Gå til innhold

Adhd og ME samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går det ann? Bare ser for meg den komboen. Men er jo rart om adhd liksom skal være en beskyttelse mot ME også da for da betyr det at ME er mer viljestyrt og ikke en sykdom som kommer av virus eller hva det nå er de sier det kommer av. Men fins det noen med både adhd og me? 

Anonymkode: f0d63...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Går det ann? Bare ser for meg den komboen. Men er jo rart om adhd liksom skal være en beskyttelse mot ME også da for da betyr det at ME er mer viljestyrt og ikke en sykdom som kommer av virus eller hva det nå er de sier det kommer av. Men fins det noen med både adhd og me? 

Anonymkode: f0d63...405

Har hørt at adhd hvertfall er en risikofaktor for utbrenthet.

Og en del symptomer hos de med utmattelse kan ligne adhd fordi stresset i systemet er stort. Tror jeg

Anonymkode: f5e3d...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

ME er nok viljestyrt. Hvem vil ikke være tappet for krefter, ligge rett ut 24/7 og ikke orke noe sosialt? Jeg bare spør. 

Mange vil nok det 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

ME er nok viljestyrt. Hvem vil ikke være tappet for krefter, ligge rett ut 24/7 og ikke orke noe sosialt? Jeg bare spør. 

Mange vil nok det 🙃

👏

Anonymkode: f5e3d...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (42 minutter siden):

ME er nok viljestyrt. Hvem vil ikke være tappet for krefter, ligge rett ut 24/7 og ikke orke noe sosialt? Jeg bare spør. 

Mange vil nok det 🙃

ME rammer jo også barn og ungdom, de mister jo venner, utdannelse. Verden stopper opp og de kommer ikke videre i livet. Det må føles veldig trist og ensomt, tror veldig få ønsker å ha det sånn.

Anonymkode: 1645d...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ME rammer jo også barn og ungdom, de mister jo venner, utdannelse. Verden stopper opp og de kommer ikke videre i livet. Det må føles veldig trist og ensomt, tror veldig få ønsker å ha det sånn.

Anonymkode: 1645d...1fb

Jeg har all sympati med de som har ME. De mister så mye. Fyf..for en lidelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har hørt at adhd hvertfall er en risikofaktor for utbrenthet.

Og en del symptomer hos de med utmattelse kan ligne adhd fordi stresset i systemet er stort. Tror jeg

Anonymkode: f5e3d...e09

Jeg blir lettere utbrent av at det skjer lite rundt meg. Fridager er noe av det verste hvis jeg ikke har spesielle planer. 
 

Jeg vet ikke om jeg helt tror på at enten så har du adhd eller så har du det ikke. Det er mange grader, og det virker som det forandrer seg hva som oppfyller kriteriene for å ha det. Det er også mye mer enn adhd som kan gjøre at stressnivået er høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, jeg kjenner er person med begge lidelser, og det er ikke viljestyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Går det ann? Bare ser for meg den komboen. Men er jo rart om adhd liksom skal være en beskyttelse mot ME også da for da betyr det at ME er mer viljestyrt og ikke en sykdom som kommer av virus eller hva det nå er de sier det kommer av. Men fins det noen med både adhd og me? 

Anonymkode: f0d63...405

Jeg fulgte en kanal i SOME for noen år siden som handlet om ME, mennesker med diagnosen delte hvordan det var (på siden av spm: husker de hardest rammet bruke lang tid på å spille inn nok til å dele en kort dag i kanalen, gjorde sterkt inntrykk på meg).

I den kanalen var det noen som hadde begge diagnoser, det virket veldig utfordrende å ha, det gjorde også sterkt inntrykk, er derfor jeg husker at noen hadde begge diagnosene og noen delte om hvor utfordrende det kunne være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...