Gå til innhold

Har det blitt SÅ dyrt for en time hos fastlegen? (285 kr)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg var nettopp hos fastlegen. Timen varte i maks 5 minutter og han fyllte ut skjema for å ta blodprøver også tok jeg blodprøvene. Det var helt standard blodprøver (serumspeil). For dette måtte jeg betale 285 kr. Har det blitt SÅ mye dyrere å gå til fastlegen nå? Jeg er ganske sikker på at sist jeg tok disse blodprøvene så betalte jeg under 200 kr? Noen som vet?

Anonymkode: 9f285...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge google er egenandelen på dagtid 170 kroner. Hvis vedkommende er spesialist i allmennmedisin (de fleste fastleger er det) 221 kroner. For enkel blodprøve 61 kroner. Summert blir dette 282kr om vedkommende er spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

I følge google er egenandelen på dagtid 170 kroner. Hvis vedkommende er spesialist i allmennmedisin (de fleste fastleger er det) 221 kroner. For enkel blodprøve 61 kroner. Summert blir dette 282kr om vedkommende er spesialist.

Ååå, oki. Kanskje han har blitt spesialist siden sist jeg var der da? Jaja, jeg får jo frikort innen slutten av året uansett så sånn alt i alt så spiller det vel ikke så stor rolle hva jeg betaler per legetime 🙂

Anonymkode: 9f285...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Synes det er verre med tannlegen, som er mye mye dyrere  😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De tok seg godt betalt for litt lunka vann og et håndkle også en gang jeg var der. 

Anonymkode: d10d8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De tok seg godt betalt for litt lunka vann og et håndkle også en gang jeg var der. 

Anonymkode: d10d8...fd6

Seriøst? 

Anonymkode: f8d3d...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly skrev (14 timer siden):

Synes det er verre med tannlegen, som er mye mye dyrere  😞 

Det skyldes at det offentlige betaler storparten av legens lønn. Det gjør de ikke hos tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (5 timer siden):

Det skyldes at det offentlige betaler storparten av legens lønn. Det gjør de ikke hos tannlegen.

Er ikke det helt tullete - tenner er jo en del av helsa det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Den signifikante kostnaden ved et besøk hos fastlegen kan tilskrives en rekke faktorer, inkludert de administrative utgiftene knyttet til drift av en medisinsk praksis, reguleringer i helsesektoren, samt kostnadene forbundet med utdanning og spesialisering av helsepersonell, som kollektivt resulterer i den observerte tariffen på 285 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Emoji skrev (5 timer siden):

Er ikke det helt tullete - tenner er jo en del av helsa det også?

Da må vi betale mer skatt for å finansiere dette?

Anonymkode: ea0c7...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Emoji skrev (19 timer siden):

Er ikke det helt tullete - tenner er jo en del av helsa det også?

Det er nok fordi de mener at vi er selv ansvarlig for å ta vare på tennene våre. Men pga psykisk sykdom, eller ulykker så mener jeg at det burde dekkes. Noen kan ha svakere tenner enn andre også. Det kan være at mennesker med psykiske lidelser på papiret får det dekket. Men det fins nok de som ikke er utredet. 

Legen er mye billigere heldigvis. Det er en trøst. Men for noen kan det være dyrt også. Det kommer ann på økonomien. Men alle bør få legehjelp. Det er viktig. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 20.45):

Seriøst? 

Anonymkode: f8d3d...8b9

Helt seriøst. Og det gikk ikke på egenandelen for å si det sånn.  

Anonymkode: d10d8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...