Gå til innhold

Hvilken strømleverandør er best? Hvilken har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg overtok en leilighet i borettslag 1. april. Den er 50 kvm og der er leiligheter på alle sider av den, altså både under, på begge sidene og over. Så akkurat er det såpass varmt der at nå står det ikke noe strøm på i forhold til oppvarming av leiligheten. Men det er panelovner på veggene og varmekabler i gulvet på badet (som ikke står på). Så det eneste jeg bruker av strøm er bare kjøleskap og lys når jeg er der når det er mørkt. Men ettersom jeg ikke har flyttet inn ennå så er jeg der bare for å pusse opp da.

Jeg valgte Fjordkraft som strømleverandør fordi det bare var 3 forskjellige å velge mellom når jeg skulle fylle ut overtakelsesprotokollen så jeg fikk ikke valgt den jeg egentlig hadde planer om (Vibb). Jeg har lastet ned appen til Fjordkraft og ser at det jeg må betale i strøm er allerede på 88 kr!?! Der av er nettleien 68 kr og strømkostnad 20 kr. Og det står at jeg har brukt 14 kwh. Altså, det har jo bare gått 4 dager og jeg har nesten ikke brukt strøm, er det ikke en syk pris?

Men uansett da, siden jeg ikke har noe erfaring med strømselskaper/strømleverandører selv så ønsker jeg gjerne høre hvilken strømleverandør dere har valgt? Gjerne også skriv hvor stor bolig dere har og hva dere må betale i strøm i måneden sånn ca om du gidder ☺️ (Og gjerne også hva dere har av oppvarming, enten panelovn, vedovn, varmepumpe o.l).

Anonymkode: 4a233...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fjordkraft og hatt det i mange år. Det vi liker med dem er at vi betaler den samme summen hver mnd (det koster dog 59 kr mnd å ha denne løsningen..)

Vi er to voksne som bor i en 100 m2 ganske ny leilighet i borettslag. Vi har varmekabler i gulv på gang, vaskerom og bad - ellers bare varmepumpe på stue/kjøkken.

Og fra 1.-5.april  har vi brukt 186 kWh. Kostnad før nettleie er så langt 145 kr. 

 

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Tibber, har 54 kvadrat.

1500 på de kaldeste vinterdagene. 300-500 på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Å Strøm, betaler samme som everybody, lik str på bolig.

Anonymkode: 02608...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spot +12 øre/kwt hos en av de større tilbyderne, betaler jeg. Sjekket for morros skyld prisene nå og ser at jeg kan spare opptil 95 kroner i måneden dersom jeg velger en som tilbyr spot + 0 øre, men om den prisen er lokketilbud eller noe som varer over tid vet jo jeg ikke.. Sikkert noen av de billigere som er langvarige lavere priser så kunne sikkert spart 50-60 kroner i måneden om jeg la ned litt innsats, men gidder ikke styre med det uansett.

Nettleien får du ikke gjort så veldig mye med med mindre du løfter huset ditt til en ny "by", å få borettslaget med på det blir vel kronglete trolig ;) , men er nok et fast ledd uavhengig av strømbruk som gjør at nettleien blir "stor" for små forbruk. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

er det ikke en syk pris?

20 kroner, for 4 dager, er 5 kroner dagen, eller 150 kroner i måneden. Ikke veldig syk pris. Nettleien går ikke til dem, det er til de som eier nettet og ikke noe du kan velge.

Anonymkode: d690e...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Har samme firma som netteier dvs fortum. Da får jeg 1 regning. Prisen er den samme, bare unngår tulleavtaler og velger spot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare, jeg setter pris på det ☺️

Anonymkode: 4a233...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm er strøm. En mer homogen vare finnes ikke.

Mine kriterier for valg av strømleverandør:

1. Pris, og om prisen er bærekraftig eller kun et desperat forsøk på å komme inn på markedet for så og øke den.

2. Fravær av tilleggsprodukter (at de avstår fra å selge garantier, forsikringer, mobilabonnement eller annet søppel jeg ikke vil ha). Generelt at det eneste jeg hører fra de er en faktura i måneden, levert som e-Faktura i nettbanken.

3. Gjennomfakturering (sånn at jeg slipper en separat faktura fra netteier).

 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 9.4.2024 den 15.29):

Strøm er strøm. En mer homogen vare finnes ikke.

Mine kriterier for valg av strømleverandør:

1. Pris, og om prisen er bærekraftig eller kun et desperat forsøk på å komme inn på markedet for så og øke den.

2. Fravær av tilleggsprodukter (at de avstår fra å selge garantier, forsikringer, mobilabonnement eller annet søppel jeg ikke vil ha). Generelt at det eneste jeg hører fra de er en faktura i måneden, levert som e-Faktura i nettbanken.

3. Gjennomfakturering (sånn at jeg slipper en separat faktura fra netteier).

 

Og hvilken strømleverandør har du valgt da? 

Anonymkode: 4a233...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og hvilken strømleverandør har du valgt da? 

Anonymkode: 4a233...6b5

Jeg bruker Norgesenergi i dag - de leverer greit på punkt 1 og 3. Har fått et par telefoner fra de angående mobilabonnement, men ingenting om forsikringer og annet drit. Men hvis jeg skulle anbefale en strømleverandør og det er OK å ikke ha gjennomfakturering, ville jeg gått for Klarkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker vokks. Det fordi det er strømselskspet som er nærmest. Såpass lite å spare på å bytte, så støtter da heller lokal arbeidskraft.

Er nettleien som er irriterende. Strømmen i seg selv når man kjøpet spottpris er jo lik.

Anonymkode: d44b6...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Tibber. Vannbåren gulvvarme. Leilighet på 70kvm. 100-200 på sommeren 300-500 vinter, høst, vår.

Får egen regning med nettleie.  

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Vi har fjordkraft.  Jeg vet ikke hvilke leverandør som er best å ha med tanke på pris. Men jeg kan ikke klage på fjordkraft. Får ikke så dyre strømregninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kraftriket spot 12.Har jeg. Er det en bra avtale? 

Anonymkode: d9ab8...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (På 12.4.2024 den 15.53):

Jeg bruker Norgesenergi i dag

Vi også - men nå blir de under Fortum. Kan du følge med for meg om det blir noen vesentlige endringer (ikke akkurat på øyeblikket, men senere, når sløvheten har senket seg)? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 12.4.2024 den 15.53):

Jeg bruker Norgesenergi i dag - de leverer greit på punkt 1 og 3. Har fått et par telefoner fra de angående mobilabonnement, men ingenting om forsikringer og annet drit. Men hvis jeg skulle anbefale en strømleverandør og det er OK å ikke ha gjennomfakturering, ville jeg gått for Klarkraft.

Oki. Hva er gjennomfakturering?

Anonymkode: 4a233...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oki. Hva er gjennomfakturering?

Anonymkode: 4a233...6b5

Gjennomfakturering betyr at nettleien faktureres på strømregningen. De fleste av de mindre strømleverandørene tilbyr ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...