Gå til innhold

Vondt i tenner av stress?


Gjest Krøll47

Anbefalte innlegg

Gjest Krøll47

Fikk plutselig så vondt i nesten alle tenner i munnen og måtte google. Det viser seg at stress kan være årsak til plutselig følelse av tannverk ifølge informasjon gitt av enkelte tannklinikker. 

https://glommatannklinikk.no/hvordan-henger-stress-og-tannverk-sammen/

 

Jeg har aldri opplevd maken. Prøvd te, vann, ligger og prøver slappe av. Tenker å ta en smertestillende nå. Har riktignok vært full fart i dag fra kl 7 til 23/ men har ikke merket noe før. Har helt krise tannverk nå siden litt over 23. 

Har noen erfaring og tips å dele?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krøll47 skrev (59 minutter siden):

Fikk plutselig så vondt i nesten alle tenner i munnen og måtte google. Det viser seg at stress kan være årsak til plutselig følelse av tannverk ifølge informasjon gitt av enkelte tannklinikker. 

https://glommatannklinikk.no/hvordan-henger-stress-og-tannverk-sammen/

 

Jeg har aldri opplevd maken. Prøvd te, vann, ligger og prøver slappe av. Tenker å ta en smertestillende nå. Har riktignok vært full fart i dag fra kl 7 til 23/ men har ikke merket noe før. Har helt krise tannverk nå siden litt over 23. 

Har noen erfaring og tips å dele?

Har du eucalyptus munnskyll fra Listerine. Den funker bra mot sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også komme hvis du er så anspent at du låser kjeven/spenner musklene i ansiktet. Evt om du gnisser tenner om nettene.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Som @Vhanja skriver, kan det komme av at du låser/spenner musklene i ansiktet. Har selv hatt det sånn. Fikk beskjed om å tygge tyggegummi og å gjøre grimaser innimellom og det hjalp på mine smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Kgan skrev (16 timer siden):

Har du eucalyptus munnskyll fra Listerine. Den funker bra mot sånt

Takk. Sa får jeg velge det neste gang jeg skal ha munnskyll. Men har heldigvis ikke vært slik i dag. 

Vhanja skrev (9 timer siden):

Det kan også komme hvis du er så anspent at du låser kjeven/spenner musklene i ansiktet. Evt om du gnisser tenner om nettene.,

Ikke som jeg har merket. Men kan der skje ubevisst? 

emilie321 skrev (9 timer siden):

Som @Vhanja skriver, kan det komme av at du låser/spenner musklene i ansiktet. Har selv hatt det sånn. Fikk beskjed om å tygge tyggegummi og å gjøre grimaser innimellom og det hjalp på mine smerter.

Bruker masse tyggis. Takk. Foreløpig var det et engangstilfelle og merker absolutt ingenting i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Ja jeg hadde det når jeg var veldig stressa. Psykisk sykdom kan forårsake tannverk.

Dro til og med til tannlegen og hun sa at det skyldtes stress og ikke noe med tenna.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80

Alle deler av kroppen med nerver tipper jeg kan gjøre vondt ved for mye stress. Samme er det med muskler, jeg har stressnakke som igjen kan gi migrene. Pleier å være obs på det.

Noe litt spesielt, slike stressvondter har jeg hatt mye mindre av når angsten har roet seg. Så jeg håper du kan gjøre noe med årsaken, og ikke bare smertebehandle i det lange løp 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...