Gå til innhold

Medisin for å klare å komme igang igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere om å benytte medisin som hjelp til å klare å begynne å gjøre ting som er bra for en igjen som igjen vil gjøre en bedre og at en kommer ut av angsten og depresjonen?

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare å begynne det. Er aldri kun medisiner eller kun terapi, som regel må en kombinasjon til. Viktigste arbeidet er alltid det man gjør selv.

Anonymkode: 4a4b2...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare å begynne det. Er aldri kun medisiner eller kun terapi, som regel må en kombinasjon til. Viktigste arbeidet er alltid det man gjør selv.

Anonymkode: 4a4b2...400

Ja. Nettopp. Jeg tenker at for å komme meg ut av det jeg er i så må jeg evne å kunne fokusere på noe annet enn elendigheten og klare å gjøre noe, komme meg ut og gjøre noe, men det klarer jeg ikke nå. Tenker derfor om at hvis jeg før en medisin som kan roe noe og gjøre at jeg kommer meg ut eller klarer å dreie fokuset litt over på noe annet at det vil sette igsng en god spiral som kan gjøre meg friskere? Føles som juks, men får det virkelig ikke til

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er best av lavdose AP OG AD?

Anonymkode: a2fef...17e

Du må ta det med din lege, ingen på et nettforum kan sitte å gi slike råd. Vi kjenner ikke deg og din historie.

Anonymkode: 4a4b2...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Nettopp. Jeg tenker at for å komme meg ut av det jeg er i så må jeg evne å kunne fokusere på noe annet enn elendigheten og klare å gjøre noe, komme meg ut og gjøre noe, men det klarer jeg ikke nå. Tenker derfor om at hvis jeg før en medisin som kan roe noe og gjøre at jeg kommer meg ut eller klarer å dreie fokuset litt over på noe annet at det vil sette igsng en god spiral som kan gjøre meg friskere? Føles som juks, men får det virkelig ikke til

Anonymkode: a2fef...17e

Min terapeut sa at jeg kunne se på medisinen som en slags krykke. Jeg begynte på AP og AD.

Anonymkode: 45c8b...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min terapeut sa at jeg kunne se på medisinen som en slags krykke. Jeg begynte på AP og AD.

Anonymkode: 45c8b...183

Ja er litt sånn jeg tenker og. Veit ikke om det vil funke da

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg MÅ på en eller annen måte få dempa symptomtrykket så jeg føler meg litt mer klar og meg selv slik at jeg kan komme meg ut osv…🥹

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg MÅ på en eller annen måte få dempa symptomtrykket så jeg føler meg litt mer klar og meg selv slik at jeg kan komme meg ut osv…🥹

Anonymkode: a2fef...17e

Jeg tenker at symptomtrykket dempes først når du kommer deg ut. Jeg har sosial angst. Gruer meg til å gå ut, vil ikke. Tvinger meg og føler meg alltid bedre.

Anonymkode: 45c8b...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at symptomtrykket dempes først når du kommer deg ut. Jeg har sosial angst. Gruer meg til å gå ut, vil ikke. Tvinger meg og føler meg alltid bedre.

Anonymkode: 45c8b...183

Har ikke det samme

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 13.51):

Min terapeut sa at jeg kunne se på medisinen som en slags krykke. Jeg begynte på AP og AD.

Anonymkode: 45c8b...183

Jeg lurer på om- la oss si at man må klare å tenke på noe annet enn angsten, komme seg i gang med noen aktiviteter/komme seg ut, nå er jo ikke sobril ol noe man skal eller bør bruke, men dersom man tar en innimellom og benytter sjansen når den virker til å gjøre det man burde vil hjernen likevel lære av det og sånn sett bli grunnleggende bedre?

Anonymkode: a2fef...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg lurer på om- la oss si at man må klare å tenke på noe annet enn angsten, komme seg i gang med noen aktiviteter/komme seg ut, nå er jo ikke sobril ol noe man skal eller bør bruke, men dersom man tar en innimellom og benytter sjansen når den virker til å gjøre det man burde vil hjernen likevel lære av det og sånn sett bli grunnleggende bedre?

Anonymkode: a2fef...17e

Hvis du skal ha sjanse til å dempe symptomtrykket så må du slutte å mate det med alle trådene og grublingen. Ta opp dette med medisiner med din fastlege/behandler og begynn å fylle dagene dine med noe du kan gjøre som kan få tankene dine over på noe annet. Om så bare noen sekunder av gangen, start i det små.

Men det å spamme forumet med alle disse trådene vil ikke hjelpe deg.

Anonymkode: 690ec...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...