Gå til innhold

Søstre elsker evig - en dokumentar om selvmord: Hva er dine tanker om filmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

12. april kommer dokumentar filmen Søstrer elsker evig på kino. Hva tenker du om denne filmen? Har du planer om å se den? Jeg er litt redd den kanskje skal bli for triggende for meg. Se trailer under,
 

 

Anonymkode: 42005...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Viktig film, tenker jeg. Triggende for meg også, tenker jeg.

Anonymkode: d6360...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Viktig film, tenker jeg. Triggende for meg også, tenker jeg.

Anonymkode: d6360...fe3

Ja, jeg tenker også at det er en viktig film. Hva tenker du i forhold til det å bli trigget når du ser den? Er der noe spesielle tiltak man kanskje kan gjøre for å unngå å bli trigget eller å i det minste bli minst mulig trigget?

Anonymkode: 42005...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Trekkes alltid mot slike temaer og blir nok en trigger for tanker, ikke mer. Skal nok se den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har den blitt vist på tv eller kun kino? Er det dokumentar om sann historie? 

Anonymkode: a6886...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Jeg oppfatter at denne filmen handler i stor grad om den som står igjen etter et selvmord og hvordan en skal finne tilbake til livet etter et selvmord. Hvor krevende det kan være for de nærmeste som står igjen...

 

Om en vil se den og er redd for å bli trigget, ville jeg ha spurt meg selv hvorfor vil jeg se den? Hva positivt/helsefremmende tenker jeg at jeg kan få ut av å se den? Om en velger å se den, og tenker at en kan bli trigget, er det viktig å gjøre avtale før en ser filmen om at en kan snakke med noen i etterkant av filmen (og fortelle hvorfor). Min erfaring er at avtaler har vært den beste sikkerhet mot å gjøre meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Den kommer jeg nok til å se. Trigge meg til destruktivitet vil det neppe. For meg vil det være mer krevende at den pirker i vanskelige opplevelser jeg har hatt. Likevel interesserer det meg å få mer innblikk i hvordan dette påvirker andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har den blitt vist på tv eller kun kino? Er det dokumentar om sann historie? 

Anonymkode: a6886...21e

Den har ikke kommet på kino ennå, premieren er 12. april. Om den blir vist på tv eller andre steder etter dette vet jeg ikke. Det er en dokumentar og en sann historie ja. 

Anonymkode: 42005...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (5 timer siden):

Jeg oppfatter at denne filmen handler i stor grad om den som står igjen etter et selvmord og hvordan en skal finne tilbake til livet etter et selvmord. Hvor krevende det kan være for de nærmeste som står igjen...

 

Om en vil se den og er redd for å bli trigget, ville jeg ha spurt meg selv hvorfor vil jeg se den? Hva positivt/helsefremmende tenker jeg at jeg kan få ut av å se den? Om en velger å se den, og tenker at en kan bli trigget, er det viktig å gjøre avtale før en ser filmen om at en kan snakke med noen i etterkant av filmen (og fortelle hvorfor). Min erfaring er at avtaler har vært den beste sikkerhet mot å gjøre meg noe.

Det er slik jeg oppfatter filmen også, jeg tenker det kan være veldig fint å få innblikk i det både for pårørende og for de som sliter selv. Jeg likte også at det virket som at hun i dokumentaren  hadde en del humor, selv i alt det tunge og vanskelige. Som da hun leste det kortet hun hadde fått fra søsteren sin som nå var død av selvmord.

Det var veldig gode forslag til forebygging for å (forsøke å) unngå å bli trigget. Jeg skal definitivt se den, det føler jeg nesten at jeg må. Men jeg kommer nok til å se den hjemme alene og ikke på kino tenker jeg. Det hadde nok blitt litt for heftig å skulle se den på kino. 

Anonymkode: 42005...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...