Gå til innhold

Tankekjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om du @ISW har mulighet til å svare på et spørsmål 😇

Quetiapin skal jo hjelpe på tankekjør. Vet du hvorfor den gjør det? Altså hva er det som demper det? Håper det er en annen mekanisme enn at den er sederende som gjør det.

Jeg tror jeg har mye tankekjør- om enn «ubevisst»- bare at det føles som en uro og en blokkering for ro/åpenhet i hodet og mulighet for å tenke/fokusere på andre ting. Lurer på om quetiapin kan hjelpe da- slik at man blir roligere i hodet og lettere kan fokusere og tenke på andre ting. Om du skjønner 

For hvis grunnen til at den hjelper tankekjør er at man sovner eller blir sløv er det lite vits 

Anonymkode: 115b5...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At du har ubevisst tankekjør? Aldri hørt om før? Du vet jo om du har tankekjør eller ikke?

Anonymkode: 2ed70...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At du har ubevisst tankekjør? Aldri hørt om før? Du vet jo om du har tankekjør eller ikke?

Anonymkode: 2ed70...cd1

At man har tankekjør men ikke får tak i tankene på en måte.  At det bare er uro og kaos, og man merker det ved at man ikke har fokus eller konsentrasjon eller at det er ro i hodet og vanlige tanker kommer og går. At man bare er opphengt og sirkler rundt den samme bekymringen konstant

Anonymkode: 115b5...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller som at hodet og systemet er «aktivert» da, urolig, påskrudd, stressa. Motsatt av rolig og fokusert, åpent og tilstede 

Anonymkode: 115b5...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må slutte å skrive så mange innlegg om dette her, om hvert eneste symptom du sliter med. Dette er jo i seg selv en sykdom.

Anonymkode: 2ed70...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lurer på om du @ISW har mulighet til å svare på et spørsmål 😇

Quetiapin skal jo hjelpe på tankekjør. Vet du hvorfor den gjør det? Altså hva er det som demper det? Håper det er en annen mekanisme enn at den er sederende som gjør det.

Jeg tror jeg har mye tankekjør- om enn «ubevisst»- bare at det føles som en uro og en blokkering for ro/åpenhet i hodet og mulighet for å tenke/fokusere på andre ting. Lurer på om quetiapin kan hjelpe da- slik at man blir roligere i hodet og lettere kan fokusere og tenke på andre ting. Om du skjønner 

For hvis grunnen til at den hjelper tankekjør er at man sovner eller blir sløv er det lite vits 

Anonymkode: 115b5...465

Hei,

Beklager litt sent svar.

Det er nok med quetiapin som med andre medisiner, man må nesten bare prøve den ut og se om den gir effekt på det man sliter med. Fordelen på denne indikasjonen er at den gir effekt relativt raskt hvis den gir det.

Trøttheten med quetiapin gir seg etterhvert, ettersom man utvikler toleranse for den sederende effekten. 

Jeg tenker i alle fall at du har null å tape på å gi det et forsøk. Det kan fungere bra. Men jeg tror aldri du finner svaret på om den hjelper for deg her inne på forumet - du må teste det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...