Gå til innhold

Symptomer på angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har dere lyst å dele hva slags symptomer dere har hatt på angst? Gjerne atypiske symptomer utover det som er «vanlig» og selvsagt som høy puls klamme hender..

Jeg har så mange rare symptomer i kroppen og lurer på om det kan være angst

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei. Har dere lyst å dele hva slags symptomer dere har hatt på angst? Gjerne atypiske symptomer utover det som er «vanlig» og selvsagt som høy puls klamme hender..

Jeg har så mange rare symptomer i kroppen og lurer på om det kan være angst

Anonymkode: a9f28...50a

Hva sier fastlegen?

Anonymkode: 0be58...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har så mange rare symptomer i kroppen og lurer på om det kan være angst

Det har jeg og, det fysiske og det psykiske henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unødvendig frykt, paranoia.

Anonymkode: 63958...53c

Så da har du angst da?

Men paranoia va jo spesielt, sa han det? 

Anonymkode: 0be58...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det har jeg og, det fysiske og det psykiske henger sammen. 

Hvilke kroppslige symptomer har du? Hvis du ønsker å dele

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvilke kroppslige symptomer har du? Hvis du ønsker å dele

Anonymkode: a9f28...50a

Prikking i kroppen og nummen i kroppen, smerter her og der. Men er i overgangsalder også da, vanskelig å si hva som er hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Prikking i kroppen og nummen i kroppen, smerter her og der. Men er i overgangsalder også da, vanskelig å si hva som er hva. 

Har også mye prikking

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har også mye prikking

Anonymkode: a9f28...50a

Ja det er vanlig ved angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja det er vanlig ved angst. 

Men det er bare symptomer liksom. Kommer ikke som del av en «angst»…?

Men det kan kanskje være slik om man har vedvarende angstnivå 

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er bare symptomer liksom. Kommer ikke som del av en «angst»…?

Men det kan kanskje være slik om man har vedvarende angstnivå 

Anonymkode: a9f28...50a

Tror det er et symptom på angst, jeg har ofte prikking. Når jeg legger meg kan det prikke før vivalen virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Tror det er et symptom på angst, jeg har ofte prikking. Når jeg legger meg kan det prikke før vivalen virker. 

Har også plutselig trykk i hodet

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har også plutselig trykk i hodet

Anonymkode: a9f28...50a

Det kan jeg og ha og at det strammer i hodet på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Har dere lyst å dele hva slags symptomer dere har hatt på angst? Gjerne atypiske symptomer utover det som er «vanlig» og selvsagt som høy puls klamme hender..

Jeg har så mange rare symptomer i kroppen og lurer på om det kan være angst

Anonymkode: a9f28...50a

Når jeg har mye angst har jeg også en tendens til å overvåke kroppen i alt for stor grad, det vil si at jeg legger merke til en masse kroppslige symptomer som kanskje ikke er noe å bry seg om, men så fester meg ved dem og da blir de naturligvis forsterket også. Så selv om den kroppslige fornemmelsen ikke nødvendigvis er fysiologisk knyttet til en typisk angst- eller fryktrespons, så skyldes symptomet/at jeg legger merke til det at jeg er i en angstfull tilstand. Så da er listen over mulige symptomer nærmest uendelig. 

Det inkluderer: skytende/lynende/stikkende smerter, blålig hud/utslett, kløe, intens svimmelhet, pustevansker, sammenbitt kjeve, låsninger i nakken, muskelsmerter/influensafølelse, svetting, for kald på en del av kroppen og for varm på en annen, hjertebank, at hjertet blir klemt sammen/stopper mellom hvert slag, nær-besvimelse/pustestopp, plutselige muskelrykninger i enkeltmuskler eller i hele kroppen, vedvarende mindre muskelrykninger, skjelvinger, nummenhet, tåkesyn, fordøyelsesproblemer, blæreproblemer, vondt i øynene, ufrivillige øyebevegelser, piping i ørene, dårlig hørsel, påvirket smak- og luktesans, vondt i hodet, at hodet er for tungt så jeg ikke klarer å holde det oppe. Altså, det er liksom ikke grenser for mulige symptomer. 

Løsningen er IKKE å tenke mer på symptomene, undersøke om de kan skyldes angst eller noe annet, eller å gi symptomene noe oppmerksomhet. Løsningen er å avlede oppmerksomheten og ignorere symptomene. Om man er døende/akutt alvorlig syk, så merker man det liksom, og man trenger ikke å kjenne så veldig godt etter. Når du slutter å kjenne etter så vil trolig mange av symptomene dempe seg betraktelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (17 timer siden):

Når jeg har mye angst har jeg også en tendens til å overvåke kroppen i alt for stor grad, det vil si at jeg legger merke til en masse kroppslige symptomer som kanskje ikke er noe å bry seg om, men så fester meg ved dem og da blir de naturligvis forsterket også. Så selv om den kroppslige fornemmelsen ikke nødvendigvis er fysiologisk knyttet til en typisk angst- eller fryktrespons, så skyldes symptomet/at jeg legger merke til det at jeg er i en angstfull tilstand. Så da er listen over mulige symptomer nærmest uendelig. 

Det inkluderer: skytende/lynende/stikkende smerter, blålig hud/utslett, kløe, intens svimmelhet, pustevansker, sammenbitt kjeve, låsninger i nakken, muskelsmerter/influensafølelse, svetting, for kald på en del av kroppen og for varm på en annen, hjertebank, at hjertet blir klemt sammen/stopper mellom hvert slag, nær-besvimelse/pustestopp, plutselige muskelrykninger i enkeltmuskler eller i hele kroppen, vedvarende mindre muskelrykninger, skjelvinger, nummenhet, tåkesyn, fordøyelsesproblemer, blæreproblemer, vondt i øynene, ufrivillige øyebevegelser, piping i ørene, dårlig hørsel, påvirket smak- og luktesans, vondt i hodet, at hodet er for tungt så jeg ikke klarer å holde det oppe. Altså, det er liksom ikke grenser for mulige symptomer. 

Løsningen er IKKE å tenke mer på symptomene, undersøke om de kan skyldes angst eller noe annet, eller å gi symptomene noe oppmerksomhet. Løsningen er å avlede oppmerksomheten og ignorere symptomene. Om man er døende/akutt alvorlig syk, så merker man det liksom, og man trenger ikke å kjenne så veldig godt etter. Når du slutter å kjenne etter så vil trolig mange av symptomene dempe seg betraktelig. 

Jeg får angst av symptomene- men kanskje det heller er motsatt?

Jeg får en ekkel følelse i hele kroppen, nesten dirring i hodet og press/ubehag i hodet og tinnitus og føler meg helt fjern og utslitt. Rart om det skyldes angst?

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå spammer du.

Anonymkode: 0be58...7d4

Hæ? Skrev en kommentar med et spørsmål  i tråden min? Det er da ikke spam

Anonymkode: a9f28...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...