Gå til innhold

Hva gir best søvn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av alimemazin og seroquel ? Er det noen forskjell?

Anonymkode: 24d33...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stilles for tiden så mange spørsmål som det er umulig å svare generelt på. Igjen er svaret at det er individuelle ulikheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Det stilles for tiden så mange spørsmål som det er umulig å svare generelt på. Igjen er svaret at det er individuelle ulikheter. 

Åja- tenkte det var ulikt fra medisin til medisin hvordan de virker og hvor gode de er.

 

Anonymkode: 24d33...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen er mer potent enn andre

Anonymkode: 24c06...553

Ja- og hvem er da best av de to nevnte?

Er det eventuelt noen fordeler med seroquel med tanke på at den demper hjernen mer enn alimemazin- som bare er en antihistamin ?

Anonymkode: 24d33...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja- og hvem er da best av de to nevnte?

Er det eventuelt noen fordeler med seroquel med tanke på at den demper hjernen mer enn alimemazin- som bare er en antihistamin ?

Anonymkode: 24d33...b13

Jeg tror ikke en eventuell marginal forskjell på disse to vil være avgjørende for søvnen din eller symptomene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sokk skrev (15 minutter siden):

Jeg tror ikke en eventuell marginal forskjell på disse to vil være avgjørende for søvnen din eller symptomene dine. 

Hva mener du? Alimemazin er jo ikke en medisin som demper angst og tankespinn, så er vel ikke så utenkelig at seroquel kunne være bedre sånn sett?

Anonymkode: 24d33...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva mener du? Alimemazin er jo ikke en medisin som demper angst og tankespinn, så er vel ikke så utenkelig at seroquel kunne være bedre sånn sett?

Anonymkode: 24d33...b13

Nei, det er ikke fullstendig utenkelig. Men du får trolig bedre søvn av å tenke mindre på det/bruke mindre tid og krefter på å vurdere hva som er optimalt, enn den marginale gevinsten du eventuelt får av å bytte til det som kanskje er optimalt. 

Det er ikke der slaget står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke fullstendig utenkelig. Men du får trolig bedre søvn av å tenke mindre på det/bruke mindre tid og krefter på å vurdere hva som er optimalt, enn den marginale gevinsten du eventuelt får av å bytte til det som kanskje er optimalt. 

Det er ikke der slaget står. 

Det er jo litt avgjørende om jeg kan bruke den medisinen som gir mest ro i hodet 

Men ja enig 

Anonymkode: 24d33...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen er mer potent enn andre

Anonymkode: 24c06...553

Hva legger du i potent? Med potens i denne sammenheng forstår jeg effekt per vektenhet.

Vin er mer potent enn øl, og brennevin er mer potent enn vin. Men det er fullt mulig å bli alvorlig beruset også på øl, men en må drikke en større mengde enn om en drikker brennevin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Hva legger du i potent? Med potens i denne sammenheng forstår jeg effekt per vektenhet.

Vin er mer potent enn øl, og brennevin er mer potent enn vin. Men det er fullt mulig å bli alvorlig beruset også på øl, men en må drikke en større mengde enn om en drikker brennevin.

Ja det er det jeg legger i potent. 
Det kreves en lavere dose av et legemiddel med høy potens enn av et legemiddel med lav potens for å få samme virkning.

Anonymkode: 24c06...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Seroquel har kortere halveringstid, så om hang over er et problem ville jeg valgt den. Er det vanskelig å sove igjennom og hangover ikke er et problem, ville jeg valgt Alimemazin. Er det å dempe uro/tankekjlør viktig, ville jeg helle i retning Seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker Seroquel best fordi den ikke gir bivirkninger. Begge gir god søvnlengde og god innsovning. Sånn er det for meg 

Anonymkode: a8df9...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...