Gå til innhold

Psykisk helsearbeider fra kommunen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet dere om- dersom man har dette tilbudet: 

- får man en fast «behandler»?

- er tilbudet operativt i juli/fellesferien?

Anonymkode: 9f36e...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I kommunen jeg hører til er der forskjellige team og løsninger. Og hvordan det fungerer har jeg inntrykk av at varierer fra kommune til kommune. Skal man ha en fast person her jeg bor er det psykisk helseteam og man må da må man møte opp på kontoret og man får som oftest en fast dag og tidspunkt mellom kl 8:00 og 15:30. I forhold til teamene så er der vel 4-5 ulike team og mange av dem er åpent alle dager i året og også på kveldstid (typ til kl 21:00). Min erfaring er at de  teamene er mye mer fleksible.

Jeg kan ringe eller sende sms mellom hver faste dag dersom det skulle være noe og jeg har også mulighet til å få ekstra samtale over telefon eller at de kommer innom meg en ekstra dag. Og jeg har både brukt dem til samtaler hjemme, gå turer, shopping og kafe blant annet. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med hvordan løsningen er her jeg bor, men som sagt varierer det hvilke tilbud som finnes fra kommune til kommune. Eneste negative slik jeg ser det er at det ofte kommer forskjellige personer (i det teamet som jeg følges opp av er de vel 9-12 stykker også får man 3 primær kontakter som følger en tettest men det er ingen garanti for at man får møte en av dem når man får besøk av dem da. Da varierer det hvem som kommer og det er sjeldent samme person flere ganger etter hverandre dessverre.

Anonymkode: 2f5e4...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I kommunen jeg hører til er der forskjellige team og løsninger. Og hvordan det fungerer har jeg inntrykk av at varierer fra kommune til kommune. Skal man ha en fast person her jeg bor er det psykisk helseteam og man må da må man møte opp på kontoret og man får som oftest en fast dag og tidspunkt mellom kl 8:00 og 15:30. I forhold til teamene så er der vel 4-5 ulike team og mange av dem er åpent alle dager i året og også på kveldstid (typ til kl 21:00). Min erfaring er at de  teamene er mye mer fleksible.

Jeg kan ringe eller sende sms mellom hver faste dag dersom det skulle være noe og jeg har også mulighet til å få ekstra samtale over telefon eller at de kommer innom meg en ekstra dag. Og jeg har både brukt dem til samtaler hjemme, gå turer, shopping og kafe blant annet. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med hvordan løsningen er her jeg bor, men som sagt varierer det hvilke tilbud som finnes fra kommune til kommune. Eneste negative slik jeg ser det er at det ofte kommer forskjellige personer (i det teamet som jeg følges opp av er de vel 9-12 stykker også får man 3 primær kontakter som følger en tettest men det er ingen garanti for at man får møte en av dem når man får besøk av dem da. Da varierer det hvem som kommer og det er sjeldent samme person flere ganger etter hverandre dessverre.

Anonymkode: 2f5e4...377

Er dette i Oslo? 

Her jeg bor er det slik at man i kommunen får 1 fast behandler som man enten kan komme til for å snakke eller han kommer hjem til en. 

Anonymkode: 7a207...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I kommunen jeg hører til er der forskjellige team og løsninger. Og hvordan det fungerer har jeg inntrykk av at varierer fra kommune til kommune. Skal man ha en fast person her jeg bor er det psykisk helseteam og man må da må man møte opp på kontoret og man får som oftest en fast dag og tidspunkt mellom kl 8:00 og 15:30. I forhold til teamene så er der vel 4-5 ulike team og mange av dem er åpent alle dager i året og også på kveldstid (typ til kl 21:00). Min erfaring er at de  teamene er mye mer fleksible.

Jeg kan ringe eller sende sms mellom hver faste dag dersom det skulle være noe og jeg har også mulighet til å få ekstra samtale over telefon eller at de kommer innom meg en ekstra dag. Og jeg har både brukt dem til samtaler hjemme, gå turer, shopping og kafe blant annet. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med hvordan løsningen er her jeg bor, men som sagt varierer det hvilke tilbud som finnes fra kommune til kommune. Eneste negative slik jeg ser det er at det ofte kommer forskjellige personer (i det teamet som jeg følges opp av er de vel 9-12 stykker også får man 3 primær kontakter som følger en tettest men det er ingen garanti for at man får møte en av dem når man får besøk av dem da. Da varierer det hvem som kommer og det er sjeldent samme person flere ganger etter hverandre dessverre.

Anonymkode: 2f5e4...377

Hvorfor følges du av tre som du ikke kommer på besøk til deg? 

Anonymkode: 63593...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dette i Oslo? 

Her jeg bor er det slik at man i kommunen får 1 fast behandler som man enten kan komme til for å snakke eller han kommer hjem til en. 

Anonymkode: 7a207...e27

Har de med seg noe til kaffen når de kommer? 

Anonymkode: 63593...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

I kommunen jeg hører til er der forskjellige team og løsninger. Og hvordan det fungerer har jeg inntrykk av at varierer fra kommune til kommune. Skal man ha en fast person her jeg bor er det psykisk helseteam og man må da må man møte opp på kontoret og man får som oftest en fast dag og tidspunkt mellom kl 8:00 og 15:30. I forhold til teamene så er der vel 4-5 ulike team og mange av dem er åpent alle dager i året og også på kveldstid (typ til kl 21:00). Min erfaring er at de  teamene er mye mer fleksible.

Jeg kan ringe eller sende sms mellom hver faste dag dersom det skulle være noe og jeg har også mulighet til å få ekstra samtale over telefon eller at de kommer innom meg en ekstra dag. Og jeg har både brukt dem til samtaler hjemme, gå turer, shopping og kafe blant annet. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med hvordan løsningen er her jeg bor, men som sagt varierer det hvilke tilbud som finnes fra kommune til kommune. Eneste negative slik jeg ser det er at det ofte kommer forskjellige personer (i det teamet som jeg følges opp av er de vel 9-12 stykker også får man 3 primær kontakter som følger en tettest men det er ingen garanti for at man får møte en av dem når man får besøk av dem da. Da varierer det hvem som kommer og det er sjeldent samme person flere ganger etter hverandre dessverre.

Anonymkode: 2f5e4...377

Takk for svar.

Hørtes veldig slitsomt ut med mange forskjellige folk. Jeg venter på svar ang mitt tilbud

Sliter veldig og skal få psykisk helsearbeider på hjemmebesøk og vi skal visstnok «jobbe» med noe- så er jo veldig dumt om det er random folk

 

Anonymkode: 9f36e...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg fått faste personer å forholde meg til. En for hver time jeg hadde i uken. Nå har jeg søkt om en time i uken og kommer da til å få en eller to faste kontaktpersoner.

Men det er ikke behandlere. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er ofte vernepleiere eller helsearbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

 

Men det er ikke behandlere. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er ofte vernepleiere eller helsearbeidere.

Behandling kan være så mangt. Behandling er ikke kun psykolog og psykiater... Sykepleiere kan også behandle. 

Anonymkode: 7a207...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (12 minutter siden):

Her har jeg fått faste personer å forholde meg til. En for hver time jeg hadde i uken. Nå har jeg søkt om en time i uken og kommer da til å få en eller to faste kontaktpersoner.

Men det er ikke behandlere. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er ofte vernepleiere eller helsearbeidere.

Vet det, bare kalte det «behandler» siden jeg ikke vet hva jeg får

Men siden bestillingen er å hjelpe meg å jobbe med og takle noe og blir en erstatning for dps hadde jeg håpa på en fast /samme person. Er jo vesentlig for fremgang og stressnivå 🤪

Anonymkode: 9f36e...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Behandling kan være så mangt. Behandling er ikke kun psykolog og psykiater... Sykepleiere kan også behandle. 

Anonymkode: 7a207...e27

Sant nok. Men det man driver med i kommunens er vel oftere støttesamtaler heller enn behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Sant nok. Men det man driver med i kommunens er vel oftere støttesamtaler heller enn behandling.

Det blir til hva man gjør det til selv. Hvis du ønsker å bruke timen på kaffeslabberas og hva du gjorde forrige helg eller om du vil bruke timen til å ta opp traumer, få hjelp med angstteknikker er opp til deg selv. 

Anonymkode: 7a207...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det blir til hva man gjør det til selv. Hvis du ønsker å bruke timen på kaffeslabberas og hva du gjorde forrige helg eller om du vil bruke timen til å ta opp traumer, få hjelp med angstteknikker er opp til deg selv. 

Anonymkode: 7a207...e27

Fire av de personene jeg har hatt fra kommunen har ikke hatt kompetanse til å hjelpe med slik, det har jeg prøvd meg på. Den femte personen hadde kompetanse så hun var det bedre bruk på.

Jeg har søkt igjen nå og bedt om hun femte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Fire av de personene jeg har hatt fra kommunen har ikke hatt kompetanse til å hjelpe med slik, det har jeg prøvd meg på. Den femte personen hadde kompetanse så hun var det bedre bruk på.

Jeg har søkt igjen nå og bedt om hun femte.

Sånn jeg har forstått det så er det på en måte en «bestilling» ift hva de skal hjelpe og støtte meg med-  i mitt tilfelle støtte og psykisk hjelp i en vanskelig tid, en del følelser. Da må man jo forvente at kommunen finner «riktig person» til jobben/behovet. Hvis ikke blir dette håpløst 

Anonymkode: 9f36e...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sånn jeg har forstått det så er det på en måte en «bestilling» ift hva de skal hjelpe og støtte meg med-  i mitt tilfelle støtte og psykisk hjelp i en vanskelig tid, en del følelser. Da må man jo forvente at kommunen finner «riktig person» til jobben/behovet. Hvis ikke blir dette håpløst 

Anonymkode: 9f36e...9e9

Jeg snakket med koordinatoren sist uke. Jeg sa at jeg gjerne ville snakke med en psykiatrisk sykepleier eller tilsvarende, men det hadde de ikke lengre sa hun. Jeg er spent på hvem jeg får. Har den ikke kompetanse på traumer er det helt bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to faste som jeg møter to ganger i uken. Så har jeg i tillegg en ruskonsulent da. Så i praksis forholder jeg meg til tre stk. Det er mest som støttesamtaler. Vi snakker om både det tunge og det lette. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...