Gå til innhold

Hvor lenge kan NAV la en bo i akutt/krisebolig


Angstlei

Anbefalte innlegg

Angstlei

Mange her inne har sikkert fått med seg historien om broren min som ble veldig psykisk syk etter flytting og som jeg måtte gjøres bostedsløs.

Nå har han bodd i akuttboligen som han fikk fra NAV i snart tre mnd’er er «rusblokka» i Konsvinger https://www.nrk.no/innlandet/fikk-utdelt-uegnet-kommunal-bolig-1.11322546?autoLogin=true

DPS mente at han var i behov av bemannet bolig, men NAV ville teste boevnen hans, noe de nå må ha gjort til gangs. 
Siden de tydeligvis ikke har bemannede boliger kan han ikke da overføres til en kommune som har det? 
Han har jo all tilhørighet i Oslo og har bodd der hele livet bortsett fra disse 3 mnd’ene og tiden før det han var innlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den kommunen man bor i, er ansvarlige for sine innbyggere. Skal man nytte kommune må ma  flytte selv. Og akkurat det virker som en dum ide for din  bror.

Anonymkode: 93cf4...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den kommunen man bor i, er ansvarlige for sine innbyggere. Skal man nytte kommune må ma  flytte selv. Og akkurat det virker som en dum ide for din  bror.

Anonymkode: 93cf4...f05

Nei, det klarer han ikke. Jeg sliter selv, men når bolig er på plass kan jeg prøve å hjelpe han mer. 
tidligere i år var den en i Nav i Oslo som snakket om noe som het «Rettighetsvurdering om til tilhørighet» eller noe i den duren, som kunne bety at en annen kommune kunne stille opp. Kongsvinger selv sa de tok tilbake innbyggere med tilhørighet hvis de ble syke og bodde i en annen kommune. 
Uansett, så lurer jeg på hvor lenge de kan la han bo der, er helt forferdelig sted, trodde de maks hadde lov 2-3 mnd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan han ikke finne seg et sted å bo på egen hånd? 

Anonymkode: 1f073...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan han ikke finne seg et sted å bo på egen hånd? 

Anonymkode: 1f073...cc1

Nei, problemet er at han er for syk. 
Er ikke uten grunn han var innlagt så lenge og at DPS mente han måtte ha bemannet bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...