Gå til innhold

Hvor lang tid vil det ta før jeg får tilgang til boligen jeg har kjøpt på boligmappa og vibbo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har nettopp kjøpt leilighet i borettslag og overtakelsen var 1. april. Men når jeg forsøker logge inn på boligmappa og vibbo så står det bare at der ikke er noen bolig registrert på meg. Når er det normalt at man som ny eier får tilgang til boligen disse stedene? Og når burde jeg kontakte megler dersom det fortsatt ikke er mulig for meg å logge inn??? 

Anonymkode: 7c47d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når er det normalt at man som ny eier får tilgang til boligen disse stedene?

Overdragelsen må nok tinglyses først. Jeg vet ikke helt hvor fort det går, men det gjør nok mekleren. Det er vel fortsatt noe papirpost  (skjøte?) med i bildet. 

Du finner kanskje noe interessant her: https://www.kartverket.no/eiendom/overfore-eiendom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Overdragelsen må nok tinglyses først. Jeg vet ikke helt hvor fort det går, men det gjør nok mekleren. Det er vel fortsatt noe papirpost  (skjøte?) med i bildet. 

Du finner kanskje noe interessant her: https://www.kartverket.no/eiendom/overfore-eiendom

Oki. Jeg kom nå på at i smsen som jeg fikk fra eiendoms megler kontoret om at de hadde mottatt innbetaling av egenkapital og lån så sto det følgende: "Så snart vi har mottatt alle nødvendige signerte dokumenter samt overtagelsesprotokollen, vil skjøtet bli sendt for tinglysning. Det vil deretter normalt ta 14 dager før oppgjøret kan foretas". Det vil vel si at boligen blir registrert på meg da? Så jeg kan anta at det vil skje innen 16. april? (Siden 1. april var helligdag).

Anonymkode: 7c47d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Oki. Jeg kom nå på at i smsen som jeg fikk fra eiendoms megler kontoret om at de hadde mottatt innbetaling av egenkapital og lån så sto det følgende: "Så snart vi har mottatt alle nødvendige signerte dokumenter samt overtagelsesprotokollen, vil skjøtet bli sendt for tinglysning. Det vil deretter normalt ta 14 dager før oppgjøret kan foretas". Det vil vel si at boligen blir registrert på meg da? Så jeg kan anta at det vil skje innen 16. april? (Siden 1. april var helligdag).

Anonymkode: 7c47d...8bc

Jeg ville ikke tatt slike tidsangivelser helt bokstavelig. Men jeg fant dette: https://vibbo.no/tarn-12/tema/fa-tilgang-til-vibbo Se avsnittet for eiere. 

Husk at selv om det er en stor ting å kjøpe seg leilighet, er man én blant mange for eiendomsbransjen, banken, boligselskapet og borettslaget. Det er mange køer/rutiner overdragelsen skal gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (38 minutter siden):

Jeg ville ikke tatt slike tidsangivelser helt bokstavelig. Men jeg fant dette: https://vibbo.no/tarn-12/tema/fa-tilgang-til-vibbo Se avsnittet for eiere. 

Husk at selv om det er en stor ting å kjøpe seg leilighet, er man én blant mange for eiendomsbransjen, banken, boligselskapet og borettslaget. Det er mange køer/rutiner overdragelsen skal gjennom. 

Oki. Men da vet jeg i alle fall at dersom det ikke er i orden innen en måned så kan jeg ta kontakt med OBOS eller Vibbo angående det. Takk for at du sjekket det opp for meg ☺️

Anonymkode: 7c47d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...