flere nevnte noe lignende 

Anonymkode: 6d611...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det noen som opplever angst som kribling / kløe inni hodet, at man er fjern og får hjernetåke?

Anonymkode: 6d611...e45

Spør behandleren din. Når skal du dit neste gang? Lurer på det samme

Anonymkode: 1418d...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør behandleren din. Når skal du dit neste gang? Lurer på det samme

Anonymkode: 1418d...29d

Føler ikke behandler har noe godt svar. Standard svar er jo alltid at «alt» kan skuldes angst😝 Så var litt interessert i å høre om andre opplever det og da som en del av angst eller lignende 

Anonymkode: 6d611...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som opplever angst som kribling / kløe inni hodet, at man er fjern og får hjernetåke?

Anonymkode: 6d611...e45

Angst kan føre til mye, og gir utallige fysiske symptomer. Snakker ikke behandlerne deres om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler ikke behandler har noe godt svar. Standard svar er jo alltid at «alt» kan skuldes angst😝 Så var litt interessert i å høre om andre opplever det og da som en del av angst eller lignende 

Anonymkode: 6d611...e45

Jeg overså denne. Hør på behandleren da? Hva hjelper det egentlig om flere opplever det?  Forsvinner symptomene dine om en eller ti erfarer det du gjør? Prøv å tenk rasjonelt ( selv om det koster litt og kanskje ikke hjelper. Bare aksepter det? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg overså denne. Hør på behandleren da? Hva hjelper det egentlig om flere opplever det?  Forsvinner symptomene dine om en eller ti erfarer det du gjør? Prøv å tenk rasjonelt ( selv om det koster litt og kanskje ikke hjelper. Bare aksepter det? )

Jeg bare syns ikke dette virker som angst

Anonymkode: 6d611...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bare syns ikke dette virker som angst

Anonymkode: 6d611...e45

Da må du nesten snakke med legen din om det.

Anonymkode: 9e60e...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bare syns ikke dette virker som angst

Anonymkode: 6d611...e45

Nei. Jeg har også angst i perioder. Og ingenting virker som angst. Jeg får tåkesyn, jeg får vondt i både mage og rygg, og jeg får kløe på armene. Blant annet. Men jeg vet at det er angst 🙂 og så fort jeg blir opptatt av noe annet, så forsvinner det på mirakuløst vis. See? 🙂 Å fokusere på det, gruble og kjenne etter gjør det bare verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg har også angst i perioder. Og ingenting virker som angst. Jeg får tåkesyn, jeg får vondt i både mage og rygg, og jeg får kløe på armene. Blant annet. Men jeg vet at det er angst 🙂 og så fort jeg blir opptatt av noe annet, så forsvinner det på mirakuløst vis. See? 🙂 Å fokusere på det, gruble og kjenne etter gjør det bare verre. 

Jeg bruker allergi tablett når jeg får det ubehagelig uten kjent årsak. Da forsvinner det ;) 

Anonymkode: 3a10d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som opplever angst som kribling / kløe inni hodet, at man er fjern og får hjernetåke?

Anonymkode: 6d611...e45

Jeg opplever ikke angst på denne måten i det hele tatt. 

Jeg kan oppleve at det sier «pang», at jeg får et slags adrenalinrush hvis det er noe som trigger frykten (enkelt eksempel: ser en edderkopp, men også hvis jeg ser noe skummelt i øyekroken/illusjoner). Jeg kan også oppleve et slags anfall ut av det blå hvor det kjennes ut som jeg ikke får puste og jeg blir svimmel og svett og det kjennes ut som jeg skal besvime. Det kan være uten noen trigger. Eller jeg kan gå rundt og gruble og bekymre meg og er anspent og kjenner et ubehag i magen, eller uro og nervøs energi, hvor jeg fikler og tapper med fingrene/rister på beina. 

Jeg har aldri opplevd kribling eller kløe i hodet og jeg vet ikke helt hva hjernetåke er for noe. Men jeg kan ha så mye å tenke på at jeg virker fjern for andre/bruker lang til på å svare på ting. 

Jeg kan aldri si «nå føler jeg følelsen depresjon», men jeg synes det er ganske enkelt å identifisere følelser av frykt/angst/nervøsitet. 

Jeg mener å ha lest et godt innlegg av ISW som beskrev de ulike typene angst og hvordan det føles. Du kan jo forsøke å søke det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker allergi tablett når jeg får det ubehagelig uten kjent årsak. Da forsvinner det ;) 

Anonymkode: 3a10d...4ab

Placebo skal du ikke undervurdere! 🙂 ( uten å PÅSTÅ at det ikke er allergi... og helt ufarlig ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Placebo skal du ikke undervurdere! 🙂 ( uten å PÅSTÅ at det ikke er allergi... og helt ufarlig ) 

Det hjelper for meg kashmiiir og det skrev jeg og? Eller?????? 

Anonymkode: 3a10d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Føler ikke behandler har noe godt svar. Standard svar er jo alltid at «alt» kan skuldes angst😝 Så var litt interessert i å høre om andre opplever det og da som en del av angst eller lignende 

Anonymkode: 6d611...e45

Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: 1418d...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hjelper for meg kashmiiir og det skrev jeg og? Eller?????? 

Anonymkode: 3a10d...4ab

Ja.. og svaret mitt står jeg jo fremdeles ved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (51 minutter siden):

Jeg opplever ikke angst på denne måten i det hele tatt. 

Jeg kan oppleve at det sier «pang», at jeg får et slags adrenalinrush hvis det er noe som trigger frykten (enkelt eksempel: ser en edderkopp, men også hvis jeg ser noe skummelt i øyekroken/illusjoner). Jeg kan også oppleve et slags anfall ut av det blå hvor det kjennes ut som jeg ikke får puste og jeg blir svimmel og svett og det kjennes ut som jeg skal besvime. Det kan være uten noen trigger. Eller jeg kan gå rundt og gruble og bekymre meg og er anspent og kjenner et ubehag i magen, eller uro og nervøs energi, hvor jeg fikler og tapper med fingrene/rister på beina. 

Jeg har aldri opplevd kribling eller kløe i hodet og jeg vet ikke helt hva hjernetåke er for noe. Men jeg kan ha så mye å tenke på at jeg virker fjern for andre/bruker lang til på å svare på ting. 

Jeg kan aldri si «nå føler jeg følelsen depresjon», men jeg synes det er ganske enkelt å identifisere følelser av frykt/angst/nervøsitet. 

Jeg mener å ha lest et godt innlegg av ISW som beskrev de ulike typene angst og hvordan det føles. Du kan jo forsøke å søke det opp. 

Det er sånn jeg mener angst er og føles

nå har jeg bare en intens uro og aktivering og med alle disse fysiske ubehagene i tillegg

Anonymkode: 6d611...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosemarin
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sånn jeg mener angst er og føles

nå har jeg bare en intens uro og aktivering og med alle disse fysiske ubehagene i tillegg

Anonymkode: 6d611...e45

Kanskje hvis man er overaktivert og i en slags konstant beredskap/frykt kan det kjennes sånn? At amygdala fyrer av hele tiden, uten at det er en konkret redsel der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen som opplever angst som kribling / kløe inni hodet, at man er fjern og får hjernetåke?

Anonymkode: 6d611...e45

Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: 1418d...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger som følge av dette. 

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...