Gå til innhold

Hvis medisin virker er det et bevis på at det var psykose?


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg ble innlagt med mulig psykose. Så ble jeg satt på Zyprexa. Brukte 10-20 mg per døgn. Etter noen dager klarnet hode mitt opp. Og siden har jeg ikke hatt så mye av de manipulerte tankene, beskjeder fra TV eller påtrengende tanker om at universet straffer meg. Jeg tror dog fortsatt at jeg blir straffet av universet, men det er ikke like sterkt og påtrengende. Jeg kan gå over bruer uten å kjenne at universet trekker meg mot rekkverket og jeg kan handle på butikken uten å tro at jeg blir snakket og ledd av. 

Det jeg lurer på; Er det at Zyprexa har virket et bevis på at det var psykose? Eller er alt riktig slik jeg oppfattet verden, men Zyprexa har lagt et lokk over sansene mine slik at jeg ikke får tilgang til alt lenger? 

Jeg skal legges inn for utredning, men det er jo noen måneder til. Jeg gruer meg for det høres så alvorlig ut å legges inn på psykoseposten. Og kanskje skrives ut med en slik diagnose. Men jeg ønsket jo ikke ha det slik jeg hadde det før forrige akuttinnleggelse hvor dette omsider ble tatt tak i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et ganske godt tegn på at dine behandlere kan ha tenkt riktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (Akkurat nå):

Det er et ganske godt tegn på at dine behandlere kan ha tenkt riktig.

 

Okei. Det er i hvert fall blitt mye fjernere alt jeg slet med så noe har medisinen gjort i hvert fall. Får håpe de finner ut av ting i juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bevis, men en god pekepinne.

Diagnose ex juventibus (etter hva som hjelper) er ikke godtatt som bevis, men det er en sterk indikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Ikke bevis, men en god pekepinne.

Diagnose ex juventibus (etter hva som hjelper) er ikke godtatt som bevis, men det er en sterk indikator.

Ja okei. Det er vel derfor de vil utrede skikkelig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sluttet på zyprexaen nå? 

Anonymkode: c3826...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du sluttet på zyprexaen nå? 

Anonymkode: c3826...da3

Nei går på den fortsatt. Hvordan det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (19 minutter siden):

Nei går på den fortsatt. Hvordan det? 

Side du skrev at du brukte så trodde jeg du nå hadde sluttet..

Anonymkode: c3826...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Side du skrev at du brukte så trodde jeg du nå hadde sluttet..

Anonymkode: c3826...da3

Neida bruker den ennå. Både fast og ved behov når tankene blir for urolig. Har vival også, men opplever at Zyprexa angriper hjernen min, men ikke kroppen slik Vival også gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (29 minutter siden):

Neida bruker den ennå. Både fast og ved behov når tankene blir for urolig. Har vival også, men opplever at Zyprexa angriper hjernen min, men ikke kroppen slik Vival også gjør. 

Når du skriver angriper, mener du fungerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs skrev (52 minutter siden):

Når du skriver angriper, mener du fungerer? 

Ja at "the target" er hjernen min. Framfor Vival som ellers også er avslappende i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja at "the target" er hjernen min. Framfor Vival som ellers også er avslappende i kroppen. 

Takk for forklaring. Skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...